בתום שבועות של משבר: בני ישיבות ההסדר יתגייסו באוגוסט לחיל השריון

קרוב ל-50 ראשי ישיבות השתתפו באסיפה השנתית של ראשי ישיבות ההסדר, שבאה מספר ימים לאחר הפגישה עם הרמטכ"ל ובכירי צה"ל, והודיעו כי השתכנעו מהצבא שפיילוט הלוחמות יעמוד בפקודת השירות המשותף

כוחות שריון בעזה | דובר צה"ל

כוחות שריון בעזה | צילום: דובר צה"ל

תוכן השמע עדיין בהכנה...

ברקע השבועות האחרונים, והסערה סביב שילוב הלוחמות בחיל השריון, היום (חמישי) התקיימה האסיפה השנתית של ראשי ישיבות ההסדר, בהשתתפות קרוב ל-50 ראשי ישיבות. כלל ראשי הישיבות הדגישו בדבריהם את חשיבות ערך קדושת המחנה כערך מרכזי בחוסנו והצלחתו של צה"ל.

בסיום הפגישה, ובעקבות השיח עם הרמטכ"ל מוקדם יותר השבוע, ולאחר דיון נרחב שנערך בנושא באסיפה כללית, איגוד ישיבות ההסדר הודיע כי בני ישיבות ההסדר יתגייסו באוגוסט הקרוב לחיל השריון.

כאמור, האסיפה דנה במשבר שילוב לוחמים ולוחמות ביחידות קרביות, המפר את פקודת השירות המשותף, ומונע מחיילים שומרי מצוות לשרת במערכים רבים בצה"ל ובהם חיל התותחנים וחיל האיסוף הקרבי. בהודעת איגוד ישיבות ההסדר נכתב שוב כי "פתיחת פיילוט תוך ערבוב לוחמים ולוחמות בשריון המתמרן תמנע מחיילים שומרי מצוות לשרת גם במערך השריון, שבו היו בני ישיבות ההסדר שותפים מראשית ימיו של מפעל ההסדר".

הכי מעניין

עוד כתבות בנושא

בנוסף, נמסר מהאיגוד, כי חיילים מדווחים על אין ספור מקרים של ערבוב בכלים סגורים (כגון טנק או נמר), מגננים ומוצבים צפופים, מה שמביא למצבים חמורים ביותר ובלתי מתקבלים על הדעת. עירוב זה נוגד הן את המוסר היהודי, והן את פקודת צה"ל, ופוגע לא רק בלוחמים ולא רק בדתיים - אלא בכלל המשרתים והמשרתות בצה"ל.

נציגי הישיבות נפגשו השבוע עם הרמטכ"ל ובכירי צה"ל. לדברי איגוד ישיבות ההסדר, "הפגישה הייתה חשובה ומשמעותית מאוד". במסגרת הדיון הוצגו כלל הבעיות במימוש פקודת השירות המשותף, והחובה לדאוג שכל חייל שומר הלכה יוכל לשרת על פי אמונתו וערכיו. במסגרת הדיון עלו עקרונות לפתרון הבעיות ודרכי פעולה למימוש עקרונות אלו.

הרמטכ"ל סקר את תמונת המצב בצה"ל, הביע הערכה גדולה ומיוחדת לבני הישיבות והמכינות על תרומה אדירה לצה"ל, הביע מחויבות עמוקה לעקרון צבא העם ואי הדרת חיילים שומרי הלכה מיחידות.

בנוסף דיבר הרמטכ"ל על החשיבות הגדולה של חיל השריון והתרומה האדירה של בני הישיבות לחיל במשך עשרות שנים, עמד על חובתו שלו ושל צה"ל לבחון כל פיילוט בראי העמידה שלו בפקודת השירות המשותף והציג את עקרונות המתווים שגובשו בצה"ל לצורך כך. "אנחנו מודים לרמטכ"ל ובכירי צה"ל על הפגישה החשובה והמשמעותית", נמסר.

בעקבות כלל הדברים, החליטו הרבנים על הגיוס לשריון באוגוסט הקרוב.

"איגוד ישיבות ההסדר ימשיך את השיח עם צה"ל, במטרה לוודא שבני הישיבות יוכלו להמשיך ולשרת לפי גדרי ההלכה. האסיפה שבה וקוראת - לא לפלג את צה"ל, לאפשר לכל חייל שומר הלכה לשרת לפי אמונתו, לאכוף בקפדנות את הפרות פקודת השירות המשותף", נחתם בהודעה.