עשרות אלפי הישראלים השוהים בשבועות האחרונים בבתי המלון ובנקודות האירוח, מתמודדים הן עם אובדן חבריהם וקרוביהם והן עם הניסיון לנהל שגרה מסוימת הרחק מהבית. לאחר שבימים האחרונים התייצבו באופן יחסי שירותי החינוך והבריאות ברוב המוקדים, היום (ב') הודיע משרד הרווחה והביטחון החברתי שמרבית השירותים החברתיים שנמצאים תחת אחריותו, החלו לפעול בבתי המלון ובקהילות המפונים.
מדובר בשירותים פרטניים וקהילתיים לאנשים עם מוגבלות, לאזרחים ותיקים ולילדים ובני נוער, שניתנים בשגרה על ידי אגפי הרווחה ברשויות המקומיות ובמסגרות של משרד הרווחה. נקודת המוצא של ההחלטה על פיתוח שירותים אלו נובעת מההבנה כי השהייה בבתי המלון תימשך עוד זמן רב וישנה חשיבות בשמירה על שגרה, תוך דאגה לטיפוח קשרים חברתיים ולעשייה יום יומית. מדובר בשירותים שונים כגון: מרכזי יום לאזרחים הוותיקים, תעסוקה ופנאי לאנשים עם מוגבלות, מרחבים חופשיים ופעולות איתור וסיוע לבני נוער.
בעקבות המצב, הקים המשרד ארבעה מרכזי פנאי ותעסוקה לרווחתם של אנשים עם מוגבלויות במרכזי המלונות הגדולים: אילת, ים המלח, ירושלים ותל אביב. במקביל למרכזים אלו, ייערכו פעילויות לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ביותר מ-20 מלונות. מענים אלו מיועדים לפעוטות עם מוגבלות עד גיל שלוש, לילדים ונוער עד גיל 21 ולבוגרים עם מוגבלות בגילאי 21 ומעלה. המענים הללו ינתנו הן במסגרות הקיימות ברשות הקולטת והן כמענים זמניים במתחם המלונות.

משרד הרווחה גם פעל לפתיחה מיידית של כ-20 מוקדי הפעלה חברתית וקהילתית לאזרחים ותיקים במלונות המפונים בירושלים, באילת, בנתניה, בתל אביב, בים המלח ובטבריה, במקביל לשילוב תומכים קהילתיים במוקדים אלו. כמו כן, מנהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה יצר במלונות מסגרות לאיתור צרכים פרטניים הדורשים מענה סוציאלי, וכן יצירת גישה קהילתית לחיזוק החוסן הקהילתי של האזרחים הותיקים. בנוסף, המשרד הוציא מכרז מהיר בשיתוף גורמים נוספים, לפעילות הפגתית על ידי אנשי מקצוע והדרכה בתחומים מגוונים כגון: פעילות גופנית, מוזיקה, אומנויות, ריקוד, דרמה ותיאטרון ועבור פעילות ייעודית לאזרחים ותיקים שפונו מבתיהם ולהרחבת סל המענים.
מעבר לכך, משרד הרווחה הקים מערך של עובדים סוציאליים הפועלים במלונות המפונים המספקים טיפול וסיוע מידי לבני הנוער הרבים שנחשפו לאירועים טראומתיים ונעקרו מבתיהם וממעגלי התמיכה שלהם. האיתור נעשה באמצעות נוכחות אקטיבית של עובדים הסוציאליים ומדריכי נוער בבתי המלון בהם שוהים בני הנוער ובסביבתם וכולל הקמת מרחב פעילות, יצירת קשר ראשוני, מעבר מקשר מזדמן לקשר משמעותי עם בני הנוער בכדי להבין את צרכיהם והאתגרים איתם הם מתמודדים תוך ליווי והשתלבות בטיפול המשכי בהתאם לצורך. המשרד גם הקים מוקד טלפוני ייעודי לבני נוער במוקד 118 של משרד הרווחה, שפעיל בכל יום מהשעה 12 בצהריים ועד חצות, ומאויש על ידי עובדים סוציאליים המומחים בתחום הנוער.
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, הודיע שבמסגרת הפעילות הזו, "המשרד משקיע את מירב המשאבים והאמצעים לסייע לאוכלוסייה שנפגעה. במקביל לסיוע שאנו מעניקים למפונים במלונות מפרוץ המלחמה, נערכנו כבר בימים הראשונים לכך שמצב זה יכול להימשך זמן רב. יחד עם השלטון המקומי פעלנו להעברת השירותים החברתיים, הקהילתיים והפרטניים שניתנים בשגרה על ידי אגפי הרווחה ברשויות ובמסגרות הרווחה של המשרד, אל מלונות המפונים. כדי לייצר עבורם שגרה ככל הניתן. נמשיך להשקיע את מירב המשאבים והאמצעים כדי לסייע לאזרחי ישראל לצלוח את התקופה הזאת. נעבור את זה יחד".