ארגון הטרור חמאס ממשיך להלך אימים על תושבי עזה, כאשר ביום שישי הוא דיכא בכוח ניסיון מחאה נגד שלטונו ברצועה.
עוד כתבות בנושא
ההפגנות, שכותרתן "המהפכה השקטה של ה-26 ביוני", תוכננו להתקיים במספר מוקדים ברחבי רצועת עזה, אך מעצרים וטקטיקות הפחדה של ארגון הטרור מנעו מההפגנות לצבור תאוצה, כך דיווח העיתון האמריקני "אלגמיינר".
מנגנון הביטחון של חמאס עצר או חטף אנשים בארבעה בתי חולים בעזה; בית החולים אל-שיפא בעיר עזה, בית החולים נאצר בחאן יונס, בית החולים הערבי אל-אהלי בעיר עזה ובית החולים לקדושי אל-אקצא בדיר אל-בלח, כך אמר לעיתון תושב שכונת רימאל בעיר עזה.
הכי מעניין
האיש, שדיבר בעילום שם עקב חשש לשלומו, צוטט כאומר: "המצב בעזה קשה מאוד. הם חוטפים אנשים ומאיימים על אנשים. רמת הטרור גבוהה. ישנן פתוות הקוראות להרג ופתוות המכריזות על אנשים ככופרים במסגדים, וקריאות הקוראות לתנועת המחאה נדחתה. המצב קשה מאוד. מאז הבוקר הם עוצרים אנשים וחוטפים אנשים מהרחובות. המצב גרוע מאוד".
אגודת חכמי הדת הפלסטינים, גוף דתי פלסטיני, איימה כי אנשים המקושרים למחאות ייחשבו למשתפי פעולה עם ישראל, פשע שעונשו מוות תחת שלטון חמאס, על פי הטלגרף.
ויכוח ברשתות החברתיות התנהל בעקבות האירועים, כאשר תומכי חמאס האשימו את מארגני ההפגנות בכך שהן מנוהלות על ידי דובר צה"ל בשפה הערבית, סגן אלוף אביחי אדרעי, כך דווח בוויינט.
אחמד פואד אלח'טיב, יליד עזה ועמית בכיר במכון המחקר "המועצה האטלנטית", אמר כי חמאס פרס לפחות מאות מפעיליו ברחבי עזה כדי לדכא את המחאות, מה שהביא לרחובות "ריקים להפליא".


