השופט אלון גביזון, סגנית הנשיא נועה חקלאי והשופט הבכיר אלון אופיר, שופטי בית משפט השלום בבאר שבע, הרשיעו היום (ה') את חסן נאססרה בשלוש עבירות של נהיגה מעל המהירות המותרת. נאססרה קיבל בשלושה מקרים שונים דו"חות שהופקו על ידי מערכת א'3 (המצלמות הכתומות המוצבות בצידי הדרכים אותן אנחנו מכירים) וביקש להישפט בטענה שאמינות מדידת המהירות על ידי המערכת לא הוכחה.
נזכיר כי מדובר במערכת שנרכשה על ידי משטרת ישראל מחברה הולנדית ויובאה לישראל, ואשר פועלת על בסיס שדה מגנטי ומחשבת את מהירות הרכב במרחק קבוע בין נקודה א' לנקודה ב'. סמוך למצלמה, בנקודת שדה הראיה שלה, מושתלים בכביש שני פסים מגנטים במרחק קבוע וידוע מראש (2.5 מטר בדיוק בין אחד לשני) הנדרכים כאשר רכב חולף על פניהם. כאשר הרכב שלכם חולף על פני הלולאה הראשונה, מפעילה המערכת שעון עצר המודד את פרק הזמן בשבריר שנייה של מעבר הרכב מהפס הראשון לפס השני. לכל רכב יש "חתימה" אלקטרו מגנטית ייחודית לו, וכל רכב נמדד מספר פעמים בכל לולאה, לפחות שלוש ולעיתים יותר. בהתאם למרחק הידוע מראש ופרק הזמן שהנהג חולף בין שני הפסים מחשבת המערכת את המהירות ולנהג נשלחת הודעה על ביצוע עבירה.
בעבר קבע בית המשפט בעכו כי אמינותה של המערכת לא הוכחה, לאחר שהתברר כי בניגוד לטענותיה של המדינה, מכון התקנים לא ערך למערכת בדיקות בהולנד. אולם, בעקבות קביעת בית משפט השלום בעכו ערך הטכניון בדיקה נרחבת למערכת בארץ. הבדיקה נערכה בשיטה של מדידת מהירות כלי הרכב הן במערכת א'3 והן בשתי מערכות מדידת מהירות נוספות המקובלות בעולם, ואשר כויילו במעבדות מובילות. במסגרת הניסוי נערכו למעלה מ-800 מדידות מתוכן אושרו על ידי בית המשפט תוצאותיהן של כ-700 מדידות. מסך כל המדידות עלה כי המדידות של מערכת א'3 מדויקות, וכי סטיית המהירות הממוצעת קטנה בהרבה מהסטייה המירבית המותרת בתקן. על אף זאת, מתוך התחשבות הן בסטיות מדידה אפשריות והן בבעיות אפשריות הנוגעות להתקנת המערכת, קבעו השופטים כי יש להפחית ב-5 קמ"ש את תוצאותיהן של כל בדיקות המהירות שמבצעת המערכת, כפי שעושה כבר כיום המשטרה.
בעניינו של חסן נאססרה, הנאשם שביקש לאתגר את אמינותה של המערכת, נקבע כי לנוכח הקביעות בנוגע לאמינות המערכת אשמתו הוכחה מעבר לכל ספק סביר.