היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיגרה לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב שבו היא קובעת כי קיימת מניעה משפטית לכך שנציב שירות המדינה הבא ייבחר בידי ראש הממשלה, כפי שהיה נהוג עד היום. במכתבה מציינת בהרב מיארה, כי החלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 2018 קובעת כי דרכי המינוי של נציב שירות המדינה הבא ייקבעו בנוהל שיגובש על ידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה. כעת הציע מזכיר הממשלה יוסי פוקס, כי בדומה לנוהג שהיה קיים לאורך כל שנות המדינה, ימונה נציב שירות המדינה בידי ראש הממשלה; ואולם בניגוד לעבר, מינוי הנציב יהיה חייב לקבל את אישור הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים (בדומה למינוי נגיד בנק ישראל, רמטכ"ל, מפכ"ל וכד').
היועצת קובעת במכתב כי קיימת מניעה משפטית לאשר את הצעת מזכיר הממשלה, ובמקום זאת יש לאמץ את חוות דעתם של המשנה ליועמ"שית ד"ר גיל לימון ויועמ"שית משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו. על פי חוות הדעת של השניים, יש לקבוע כי מינוי הנציב ייעשה בידי ועדת איתור בת חמישה חברים, שדומה בהרכב שלה לוועדת האיתור ליועץ משפטי לממשלה. בראש ועדת האיתור יעמוד שופט בדימוס של בית המשפט העליון, ויתר חבריה יהיו: היועצת המשפטית לממשלה או נציגה; מי שכיהן בעבר כנציב שירות המדינה או כמנכ"ל של משרד מטה ממשלתי (משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד המשפטים), שימונה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה בהסכמת היועצת המשפטית לממשלה; איש אקדמיה המיומן בתחום המשפט הציבורי, שייבחר בידי הדיקנים של הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות והמכללות בישראל; ונציג ציבור בעל ניסיון מקצועי משמעותי בתחום הנוגעים לליבת העיסוק של המשרה, שימונה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בהסכמת היועצת המשפטית לממשלה.
בחוות הדעת של ד"ר גיל לימון, שאותה אימצה היועצת, נאמר בין היתר כי "הצעתו של ראש הממשלה לבחון את מינוי הנציב הבא על-ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים, תוך החלפת נציב שירות המדינה בוועדה, היא מוקשה ממספר טעמים, ביניהם: היא מתעלמת מהאמור בהחלטה 3793 בנוגע לצורך לבחון את הצעתה של הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה, לאחר שנועצה ביועצת המשפטית לממשלה; היא אינה נתמכת בתשתית מקצועית ואיננה מנומקת; היא איננה תואמת את מאפייני התפקיד, ואיננה מאפשרת בנסיבות העניין להשיג את התכלית של הבטחת מינוי מקצועי ונטול פניות. מטעמים אלה כולם, יש מניעה משפטית לקדם את הצעתו של ראש הממשלה, להביא בדחיפות וללא כל דיון מקצועי או הנמקה את הצעתו לדרך מינויו של הנציב הבא".
"המשרות המקבילות בשירות המדינה שאליהן יש להשוות את משרת הנציב, בכל הנוגע לדרכי המינוי, הן אלו המסווגות תחת אותה קטגוריה בהחלטה 4770, של משרות ניהוליות-מקצועיות בכירות בשירות המדינה, של מי שאמונים על אכיפת החוק, טוהר מידות ורגולציה, ושבהן לעצמאות ולאי התלות של נושא המשרה חשיבות מיוחדת. מאידך, איננו סבורים כי יש מקום להשוות את דרך המינוי של משרת הנציב למשרות שמינוין נבדק על-ידי הוועדה המייעצת למינויים בכירים", הוסיף וקבע לימון.