סרטון ההתאבדות שעורר אתמול (ב') ביקורת ציבורית כלפי רכבת ישראל, כשזו הפיצה אותו לעיתונאים כשעה לאחר שאדם קפץ לעבר המסילה בתחנת בית יהושע, לא פורסם בכדי.
ברכבת מתמודדים עם ממוצע של יותר ממתאבד אחד בחודש שמגיע לתחנת הרכבת כדי למצוא את מותו. בדרך כלל אחרי שקנה לרוב כרטיס כמו שאר הנוסעים, אך החליט לשים קץ לחייו מול עיניהם של מאות ועשרות עדים, תוך גרימת נזקים לנוסעים שנאלצים להיתקע בתחנות הומות האדם שנסגרות לתנועה עד לתום עבודת המשטרה וגופי החירום השונים.
מתחילת שנת 2018 איבדו את חייהם במכוון על פסי הרכבת 14 בני אדם. בשנה שעברה 16 בני אדם התאבדו ברכבת, וב-2015 נרשמו 15 אירועים. כל אירוע שכזה מביא לעצירת מערך הרכבות בכל הקו כך שההתאבדות בתחנת בית יהושע הביאה לביטולים של כל נסיעות הרכבת מהצפון, שנעצרו בנתניה ,ומדרום שהסתיימו בתחנת תל אביב מרכז.
כך אלפי בני אדם נותרו ללא מענה תחבורתי ונאלצו לחפש דרכים אחרות להגיע למחוז חפצם. במשך שעתיים הכאוס היה בלתי נמנע. מנתוני רכבת ישראל עולה כי רק מתחילת השנה הושפעו 284 רכבות מאירועי התאבדות, או פריצת מחסומים בידי נהגים ממהרים שלא המתינו למעבר הרכבת. האיחורים עומדים על 4,033 דקות – מעל 67 שעות במצטבר.

אך לא רק הנוסעים סובלים. גם נהגי הרכבות מתארים סיטואציה איומה וקשה שנחרטת ופוגעת נפשית ואישית בכל נהג. ברכבת מדווחים על נהגים שלא היו מסוגלים להמשיך בעבודתם לאחר שדרסו אדם שהתאבד בקפיצה בזמן שהרכבת שועטת או במגמת עצירה. מרבית ההתאבדויות האלימות הללו נעשות בתחנות הרכבת עצמן, מאחר ותוואי המסילות מגודר ואינו נגיש לבני אדם. בדומה לנהגים נפגעי הלם, כך גם חלק מהנוסעים שהיו עדים להתאבדויות הקשות הללו לא מסוגלים לחזור ולנסוע ברכבות.
בסביבת הרכבת יש שמסבירים כי התאבדות על פסי הרכבת היא אקט אלים ונוראי שיכול גם להרוס את החיים להרבה אנשים שחזו באירוע, ובו בעת לשבש את החיים למאה אלף נוסעים. בנוסף, ישנם מקרים בהם עוברי אורח ונוסעים אחרים על הרציף קופצים לפסים בניסיון להציל אנשים שמנסים להתאבד, ובכך הם מסכנים את חייהם שלהם וכמעט נפגעים מרכבת.
הפעם האחרונה שהתמודדו ברכבת עם אירוע דומה היה לפני כשבועיים בשעה שמנהל תחנת חדרה הציל חיילת שקפצה לפסי הרכבת תוך סיכון חייו על מסילה שרכבות במהירות 140 קמ"ש עוברות עליה. לנהגים אין כל דרך לעצור ולמנוע את פגיעה במצב זה, ומנהל התחנה הציל בנס את חייה.
ברכבת ישראל התנצלו אתמול בלילה על פרסום הסרטון אך הסבירו כי ההחלטה על הפצתו בקרב העיתונאים וכלי התקשורת נעשתה "עבור הכתבים בלבד, לנוכח פרסומים מוטעים ודיס-אינפורמציה. זאת, לצורך הבנת האירוע והתרשמותם האישית, וכחומר רקע להודעה שהופצה".
בדוברות הסבירו כי בכלי התקשורת מיהרו לדווח על רכבת שפגעה בנוסעים, בעוד מדובר בסיטואציה שאיננה אפשרית. לטענתם הפגיעה בנוסעים התרחשה כתוצאה מגופו של המתאבד שנזרק לעבר העומדים בתחנה שנפצעו.