מחירי הטיסות לחו"ל יורדים, וזו רק ההתחלה

סיום המלחמה וחזרתן של רוב חברות התעופה הזרות לתפקוד, צפויות להחזיר את התחרות ואת המחירים השפויים לענף אחרי כמעט שנתיים של הגמוניה מקומית יקרה במיוחד

שאטרסטוק

| צילום: שאטרסטוק

תוכן השמע עדיין בהכנה...

את התרומה הגדולה ביותר לירידה הדרמטית במדד המחירים לצרכן שפרסמה בשבוע שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, העניק סעיף "הוצאות נסיעות לחו"ל". מחירי הטיסות לחו"ל הוזלו, על פי הנתונים, ביותר מ־16% בהשוואה לחודש הקודם, וזו כנראה רק ההתחלה.

סיומה של המלחמה, וחזרתן של רוב חברות התעופה הזרות לתפקוד, מחזירים את התחרות ואת המחירים השפויים לענף הזה אחרי כמעט שנתיים של הגמוניה מקומית יקרה במיוחד. על פי הפרסומים בימים האחרונים, אל־על הורידה מחירים בשיעור שבחלק מהקווים מגיע לכ־50%.

מטוס אל על בנתב"ג | יוסי זליגר

מטוס אל על בנתב"ג | צילום: יוסי זליגר

בשנה החולפת, על רקע היעדרותן של רבות מהחברות הזרות, נתח השוק של אל־על בנתב"ג קפץ ל־47%, לעומת נתח שוק של 22% בלבד שנתיים קודם. המציאות הפנטסטית הזו מבחינתה, הביאה את חברת התעופה הישראלית לרווח שיא של כל הזמנים, שהגיע לכ־545 מיליון דולר, כמעט פי חמישה בהשוואה לשנה הקודמת. כתוצאה מכך, גם מניית החברה המריאה במהלך המלחמה, מסוף אוקטובר 2023 ועד ספטמבר 2025, בכמעט 500%.

הכי מעניין

אל־על היא אומנם הגדולה והדומיננטית ביותר, אבל גם שאר החברות הישראליות נסקו בתקופה הזו. כך למשל, ישראייר הצליחה להגדיל את חלקה בעקבות היעלמות החברות הזרות בתקופת המלחמה, לנתח שוק של 15% לעומת 4.3% שנתיים קודם.

החגיגה הזו של החברות המקומיות, בראשות אל־על, עומדת להסתיים, ועם כל הכבוד, זו בשורה גדולה לצרכנים. ישראלים הם לא פראיירים, וכעת החברות הישראליות יצטרכו להמציא את עצמן מחדש, לחפש יתרונות יחסיים וערכים מוספים כדי לענות על התחרותיות שחוזרת ומתעצמת, ובעיקר לשכנע אותנו כך שנרגיש זאת בכיס.