ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עלי באבא הודיעה היום (חמישי) על עלייה בלתי צפויה של 14 אחוזים בשנה במכירות הרבעוניות, למרות האטה כלכלית במדינה הסובלת מצריכה איטית. ברבעון הראשון של שנת הכספים, החל ב-1 באפריל, הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-234.1 מיליארד יואן (32.5 מיליארד דולר), גבוה מתחזיות האנליסטים.
עלי באבא היא שחקן מפתח בכלכלה הדיגיטלית הרחבה של סין ומפעילה של פלטפורמת קניות מקוונת גדולה. הביצועים של הקבוצה שבסיסה בהאנגג'ואו נחשבים אפוא לברומטר של הצריכה המקומית. הרווח הנקי של עלי באבא עלה ב-51 אחוזים בהשוואה לשנה, והגיע ל-34.3 מיליארד יואן (4.8 מיליארד דולר) במהלך התקופה אפריל-יוני.
התוצאות הכספיות האחרונות מגיעות כאשר עלי באבא יוצאת לארגון מחדש הגדול בתולדותיה. התוכנית, שהוכרזה בסוף מרץ, כוללת פיצול של הקבוצה לשש ישויות נפרדות שיוכלו להשיג מימון בנפרד באמצעות רישומים ציבוריים. החלטות שהתקבלו לאחרונה יביאו להחלפתו של מנכ"ל עלי באבא, דניאל ג'אנג, דמות מפתח בפיתוח המוקדם של החברה. עם זאת, המנהל יישאר בקבוצה כדי להוביל את ענף מחשוב הענן הרווחי שלה, שעלי באבא מהמרת עליו בכבדות. שינויים אלו ייכנסו לתוקף ב-10 בספטמבר.
ג'אנג עומד בראש אימפריית עלי באבא מאז עזיבתו של מייסדה, ג'ק מא, ב-2019. בנוסף, למחשוב ענן ומסחר אלקטרוני, הקבוצה היא מתחרה במשקל כבד באקו-סיסטם הטכנולוגי הסיני הרחב יותר, עם מעורבות גדולה בתחומי הלוגיסטיקה, המדיה, הבידור והבינה המלאכותית.
סין נכנסה לדפלציה ביום רביעי בפעם הראשונה מאז 2021, הסימן האחרון בשורה ארוכה של אינדיקטורים המשקפים האטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.