אמיר וראמזי
אני מניח שיש שחקנים שבדמויות שהם מגלמים כלול אחוז מסוים מהאדם שהם. אבל במקרה של ראמזי עבד ראמזי, אנחנו בכלל לא דומים. אני לא תמים ורגוע כמו ראמזי. הוא כמובן רגוע עד שנגמר לו הג׳ל אלקטרז. יש הרבה מן הדמות שהייתי שמח לאמץ, אופטימיות אמיתית למשל. הוא דמות נדירה – עגולה, שלמה וחיובית, דמות ששלמה עם מי שהיא ועם הערכים שהיא מייצגת. לרוב הדמויות בסדרות יש צדדים פחות חיוביים לצד המעלות שלהן. אצל ראמזי עבד ראמזי הכול בא מטוב, מתוך רצון לעזור ולהיות יעיל ואדיב בעבודה. הסבלנות האינסופית שלו מניעה את קווי העלילה איתו, ולרוב גם מסבכת אותו. זה מה שיפה ושונה לדעתי מדמויות אחרות בעולם הטלוויזיה, וככל הנראה זה גם מה שהופך את ראמזי עבד ראמזי לדמות אהובה כל כך.
Video: צילום: ג'וני רותם
כן משותפת לנו האהבה לירידה לפרטים במקצוע שלנו. זה מה שהבאתי לדמות, אני אוהב פרטים קטנים. למשל, אני אוהב פאזלים. בן אדם נורמלי מכין סלט בחמש דקות, אני יכול להכין סלט במשך שעה, עד שהירקות יהיו קצוצים דק־דק. אבל בסופו של דבר אני שחקן שמגלם דמות, ומעצם ההשוואה אני מרגיש שיש טשטוש גבולות קל ביני לבין ראמזי עבד ראמזי"
ארץ נהדרת
אני השחקן הערבי הראשון בתוכנית, ולשמחתי אני לא מגלם רק דמויות של ערבים. עשיתי שם גם חיקויים של רן דנקר, בניה ברבי, לירון אופיר, עופר כסיף, יוראי להב הרצנו, סאבלימינל ועוד.
Video: צילום: ג'וני רותם
סטריאוטיפ
הסטריאוטיפים של הדמויות בקופה ראשית קיימים בחברה הישראלית, נרצה או לא נרצה. זה תיוג ראשוני של מי הבן־אדם ומה אני יודע עליו בלי להכיר אותו. לדעתי דווקא קופה ראשית פותחת הזדמנויות לכל דמות, חלון לעוד רבדים ולעוד מצבים ששוברים את הסטריאוטיפ, ועדיין משתמשת בדימוי הזה כדי להצחיק ולגרום לך לחשוב. הצופה חושב שהוא מכיר את הדמות, ואז היא מפתיעה אותו. בסופו של דבר הצופה מתאהב באישיות של הדמות ומתחבר לאדם ולא לסטריאוטיפ – ממש כמו בחיים עצמם.
הכתבה המלאה תתפרסם מחר (ו') במגזין מוצש של מקור ראשון