גורם אמריקני: ישראל נסוגה מחלק מאזור החיץ בדרום לבנון

"ישראל נקטה צעד קונקרטי בכך שנסוגה מחלק מאזור החיץ שלה", אמר גורם במשרד החוץ האמריקני, שהוסיף כי על כוחות הביטחון הלבנוניים "להיכנס ולסלק את כלי הנשק ותשתיות הטרור"

כוחות צה״ל ברכס הבופור ובמרחב נחל הסלוקי שבדרום לבנון | דובר צה"ל

כוחות צה״ל ברכס הבופור ובמרחב נחל הסלוקי שבדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

תוכן השמע עדיין בהכנה...

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר היום (חמישי) כי ישראל נסוגה מחלק מהשטחים בדרום לבנון שכבשה במהלך המלחמה נגד חיזבאללה, והוסיף כי על הכוחות המזוינים של לבנון להתערב כעת.

לא נמסרה תגובה מיידית מישראל. גורם ביטחון בכיר לבנוני אמר כי אינם מודעים לנסיגה של כוחות ישראליים מ"אזור החיץ" של ישראל בדרום לבנון.

הגורם האמריקני לא ציין את גודל השטח שישראל נסוגה ממנו או היכן בדיוק התרחשה הנסיגה. ישראל ולבנון מנהלות שיחות בתיווך ארה"ב בוושינגטון, שמטרתן בין היתר לעצור את הלחימה בין ישראל למיליציית חיזבאללה הנתמכת על ידי איראן.

הכי מעניין

"ישראל כבר נקטה צעד קונקרטי בכך שנסוגה מחלק מאזור החיץ שלה. זוהי הוכחה משמעותית של תום לב כלפי ממשלת לבנון הלגיטימית", אמר הגורם. "על (כוחות הביטחון הלבנוניים) להיכנס כעת ולסלק באופן מוכח את כלי הנשק והתשתיות של הטרור. מודל זה יחזור על עצמו ברחבי דרום לבנון, ויאפשר חזרה בטוחה של משפחות עקורות, שיקום הדרום והשבת ריבונות לבנונית מלאה".

עוד כתבות בנושא

י' בתמוז ה׳תשפ"ו25.06.2026 | 09:15

עודכן ב