סרט הפתיחה
Holding Liat
/ בימוי: ברנדון קריימר
זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל ברלין. תיעוד אינטימי ומלא תקווה של בני משפחתה של ליאת אצילי החיים מדקה לדקה עד לשחרורה מהשבי ומתמודדים, כל אחד בדרכו, עם מורכבות עתיד המדינה ביום שאחרי.
התחרות הישראלית
Know Hope
בימוי: עומר שמיר
הכי מעניין
סימן ההיכר של אמן הרחוב הידוע Know Hope הוא ציורי דמויות הנשענות על קביים ועטופות בתחבושות. בעקבות מחלתו הוא נאלץ לשנות כיוון ולהתמקד ביצירת אמנות חברתית, פוליטית ובעיקר רגשית, כזו שאי אפשר להישאר אדיש אליה.
אורנה ואלה
בימוי: תומר הימן
אורנה ואלה, המוסד הקולינרי המיתולוגי בתל־אביב, נסגר אחרי 26 שנות פעילות. הבמאי, תומר הימן, שעבד במסעדה בצעירותו, מציג דיוקן אינטנסיבי של השבוע האחרון לפעילות המקום ואת סיפור החברות המורכב של שתי נשים פורצות דרך.

Know Hope | צילום: באדיבות המצולם
הגברת הראשונה
בימוי: אודי ניר ושגיא בורנשטיין
אפרת טילמה, מחלוצות הנשים הטרנסיות בישראל, נאלצה לברוח מהארץ כנערה בשנות ה־60 בגלל איומים על חייה. בגיל 75, אחרי שהייתה למתנדבת הטרנסית הראשונה במשטרת ישראל, היא יוצאת להילחם שוב על חירותה.
דייטריפ
בימוי: רוני אבולעפיה
אוגוסט 2021. ארה"ב נסוגה מאפגניסטן, והטאליבן משתלט על המדינה. נשים חזקות בעמדות מפתח נהיות בן לילה נרדפות. עיתונאית ישראלית־אמריקנית מקבלת מאות קריאות לעזרה, ומנסה לחלץ אותן לאחר שגבולות המדינה נסגרים.
הסתגלות לאפלה
בימוי: שי פוגלמן
ד"ר אדווין קצן־אלנבוגן, רופא מבריק ומחלוצי המחקר הפסיכיאטרי, מרגל מסתורי, נוכל חמקמק ומהפנט ידוע לשמצה, השאיר אחריו שובל של הרס לפני שהיה ליהודי היחיד בהיסטוריה שהורשע בפשעי מלחמה נאציים.

הגברת הראשונה | צילום: דניאל בינסטד
המבריחים المهربون
בימוי: טוני קופטי ויניב ברמן
מישל, בעל חנות ספרים וקפה ביפו, מבקש מאחיינו להיכנס איתו לשותפות בעסק, ועל הדרך חושף אותו לבעיית הספרים בשפה הערבית בארץ. ההרפתקה, שמתחילה בקשיי יבוא של ספרים בערבית, הופכת למסע קומי־אקטיביסטי.
מפרץ השמש
בימוי: עידו ויסמן
בצל מלונות הפאר של אילת, שוכן אתר קרוונים נסתר בשם "מפרץ השמש". בעקבות סכנת הפינוי של המקום, שלושה מדייריו מנסים ליישב את המתח שבין חיי הבדידות בשוליים לבין החיים שהותירו מאחור.
ספק ילדה ספק אישה: אלה ודפנה ארמוני
בימוי: אלה ארמוני
בגיל 30 אלה מקבלת מזוודה מסתורית ובה קלטות משנות ה־90 שנשמרו בסוד בידי אמה, הזמרת דפנה ארמוני, וחושפות בפניה את זהות אביה. דיוקן משפחתי על שתי נשים שמתמזגות לאחת: האם שהייתה אגדה, והבת, יוצרת הסרט.
עיר המתים
בימוי: קרן אלכסנדר
בבית הקברות היהודי המרכזי בירושלים נגמר המקום. עמוק בבטן האדמה נחפרות מנהרות קבורה ענקיות, כשרות למהדרין. העובדים והמבקרים יובילו אותנו למסע קולנועי מלא חיים והומור - בין מלאכה קדושה לעבודה שחורה, בין טכנולוגיה להלכה, בין תחייה למלחמה.

הסתגלות לאפלה: מסמך משפטי | צילום: מתוך הסרט
פרח
בימוי: אנה ים ואיתמר רוז
דרת רחוב וצלמת יוצאות למסע מטלטל בחצר האחורית האפלה של תל־אביב. מסע שמערער את הנורמות החברתיות ואת התפיסות המוסריות ומעלה שאלות נוקבות על החיים ועל הטבע האנושי.
קישקה: מספר את עצמי
בימוי: גד אייזן
לקראת פרישתו מבצלאל ובשיא הצלחתו כקריקטוריסט וכאמן קומיקס, מישל קישקה, בן הדור השני, מתבונן בדרכו בסיפור המשפחתי הטרגי בצל אבא שורד שואה. הוא מנסה לשרטט קווים בין עברו למצב החברה הישראלית היום.
רובינא: היה רע לתפארת
בימוי: סיגל ראש
דרך ארכיונים אישיים וציבוריים, הסרט חושף את יופיין, מורכבותן והבחירות הקשות שעיצבו את חייהן של שושלת הנשים לבית רובינא - השחקנית חנה רובינא ובתה הזמרת אילנה רובינא.
שוטינג
בימוי: נטעלי בראון
מלחמה ששוחזרה בשביל סרט הובילה למנוסה של כפר; נשק הושתל בבית משפחה פלסטינית לצורך בימוי סצנת אקשן; ואיש אביזרים מתגלה כהלום קרב שמתמודד עם טראומה מוסרית. הטרילוגיה בוחנת את האופן שבו המיליטריזם משחית (גם) את הקולנוע.

רובינא: היה רע לתפארת | צילום: מירלין ירון
2,000 מטר עד אנדריבקה
בימוי: מסטיסלב צ'רנוב
בסרטו זוכה האוסקר, צ'רנוב מלווה פלוגה אוקראינית היוצאת למשימה אסטרטגית: חציית יער מבוצר כדי לשחרר כפר מידי הפולשים הרוסים. במאי "20 ימים במריופול" מציג מסמך תיעודי אמיץ עוצר נשימה של הקרבות העזים והתחושה הגוברת של חוסר ודאות.
הטלוויזיה השוודית מציגה: ישראל־פלסטין, 1989-1958
בימוי: יוראן הוגו אולסון
בנבכי הארכיון של הטלוויזיה השוודית מתגלה לפנינו אוצר בלום - תמונה מורכבת, מרתקת ועגומה על הגורמים המניעים ואלה שרק משמשים ניצבים באם כל הקונפליקטים - הסכסוך הישראלי־פלסטיני.
לירות בקולו של החופש
בימוי: זיינב אינטיזר
כמה נשים אפגניות יוצאות למחות בראש חוצות ולהפגין על חירותן ועל עתידן נגד הטרור שמפעיל שלטון הטאליבן. הנשים נחשפות בדוקו מחוספס והופך קרביים שנושא בישירות את זעקתן האמיצה.
בית הספר של הטבע
בימוי: היידי יואינג ורייצ'ל גריידי
הרחק מהטכנולוגיה והחרדות החברתיות, קבוצת בני נוער יוצאת אל לב הטבע הארקטי של צפון נורווגיה לשנת הישרדות וצמיחה אישית, שבה אין להם על מי להישען מלבד עצמם, חבריהם ולהקת כלבי האסקי שובבים.

השלל | צילום: Mark Caswell
סליפר - הקאראווג'ו האבוד
בימוי: אלווארו לונגוריה
אישה בת 80 ממדריד החליטה לקחת את הציור הישן שהיה תלוי בסלון ביתה לבית מכירות פומביות. ההערכה הראשונית: 1,500 אירו. לאחר 24 שעות, תג המחיר קופץ ל־300 מיליון. כל מה שמתרחש מכאן הוא כבר מותחן של ממש.
לבד, מאחור
בימוי: שוש שלם
69 מיליון ילדים סינים מתמודדים עם היעדרות הוריהם, היוצאים לחפש מקור פרנסה בערים הגדולות. חוויה זו מתוארת בסרט דרך עיניו של נער בן 14 באמצעות יומניו שבהם הקשיים, הכאב, התסכול והגעגועים לאמו נחשפים.
שחקניות הברידג'
בימוי: אלברטו הרשקוביץ ובנגט בוק
ארבע נשים בגיל הזהב משחקות ברידג', משוחחות על אירועי השעה, שומרות על קשר עם יהדותן. על אף הטראומות הרודפות אותן, הן מתבוננות בעולם המשתנה סביבן בפיכחון הומניסטי מרומם נפש.
השלל
בימוי: ג'יימי קסטנר
תערוכה שביקשה להשיב מעט צדק היסטורי לקורותיו הטרגיים של סוחר אמנות יהודי שנאלץ להימלט מגרמניה, הייתה לסקנדל עתיר מאבקים שחשף את המשבר הפוליטי והמוסרי סביב השבת יצירות שנבזזו במלחמת העולם השנייה.