אחרי "הטורף" הכושל מ־2018, היה נראה כי הזיכיון גמור. אבל אז הגיע הבמאי דן טרכטנברג ובשלוש השנים האחרונות שחרר לסטרימינג את "טרף" ואת "רוצח הרוצחים"- שני סרטי "הטורף" יצירתיים, אלימים ומהנים מאוד שאף השכילו להציג חזון מעניין לפיתוח העולם הזה. טרכטנברג הבהיר שהזיכיון נמצא בידיים טובות ונבונות, והמעריצים כבר לא יכלו לחכות לצאת סרטו החדש "הטורף: שטח פראי".
הטוויסט הפעם הוא שהטורף הוא הגיבור. דק הוא טורף צעיר, קטן וחלש ביחס לעמיתיו. הוא ממריא אל הכוכב המסוכן ביותר בגלקסיה כדי לנצח את ה"קאליסק" - מפלצת אימתנית שאף טורף לא הצליח להרוג. אם יביא את ראשה לאביו, דק בטוח כי יוכל להציל את כבודו. על הכוכב הוא פוגש את ת'יאה (אל פנינג) רובוטית פגומה השייכת לתאגיד "וויילנד־יוטאני" הנכלולי מסרטי "הנוסע השמיני" (חיבור שכבר נעשה בעבר בין הזיכיונות וכאן זוכה לביסוס נוסף) ועוד יצור חמוד אך עוצמתי שנקלע בדרכם. המסע המשותף מבהיר לדק שטובים החיים בין ידידים מאלו של זאב בודד. אם התקציר הזה נשמע לכם כמו בסיס לסרט משפחה של דיסני, לא טעיתם. בצעד שתכליתו מקסום רווחים, טרכטנברג לקח פנייה חדה מסרטיו הקודמים שכוונו לקהל מעריצי הזיכיון הבוגרים, לטובת קהל צעיר ורחב יותר. השאלה הגדולה היא האם אפשר ליצור כך סרט "הטורף" מספק? ובכן, תלוי את מי שואלים. עבור קהל אקראי וצעיר שמחפש הרפתקת אקשן סוחפת, שטח פראי הוא כיף גדול. טרכטנברג יודע להעמיד סצנות פעולה יצירתיות, מהירות ווירטואוזיות; תחושת הסכנה שהוא יוצר מרגע הנחיתה על הכוכב המסוכן עובדת היטב והעלילה מכילה מספיק עוגנים רגשיים וטוויסטים כדי לשמור על עניין (רק שימו לב שאף שאין כאן אלימות ריאליסטית מדממת, הסרט בהחלט גרפי וברוטלי ופחות יתאים לבני נוער צעירים מדי). יחד עם זאת, הסרט גם מפספס לא מעט. שבלונת "הקוסם מארץ עוץ" שלו, שבה חבורה של אינדיווידואלים חוברים למסע משותף ויוצרים לעצמם משפחה אלטרנטיבית, נותרת בסיסית ומשומשת; נעשה ניסיון מאולץ מדי לשלב הומור, במיוחד דרך דמותה המעצבנת של ת'יאה, שלא סותמת את הפה; וכשכבר עולה רעיון מד"בי ראוי, דוגמת מערכת היחסים בין ת'יאה ל"אחותה" הרובוטית, הוא נותר רדוד ומוחמץ. אבל קיימת גם בעיה אחת מהותית בהרבה והיא זו שככל הנראה תגרום לקהל מעריצי הסדרה הוותיקים לאכזבה גדולה - הסרט חוטא לגמרי לדמות הטורף. הבחירה לקחת רוצח אניגמטי וחסר רחמים שאי אפשר לשאת ולתת עמו ולהפוך אותו לגיבור מעורר הזדהות היא אתגר לא קטן, אך כזה שטומן בחובו פוטנציאל ליצירת משהו באמת מיוחד. אולם הפתרון הבנאלי של טרכטנברג, שפשוט החליט להפוך את הטורף שלו למעין נער מתבגר עקשן אך רגשן, חיבל בדי־אן־איי של הזיכיון באופן כה יסודי, שקשה מאוד לקרא לתוצאה סרט "הטורף". מבאס. נקווה שבהמשך הדרך יוחזר החייזר המסוכן למסלולו הרצחני חסר הפשרות ולא נמצא אותו לפתע מפזז על הבמה ב"הטורף: המחזמר".
הטורף: שטח פראי ארה"ב 2025, בימוי: דן טרכטנברג 107 ד'
הכי מעניין
זר בארץ נוכרייה
65 (2023) אדם דרייבר מתרסק על כוכב לא ידוע ומגלה שחזר בזמן והגיע לכדור הארץ העוין בתקופת היורה.
העולם אחרי (2013) אב ובנו (ויל סמית' ובנו ג'יידן) מתרסקים על כדור הארץ, אלף שנים לאחר שהאנושות נטשה אותו.
אויב מהאזור האסור (1985) חייל מכדור הארץ (דניס קווייד) מתרסק על כוכב לא מוכר. הוא מגלה חייזר אויב פצוע וכעת שני האויבים יהיו חייבים לשתף פעולה כדי לשרוד.

