"התנאים משתפרים": תושבי עזה יוכלו להזמין חבילות מזון מראש

מערכת ההזמנות, המבוססת על מודלים מוכרים בהם משתמשים ארגוני סיוע שונים ברחבי העולם, נועדה להבטיח גישה בטוחה ונגישה לחבילות המזון של קרן הסיוע, בלי לריב או לדאוג שלא יישאר

המון עזתי, בתוכו מחבלי חמאס, בוזז משאית סיוע שנכנסה לרצועה | AFP

המון עזתי, בתוכו מחבלי חמאס, בוזז משאית סיוע שנכנסה לרצועה | צילום: AFP

תוכן השמע עדיין בהכנה...

לאחר שחולקו יותר משתי מיליון חבילות סיוע המכילות למעלה מ‑127 מיליון ארוחות למשפחות בעזה, קרן הסיוע ההומניטרי בעזה (GHF) משיקה מערכת חדשה שתאפשר למשפחות להזמין חבילות סיוע מראש.

המערכת, המבוססת על מודלים מוכרים בהם משתמשים ארגוני סיוע שונים ברחבי העולם, נועדה להבטיח גישה בטוחה ונגישה לחבילות המזון של GHF, בלי לריב או לדאוג שלא יישאר.

התוכנית החדשה, שתתרחב בהדרגה בשבועות הקרובים, הושקה כפיילוט כבר בתחילת השבוע בתחנת SDS2 שבשכונת "סעודיה" עם 350 משתתפים. התכנון להרחיב את הפיילוט לאתרים נוספים של GHF נמצא בעבודה, במטרה ליישם את התוכנית באופן מלא בהקדם. 

הכי מעניין

במסגרות החלוקה עד כה של GHF, מגיעים בריצה גברים ונערים חסונים ולוקחים את חבילות הסיוע, בעוד נשים, ילדים, גברים מבוגרים ואנשים עם מוגבלויות נאלצים להמתין. כתגובה לכך, GHF כבר יישמה פתרונות חדשניים, כולל ימים ונתיבים ייעודיים לנשים. הפיילוט הנוכחי הוא דוגמה נוספת למאמצי GHF לענות על הצרכים הדינמיים בשטח.

עזתים אוספים חבילות סיוע הומניטרי מנקודת חלוקת של GHF במסדרון נצרים, 8 באוגוסט 2025 | עלי חסן, פלאש 90

עזתים אוספים חבילות סיוע הומניטרי מנקודת חלוקת של GHF במסדרון נצרים, 8 באוגוסט 2025 | צילום: עלי חסן, פלאש 90

"זה תמיד היה התכנון שלנו להציע למשפחות דרך להזמין סיוע מראש ולהבטיח גישה, כפי שעושים ארגוני סיוע אחרים", אמר ג’ון אקרי, מנכ"ל GHF. "עם זאת, עד כה התנאים בשטח מנעו יישום של תוכנית כזו. כעת, עם הזרמת סיוע מוגברת לעזה והמסירות של GHF שמסייעת לייצב את זמינות המזון, התנאים משתפרים. אנו גאים לבצע את הצעד הזה, לממש את בקשות הקהילה ולהפוך את חלוקות הסיוע לנוחה, אמינה ונגישה יותר עבור האנשים שאנו משרתים".

איך זה יעבוד? ב-GHF אומרים שזה תהליך פשוט ומאובטח, ומדגישים שמדובר בהליך התנדבותי ולא בחובה: עובד עזתי של ה-GHF  יזמין משפחות להשתתף בתכנית, כשמי שיסכים, יצטלם ויקבל כרטיס זיהוי עם תמונה ומספר ייחודי. קיימת אפשרות ליצור פרופיל מקוון, שבו ניתן להזין פרטים כגון מספר בני הבית. חבילה תישמר עבור כל משתתף בימים ספציפיים, ובכך נמנע הצורך לרוץ אחרי הסיוע. כל הנתונים נשמרים באופן מאובטח ולא יחשפו לעולם. המערכת מאפשרת ל‑GHF לתקשר ישירות עם משפחות המשתתפות בנוגע לזמני חלוקה, משלוחים מיוחדים ועדכונים דחופים, וכך הארגון יכול לתת מענה במהירות לביקוש מהשטח.

יש לציין שהסיוע ימשיך להיות זמין גם למי שלא משתתף בתכנית, על בסיס "כל הקודם זוכה", כפי שהיה עד כה.