ברקע המלחמה, התקיים היום (ב') בכנסת דיון משותף לוועדת החינוך והוועדה לזכויות הילד לציון יום החינוך העולמי, במסגרתו עסקו חברי הכנסת בתכנים האנטישמיים הנלמדים במערכת החינוך הפלסטינית. בנוסף, נמתחה ביקורת חריפה על האו"ם וארגון החינוך שלו אונסק"ו, שלא עשו דבר כנגד תעשיית החינוך הפלסטיני המלמדת לג'יהאד, לדמוניזציה של יהודים וישראלים ולדה לגיטימציה של מדינת ישראל.
"מי שיחנך לטרור – אין מקומו במערכת החינוך", אמר יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת יוסף טייב. "מתחת לאף שלנו, במזרח ירושלים, תחת פיקוח של משרד החינוך ושל ועדת החינוך שאני עומד בראשה, יש הסתה קשה בספרי הלימוד. עד כה לא הצלחנו. הפיקוח אינו מלא ואינו מביא תוצאות. לפני שנבוא בטענות מוצדקות לאונר"א, בואו נטפל פה אצלנו".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, חבר הכנסת אלי דלל, הוסיף כי "כשמחנכים לשנאה ורצח של ילדים קטנים – אז למה מצפים? כל מדינות העולם חייבות לקרוא לחינוך, אהבה, שלום וכבוד הדדי ולא לשנאה. הוועדות קוראות לפרק את מערכת החינוך של אונר"א שהפכה לכלי שטנה אנטי-ישראלי ולחלק אינטגרלי של תשתית הטרור של חמאס".
החוקר ד"ר ארנון גרויס הציג מספר דוגמאות מספרי לימוד עדכניים של אונר"א, שעימם לומדים תלמידי הרשות הפלסטינית: "בספר מדעים המיועד לכיתה ג' נכתב ש'אין מקום לישראל בפלסטין החופשית'; במדריך למורה לאמנות בכיתה ו' מוצעת האפשרות לציור סצנת חתונת שהיד, שזוכה על פי האמונה האסלאמית לתגמול בעולם הבא; ספר השפה הערבית המיועד לתלמידי כיתה ה' מפאר את המחבלת דלאל אל מוגרבי שפיקדה על התקפת הטרור על אוטובוס בכביש החוף ב-1978 ובה נרצחו יותר משלושים ישראלים; בהמנון הפלסטיני יש ביטויי אלימות והוא הנלמד בבתי הספר ובו מדובר על פדאי, מונח המשמש לתיאור חברי ארגוני הטרור הפלסטיניים".

ח"כ עמית הלוי ציין כי ל-20 אחוזים מבתי הספר במזרח ירושלים לא נכנס נציג פיקוח של משרד החינוך. סגן מנהל האגף לפיתוח פדגוגי במשרד החינוך, יובל אוליגסטון, הודה: "יש לנו אתגר מול מערכת החינוך במזרח ירושלים, אבל בבתי הספר המפוקחים שם, מעל שליש מהם לומדים את מערכת הלימוד הישראלית".