ניו־יורק 1998, האנק תומפסון (אוסטין באטלר) הוא ברמן שתיין, שאוהב לצפות בבייסבול ולבלות עם חברתו (זואי קרביץ). יום אחד, שכנו הפאנקיסט (מאט סמית') משאיר בטיפולו את החתול שלו כשהוא נאלץ לצאת לנסיעה לא מתוכננת. מכאן מתחילה תסבוכת שכוללת שוטרים מושחתים, מאפיונרים רוסים ושני אחים חרדים פסיכופטים ועיקרה מרדף עקוב מדם ברחבי ניו־יורק אחר בוכטה רצינית של כסף. נשמע לגמרי כמו מהתלת הפשע התורנית של גאי ריצ'י, נכון? אלא ש"נתפסו על חם", הוא דווקא סרטו החדש של דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "ברבור שחור") שמצליח לתת לז'אנר הפשע־קומי את הטאץ' הייחודי שלו.
אחרי "אמא!" המופרע ו"הלווייתן" המשמים, נראה כי ארונופסקי מוצא הפעם סוג של איזון. את גיבורו הסטטי של הלווייתן מחליפה כעת דמות דינמית שאינה יכולה להפסיק לרוץ, לקפוץ ולהתגלגל, ואת הכאוטיות חסרת הקוהרנטיות של אמא! מחליף בלגן נרטיבי להפליא. יחד עם "המתאבק" הדרמטי, זהו סרטו הנהיר ביותר של ארונופסקי, מיינסטרים ללא הסתייגויות שיתאים כמעט לכולם. רק אל תגיעו אליו מיד בתום הצפייה בטריילר המגניב והמשעשע, שכן המפרסמים לא ממש מכרו לכם בו את המוצר המלא. כי אף על פי שלפנינו, בסופו של דבר, מותחן פשע־קומי קצבי, עתיר התרחשויות והפתעות, ארונופסקי אינו ריצ'י. מדובר באחד הבמאים הכי מאתגרים בתעשייה וגם כשהוא בוחר בחומרים אווריריים יותר, מגע ידו המטלטל עדיין ניכר.
בדקות הפתיחה עדיין לא תזהו שאתם בטריטוריה ארונופסקית. העשייה אומנם וירטואוזית מהרגע הראשון, עם עולם חזותי עשיר ומבע קולנועי בוטח, אבל הארומה קלילה, רומנטית ומחויכת מדי. ארונופסקי בוחר להמתין קמעה, כדי להכין את הקרקע להזרה הראשונה בסצנת מפגש בין הגיבור לצמד בריונים רוסיים. ההתרחשות האלימה שמתרגשת היא דיסוננס כה מפתיע לפתיחה, שלא ברור מי חוטף בה חזק יותר - האנק או אנחנו. ארונופסקי יוצר דרכה תחושת סכנה מיידית ומצית דריכות עוכרת שלווה שתלווה את הסרט מכאן ואילך ותמשיך לקבל חיזוקים נוספים. הוא מבהיר שלכל אגרוף, מכת מחבט ובוודאי יריית אקדח יש אפקט אמיתי ומשמעות; שגם מהתלת פשע רבת תפניות מתנהלת בעולם ריאליסטי שבו הרעים, מצועצעים ככל שיהיו, יכולים לפגוע, והמוות אינו בוחל באיש.
הכי מעניין
את ההשלמה לממד הריאליסטי של עולם ההתרחשות ארונופסקי משיג דרך בחישה בנפש גיבורו. בסרטו הקודם הוא החליף את עיסוקו התמידי בטלטלות ה"אובססיה", בנבירה בייסורי ה"אשמה", ואת הטיפול הזה ארונופסקי ממשיך כאן. אולם בניגוד לכל סרטיו עד כה, שהיו תמיד מוּנעי־דמות ואפשרו חקירות עומק אל נבכי נפשם המיוסרת והרדופה של גיבוריהם, טבעו מוּנע־הנרטיב של הסרט החדש.מאפשר רק חיבוטי נפש שטחיים יותר. אך טכניקות הבימוי האגרסיביות של ארונופסקי יחד עם משחקו הנהדר של באטלר חוברים ליצירת מסע־דמות משכנע דיו ובאופן חריג לבמאי, גם אופטימי. "נתפסו על חם" המהיר והקליל (יחסית), רחוק מהטון ומהסגנון המטלטלים שהגדירו את הקולנוע של ארונופסקי. אבל הרחש האפל והאלים ששזור לכל אורכו מייחד אותו בנוף הז'אנרי הזה ומשדרג את חוויית הצפייה בו.
נתפסו על חם ארה"ב 2025, בימוי: דארן ארונופסקי 107 ד'
יוצאים לחופשה
אחד מסרטי הפשע הקומיים היותר מיוחדים הוא "ברוז'" של מרטין מקדונה המבריק ("שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי"), שהופך את הז'אנר הקליל לקומדיה אפלה על מוסר וגאולה. העלילה מלווה שני רוצחים שכירים, ריי (קולין פארל) וקן (ברנדן גליסון), שנשלחים לברוז' העתיקה והמנומנמת בבלגיה כדי להסתתר לאחר משימה כושלת שהביאה למותו של ילד. בעוד ריי מלא אשמה ורוצה לעזוב, שותפו נהנה מיופייה ומתרבותה של העיר. כשהבוס שלהם מגיע כדי לפתור את המצב, העניינים מתחילים להסתבך עד לשיא הטרגי.