יו"ר מפלגת נעם תקף את הממשלה על הקיצוץ בתקצוב תלמודי התורה הדתיים־לאומיים שפוגע גם בילדיהם של משרתי מילואים ובכירי מערכת הביטחון. ח"כ מעוז: "ממשלה שמטילה סנקציות על משרתי מילואים אין לה זכות קיום, בושה לכם"
עוד כתבות בנושא
לאחר ששר החינוך, יואב קיש, הציג אמש את עמדתו במליאת הכנסת בנושא תקצוב מוסדות החינוך, עלה היום (ג׳) יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז לדוכן במליאה ותקף בחריפות את המדיניות שהציג השר קיש. ח"כ מעוז ציטט את דבריו של שר החינוך יום קודם לכן: "מי שלומד 100% ליבה, יקבל 100% תקצוב. מי שלא לומד 100% ליבה, לא יקבל 100% תקצוב". והדגיש שמדובר בהטלת סנקציות על ציבור שלם.
"בעברית קוראים לזה סנקציות. בעברית יותר נכונה קוראים לזה סנקציות נגד תלמודי תורה. בעברית עוד יותר נכונה קוראים לזה סנקציות נגד משרתי מילואים", אמר ח"כ מעוז ומתח ביקורת על הממשלה ועל יחסה ליועצת המשפטית לממשלה, כאשר הממשלה עצמה נוקטת באותה שיטה. "מה אתם מתלוננים על היועמ"שית שמשתמשת בנשק הסנקציות? אתם בדיוק כמוה. אולי היא למדה מכם".
הכי מעניין
ח"כ מעוז הוסיף כי בין ההורים שילדיהם לומדים בתלמודי תורה לאומיים נמנים גם אנשי מערכת הביטחון ובכירים בצה"ל, וטען כי הפגיעה בתקצוב המוסדות מהווה פגיעה גם בהם ובמשפחותיהם. בדבריו אף השווה את המהלך ל"שיטות סובייטיות של חינוך מחדש של ציבורים שלמים בעזרת סנקציות", והאשים את הממשלה בניסיון לכפות תפיסת עולם חינוכית באמצעות תקציבים. "ממשלה שמטילה סנקציות על משרתי מילואים אין לה זכות קיום יותר. בושה לכם", חתם ח"כ מעוז את נאומו.


