
לדוגמא, בעת בה מדובר על ערוצי קשת ורשת, הרי שהם כפופים תחת הרגולציה של הרשות השנייה בעוד כי ערוץ הספורט נתון תחת מועצת הכבלים והלווין. המטרה המרכזית העומדת מאחורי אותה רגולציה הינה לאשר את האמת מאחורי התכנים המשודרים במטרה להגן על האוכלוסיות השונות. במילים אחרות – פרסומת הכוללת בתוכה תוכן פוגעני היא פרסומת שתיפסל באופן מידי ולא תעלה לשידור.
אחד ההבדלים העיקריים בין הפקת חסויות בטלוויזיה לבין הפקת פרסומת הינה למעשה במיקום התוכן המשודר. זאת בעוד שחסות משודרת בצמוד לתכנית המרכזית המשודרת בערוץ ולמעשה מהווה מעין “חציצה” שבין התוכנית לבין מקבץ הפרסומות. לא מעט בעלי עסקים רואים במיקום זה יתרון משמעותי, במיוחד לאור העובדה כי מדובר על זמן בו הצופים עדיין לא נמצאים בשלב הזגזוג או לחילופין בהפסקת אוכל קלה.
דברים שכדאי לדעת על פרסום חסויות בטלוויזיה
על מנת להעניק לכם את האפשרות להבין את האפיק הפרסומי לעומק, ריכזנו עבורכם מספר מאפיינים עיקריים בנושא:
1. אורכן של החסויות – האורך העומד מאחורי הפקת חסויות בטלוויזיה עומד על שש שניות בלבד, בשונה מהפקת פרסומות בטלוויזיה אשר מאפשרת לכם כמפרסמים חופש פעולה כמעט מלא, מרמת התוכן הנכלל במסגרת הפרסומת ועד לאורך שלה, אך כאשר מדובר על הפקת חסויות בטלוויזיה, ניכר כי אתם נדרשים להתאים את עצמכם בהתאם לכללים שלא ניתן לחרוג מהם. כידוע לכולנו, 6 שניות זה לא פרק זמן שיעניק לכם את האפשרות להעביר את כל אשר על ליבכם, אך ניתן לומר ללא צל של ספק כי מדובר על שניות שמספיקות עבור העלאת המודעות ויצירת מיתוג חיובי.
2. כתיבת תסריט – בפעם הבאה שאתם צופים באחד ממשדרי הטלוויזיה השונים, המתינו לעת בה עולה מודעת החסויות וצפו בה. אנו ממליצים על כך במיוחד על מנת להעניק לכם את האפשרות להבין כי כל חסות מתוקשרת ומורגשת בצורה אחרת לחלוטין. במילים אחרות – בניגוד לדעה הרווחת שנוטה לחשוב כי לאור העובדה שמדובר בחסות “בלבד”, הרי שאין צורך בכתיבת תסריט כלל שכן, המציאות משדרת תמונה אחרת לחלוטין. מדובר למעשה על משבצת זמן קצרה אשר מחייבת את המפרסם להעביר מסר קצר וקולע ובמטרה לעשות זאת על הצד המקצועי ככל הניתן, על המפרסם יהיה להפיק תסריט מדויק טרם הביצוע.
3. חשיפה משמעותית – כידוע לכולנו, בעת בה משדרי הטלוויזיה הנפוצים כדוגמת תוכניות הריאליטי, משחקי הכדורגל או מהדורת החדשות יוצאים למקבץ פרסומות, הרי שהרוב המוחלט של הצופים נוטה לקום מהספה במטרה לייעל את אותן דקות לצורך מטרות כאלו ואחרות. אי לכך, חשוב לציין כי אחוז החשיפה שמגיע לכל אותם אנשים שבוחרים בהפקת פרסומת סטנדרטית נפגע, בעוד כי הפקת חסויות בטלוויזיה עובדת קצת אחרת מסיבה אחת פשוטה – מדובר למעשה על מקבץ חסויות בודדות במיוחד, בעת בה אורכה של כל חסות עומד על 6 שניות בלבד. משכך, בעת בה אתם בוחרים בהפקת חסויות לטלוויזיה, הרי שאתם בוחרים באפיק הפרסום האידיאלי, במיוחד לאור העובדה שמדובר על פרק זמן בו הצופים עדיין לא ממהרים לקום מהספה.
דוגמאות לחסויות בטלוויזיה
עם חלוף השנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מפרסמים קטנים שבוחרים בהפקת חסויות בטלוויזיה במטרה להגיע אל אותם קהלי יעד רלוונטיים, אך באותה נשימה חשוב לזכור כי מדובר על שידור ארצי ולכן חברה או לחילופין עסק שאינו ערוך בסיפוק מוצריו או לחילופין שירותיו ברמה ארצית, ההמלצה המרכזית תהיה לבחור באמצעי פרסום מקומי על פני אמצעי פרסום ארצי. יחד עם זאת, ניתן לומר כי לא פעם ולא פעמיים עולה השאלה – האם כל אחד רשאי לבצע פרסום בטלוויזיה? ובכן, התשובה היא חד משמעית כן. אולם ישנו רף כניסה מינימלי לחלוטין אך ניתן לומר בצורה חד משמעית כי כולם אותם אנשים שמעוניינים בהפקת חסויות בטלוויזיה, ימצאו את עצמם בדרך לשם בסופו של דבר.






