שרת התחבורה מירי רגב הגיעה היום (ב') לסיור ופגישות עבודה מקצועיות במועצות בנימין ובית אל, ועמדה על הטיפול במצוקות התחבורה באזור. השרה אמרה במהלך הביקור כי "לא נשלים עם המצב הנוכחי שבו תושבי יהודה ושומרון הם סוג ב' מול תושבי המרכז. תקציב המשרד בראשותי תוכנן מתוך תפיסה שאסור שהתשתיות ביו"ש יופלו לרעה מהתשתיות בשאר הארץ, וכך גם כביש 466 מבית אל לירושלים אשר מספר הנתיבים בו יוכפל בקרוב. אין שוני בין בית אל לבין הרצליה ורעננה ואני מחויבת לקדם את התשתיות והכבישים כדי ליצור פתרון נרחב לכלל האזרחים ביו"ש".
בפתח ביקורה חנכה השרה רגב את הצומת המרומזר והמשודרג של אזור התעשייה שער בנימין. יחד עם ראש המועצה ישראל גנץ סקרו השרה, בכירי משרד התחבורה ומנהלי חברות נתיבי ישראל ומוריה את הפרויקטים הגדולים בכבישי בנימין.
בתחום התחבורה הציבורית הציג גנץ פערים שלדבריו "אי אפשר לחיות איתם". השרה אמרה למנכ"ל חברת אלקטרה-אפיקים, המפעילה את התחבורה הציבורית באזור: "מבחינתי זה לא עובר. ידענו לסגור חברות ואם צריך נעשה זאת. אני מבקשת תוכנית שתתאים למועצות אזוריות. צריכים לשנות תפיסה שתאפשר שירות גמיש יותר".

נזכיר כי בשבוע שעבר דווח כי מועצת גוש עציון הגישה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים למשרד התחבורה ולחברת אלקטרה-אפיקים. במועצה טענו כי מחדלי התחבורה ציבורית באזור גוש עציון הינם הפרת הסכם זיכיון של החברה.
"שירותי התחבורה הציבורית הנוגעים לתחום המועצה האזורית גוש עציון, ואשר מוענקים על ידי חברת אפיקים הינם מזה תקופה ארוכ מאוד ברמה מחפירה המתבטאת בשיבושים וחריגות מתנאי הרשיונות, לרבות איחורים ממושכים ותכופים של קווי האוטובוס, מקרים רבים בהם אוטובוסים כלל אינם יוצאים ליעדם, אי ביצוע, וכן דילוג על תחנות", נכתב במכתב ההתראה אותו שלחה המועצה.
"מזה כשנתיים שתושבי המועצה אינם יכולים להסתמך על התחבורה הציבורית, וככל שהם אכן מנסים להסתמך עליה, הם ניזוקים באופן קשה פעם אחר פעם" מוסיפים במכתב של המועצה. "לצערנו הרב, הנתונים מצביעים באופן כמעט עקבי על איחורים חמורים בהגעת אוטובוסים לתחנות השונות. אין מדובר באיחורים קלים בני דקה או שתיים, אלא באיחורים כבדים המגיעים לעתים לפרקי זמן של בין חצי שעה לשעה".
מוקדם יותר השבוע אמרה שרת התחבורה רגב כי "עוד 3 שנים מערך כבישי בנימין יראה אחרת לגמרי. פרויקט הכבישים של בנימין נמצא בתנופה אדירה והוא מצטרף לרשימה ארוכה של פרויקטים שאנו מקדמים ביהודה ושומרון. ישראל גנץ דוחף את זה בכל הכוח ומדבר איתי בנושא כמעט מדי יום. הממשלה הזו מביאה בשורה גדולה לכל האזור לאחר הקפאה משמעותית בימי הממשלה הקודמת".
ראש המועצה ישראל גנץ אמר לשרה: "אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב שאיתנו יד ביד. עוקבת אחרי הפרטים הגדולים והקטנים ומובילה כאן באמצעות משרד התחבורה מהפכה של ממש".
"אסור לאפשר מצב אבסורדי כדוגמת חווארה"
בהמשך סיירו המשתתפים בבית אל, עקבו מקרוב אחרי הבנייה ופיתוח התשתיות ביישוב וקיימו טקס קביעת מזוזה בבניין המועצה. לאחר מכן התקיימה ישיבה מקצועית יחד עם ראש המועצה וגורמים מקצועיים בה שמעה השרה מהנוכחים על הבעיות שעדיין קיימות, בהן הרחבת כביש 466 המוביל מבית אל לציר 60 לירושלים ומצוקת האוטובוסים באזור, תוך מציאת פתרונות שיביאו לסיומן. כזכור, לפני כשלושה חודשים אושר בבסיס התקציב של משרד התחבורה תקציב ייעודי בסך 366 מיליון שקלים לפיתוח הכביש והכפלת הנתיבים בו.
ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, בירך את השרה על הגעתה וסקר בפניה את המצב בשטח. אלון תיאר כיצד אלפי תושבי המועצה מוצאים עצמם פעם אחר פעם תקועים בכביש 466 היוצא לכיוון כביש 60 לאורך שעות ארוכות בעקבות ההתחברות עם ציר היציאה מרמאללה שחוסם אפשרות ליציאת רכבים מבית אל. "יש לבצע תכנון מפורט וביצוע לשם הרחבת כביש 466, אחרת אין פתרון אחר כדי לסדר את צומת היציאה מרמאללה ולאפשר לתושבי בית אל לצאת בחופשיות אל ציר 60. אסור לאפשר מצב אבסורדי כדוגמת חווארה גם כאן".
אלון הוסיף כי התחבורה הציבורית המשרתת את תושבי המועצה נמצאת במצב מחפיר, כאשר נסיעות אוטובוסים מתבטלות, מתאחרות ואף מושבתות במהלך הנסיעה, דבר הפוגע קשות בשגרת חייהם של התושבים. ראש המועצה הציג בפני השרה כי צי האוטובוסים הקיים כיום הינו מיושן ולא ראוי לשימוש, והביא תלונות רבות מצד התושבים על נהגים שמדלגים על התחנות, על מזגנים שבורים ועוד. השרה רגב התחייבה לשים סוף למצוקת התושבים ולדאוג להסדרת המצב מול חברת האוטובוסים והמועצה.
