קיאן פרנקפורט בת שלושים ושלוש, גדלה על ציר אנגליה-ישראל בשל גירושי הוריה ויש לה אחות תאומה, "החברה הכי טובה שלי, אנחנו לא זהות".
קיאן סיימה את לימודיה במחלקה לאופנה בשנקר בשנת 2016 ולאחר מכן השתלבה מיד בעסק המשפחתי - הממלכה שבה גדלה מילדות. בשנת 2021 עיצבה קולקציית קפסולה מיוחדת לבית האופנה של אימה - דורין פרנקפורט, אבל רק שמונה שנים אחרי שסיימה את לימודיה הרשתה לעצמה להעז ולעמוד מאחורי מותג משל עצמה.
אימה דורין, היא השראה שמלווה אותה תמיד. "אמא שלי היא ההשראה הכי משמעותית בחיי. לא רק כמעצבת, אלא כאישה".
נתחיל ממה שהכי מסקרן אותי: מה משמעות השם שלך?
"האמת היא שהשם שלי הוא סוג של פאזל משפחתי. אבא שלי אנגלי, אימא שלי חצי אוסטרית וחצי מצרייה, ולכן גם השם נוגע בכמה תרבויות במקביל. בוולשית המשמעות היא חכמה וחשופה, ובערבית המשמעות היא ישות או אלוהות. ויש אפילו פרשנות שקשורה לגוון השיער שלי. בואי נגיד שאמא שלי קצת מכשפה וידעה מראש מה מגיע, כלומר שאני אהיה ג'ינג'ית".
למה החלטת לאחרונה לפתוח את המותג?
"אני חושבת שהסיבה המרכזית לכך היא פשוט הערכה גדולה מאוד למקצוע, מי שגדל בתוך התעשייה הזו יודע שהיא מורכבת ומלאה בעבודה בלתי נגמרת. קווי ייצור, טווחי מידות, שירות לקוחות, העולם הדיגיטלי והעולם הפיזי שפועלים במקביל. מנקודת המבט של צרכן זה נראה חלק, אבל מאחורי הקלעים הכול קורה כל הזמן".
למה לקח לך שמונה שנים?
"עיצוב אופנה הוא הרבה דברים מעבר לעיצוב עצמו. הוא עסק חי ונושם. הוא התחייבויות כלכליות עוד לפני שיש תזרים. הוא אחריות. עבדתי על קריאייטיב למותגים בחו"ל, בניתי אסטרטגיות ופתרונות, וזה הכין אותי למותג שלי".
"ואז הגיע השבעה באוקטובר. היום הזה ניתק לי בבת אחת את הקשר עם העולם החיצון. פרויקטים נעצרו. עבודה נעלמה. אבל היה שם גם משהו אחר. לראשונה שאלתי את עצמי מה אני רוצה להיות כשאגדל. ובפעם הראשונה התשובה הייתה ברורה לחלוטין. בנוסף, בעקבות המלחמה התחדדה אצלי התחושה שכאן זה הבית שלי. גרתי הרבה בחו״ל ובכל פעם חזרתי לארץ. למרות שכולנו רוצים להרגיש שאנחנו אנשי העולם הגדול בכל רגע נתון, אנחנו לא כאלה באמת. המשפחה שלי פה, הבית שלי פה וכאן אני רוצה לחיות".
השקת קולקציה בזמן מלחמה. לא היה בזה סיכון?
"זו הייתה קולקציה שקרובה אלי במיוחד. הרגשתי שאני חייבת להוציא אותה גם כשסביבי העולם בער. זו הייתה הדרך שלי להגיד משהו".
הבגדים של קיאן משלבים חומרים טבעיים עם עיצוב מדויק, ומייצרים דיאלוג בין מרקמים עשירים לגזרות נקיות, בין פשטות לתחושת כוח שקט.


הקולקציות:
אוספת מדבר. קולקציית חורף 2025
“קולקציית החורף היא המשך ישיר לקולקציה הראשונה שלי שנקראה שייכת לשמש. הפעם התעמקתי במדבר, במקום שסבא שלי אהב לצלם. צבעים, שכבות אדמה, קרקעות שמשתנות מנקודה לנקודה. כל אלה הזכירו לי את האנשים שחיים כאן ואת המגוון התרבותי שמרכיב את ישראל. בשנה החולפת הבנתי עד כמה המקום הזה הוא הבית שלי. ממנו אני שואבת השראה.”
מוזה. קולקציית 2026
קולקציית הסתיו החדשה של המותג מגיעה אחרי שנה של התכנסות וגילוי. "צפיתי בקטעי וידאו ישנים מהבית. זיכרונות ילדות מצולמים. הרגעים הקטנים גרמו לי להבין שההשראה שלי תמיד מתחילה מאהבה. המשפחה שלי. הקולקציה הזו מוקדשת לאמא שלי דורין. לא רק כדמות אופנה, אלא כאישה שהיא מקור כוח. היא המוזה שלי".
"הנשים שאני מעצבת להם אלו הנשים הישראליות, זה הבית שלי. אני יוצרת מכאן מתוך אהבה ומתוך אמונה שגם יופי וגם עומק מתחילים מהבית".
הצבעוניות: ורוד סמוק של בין ערביים, אדום עמוק של שקיעה, חלודה וחול, לצד שחור לילי, לבן טהור ושנהב רך.
החומרים: כותנה פריכה, תחרה שקופה ועדינה, סאטן מבריק, קטיפה רכה, אריגי ופשתן.
הגזרות בעלות נפחים שמשתנים תוך תנועה. מכנסי הרמון נינוחים. שרוולים תפוחים. חצאיות רחבות לצד חצאיות שקופות ועדינות. חולצות עם גב פתוח. קשירות עוטפות שמזכירות צעיף. מעילי טרנץ רפויים שמאזנים נשיות עם נוכחות.
הפרטים הקטנים: כפתורי אם הפנינה, גב חשוף, אלמנטים של שקיפות. הכול מחושב. מה ייראה ומה יישאר נסתר. איפה הבגד פוגש את הגוף ואיפה הוא מאפשר מרחק.


צילום: עמרי רוזנגרט, מידן גיל הרוש

