אמריקן איידול 8: הטוב, הרע והנערה

שבוע הרוק בעונה השמינית של אמריקן איידול התברר כמוצלח במיוחד, למרות זעקות האימה של דני והפרידה העצובה של אליסון. כל זה היה שווה בגלל הופעה היסטורית אחת, וחיבוק אחד של אושר

גבריאלה בראון | 9/5/2009 19:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם הייתי צריכה לבחור את השבוע האהוב עליי בכל הזמנים באמריקן איידול, הייתי בוחרת בקלילות את השבוע האחרון בעונה 8 – ולו רק בגלל הופעת הפתיחה של אדם למברט.

אדם למברט שר לד זפלין באמריקן איידול 8
אדם למברט שר לד זפלין באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס
אז נכון, השבוע הקודם – עם שירי ה-Rat Pack  - היה שלם יותר וכל המתמודדים היו טובים באותה תוכנית, בעוד שהשבוע לפחות מחציתם היו בינוניים (ואף גרועים). אבל לפעמים, השלם דווקא קטן מסך חלקיו, ועבורי, אדם למברט + לד זפלין = הרבה יותר מכל ההופעות הטובות ששמענו שבוע לפני, או בכלל.

בקלילות בלתי נסבלת (עבור שאר המתמודדים) אדם נתן הופעה שבכל קנה מידה היתה מעמידה אצטדיון שלם על הרגליים, שנתנה חותמת סופית להיותו המתמודד הטוב ביותר העונה – ואחד הגדולים (אם לא הגדול) ביותר בכל הזמנים.

ואם נדמה לכם שאני מגזימה, זה רק בגלל שאני כותבת את הטור הזה אחרי שראיתי (בפעם המי יודע כמה) את ההופעה הזו שלו, ועדיין בבאזז מטורף – כמו אותו באזז שמרגישים כשיוצאים מהופעה מוצלחת במיוחד בפארק הירקון, והאדרנלין עדיין זורם בכל הגוף.
הדירוג השבועי – והפעם מהסוף

1. אדם למברט

אם היה לי ספק כלשהו מי זה אדם בנטורל; אם שאלתי בשבועות קודמים איזה תקליט אדם יעשה אחרי אמריקן איידול, ומה הוא בעצם הסגנון הטבעי שלו – השבוע אדם נתן את התשובה האולטימטיבית, ולטעמי, זה היה השבוע הטוב ביותר של אדם מתחילת התוכנית. ואם לוקחים בחשבון שכל שבוע עד כה אדם היה מצויין, להצטיין אפילו יותר, זה הישג חסר תקדים בפני עצמו.

לא חשבתי שאני אי פעם אראה מישהו שר לד זפלין באמריקן איידול, ולו הייתי חושבת על זה בעבר, סביר להניח שהייתי מתכווצת בזעזוע מהמחשבה. Whole

Lotta Love זה שיר שגדלתי עליו (השיר עצמו, שיצא ב-1969, רק במעט צעיר ממני!), זה סגנון המוזיקה שסימל את מרד הנעורים שלי ושל חבריי, הפעם הראשונה שלבשנו שחור ושמנו שחור בעיניים ורקענו ברגליים ונדנדנו את הראש בעוד הסאונד במערכת היה על מקסימום בחדר השינה, ואמא בחדר השני צורחת שאני אוריד את הווליום.

אדם לא שינה את העיבוד של השיר – זו הפעם הראשונה, נדמה לי, שהוא לקח את השיר כמו שהוא, ועשה לו כבוד. הוא נתן את השואו של העונה, והוכיח שוב שהוא חסר מעצורים וחסר פחד.

מעולם לא התלבש מועמד באופן כל כך פרובוקטיבי באיידול; מעולם לא נטף כל כך הרבה סקס ממועמד באמריקן איידול. הוא הוכיח שוב למה הוא המתמודד הטוב ביותר העונה (ואולי גם בכל הזמנים): יש לו את הקול הטוב ביותר מכולם, יש לו את הנסיון העשיר ביותר מכולם, יש לו את ההכרה העצמית (והשלמות העצמית) המלאה ביותר מכולם, ובעיקר: יש לו את הביטחון על הבמה המוחלט ביותר מכולם.

ההופעה של אדם היתה כל כך מלאת אדרנלין, שרציתי לעצור את התוכנית בסיום ולראות אותה שוב ושוב, לפני שממשיכים הלאה. סיימון צדק: שום דבר לא יכול היה להתעלות על ההופעה של אדם, וזה מצחיק שהמפיקים שמו אותו ראשון, ללא ספק כמענה לביקורת שנשמעה שוב ושוב בשבוע שעבר בעיתונות האמריקאית על זה שאדם מקבל את הספוט האחרון יותר מדי פעמים. נו, ביקשתם אותו ראשון וקיבלתם (יחד עם האורגזמה בשידור חי של קארה). מתחרטים?

אדם ואליסון מפרגנים לנו דואט רוק באמריקן איידול 8
אדם ואליסון מפרגנים לנו דואט רוק באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס
אבל כשם שאהבתי את ההופעה של אדם, הערכתי אותו אף יותר דווקא בדואט עם אליסון. על הנייר, לעשות דואט עם אדם נשמע כמו התאבדות בשידור חי. הוא אוכל כל אחד מהמתמודדים בלי מלח – ולשיר לידו זה כמו לעמוד בעירום ליד קלאודיה שיפר. אבל אדם פירגן לאליסון לאורך כל הדואט והוכיח שהוא לא רק פרפורמר ענק, אלא גם איש צוות. דווקא מכל מה שהביא עימו מהתיאטרון לבימת אמריקן איידול, זו התכונה היפה ביותר בעיניי – והיתרון הגדול ביותר שלו על פני דני גוקי, למשל.

ככל שנוקפים הימים לסיום העונה, אני מעכלת שנותרו רק כמה הופעות ספורות לפני שאדם ייעלם לי מהמסך, לפחות לכמה חודשים טובים. לא נותר לי אלא להתנחם בכך שאת ההופעה שנתן השבוע אני ללא ספק אראה עוד עשרות פעמים – ובכל פעם שאני אתגעגע.

2. אליסון אירהיטה

אני ממש מתקשה לקבל את הביקורת של השופטים כלפיי אליסון אירהיטה השבוע. לא רק שזה היה השבוע הטוב ביותר שלה בתחרות, היא עצמה היתה הזמרת הטובה ביותר בערב – אחרי אדם, כמובן, אבל לא הרחק אחריו.

לטעמי, אליסון בחרה את השיר הנכון לגמריי, נתנה הופעה מעולה, ובדואט שלה עם אדם הצליחה להישאר באותה רמה איתו, להנות מכל רגע, ולספק לעונה הזו את הרגע המקסים ביותר שלה – כשרצה לעברו של אדם וחיבקה אותו בסוף השיר. זה היה רגע גדול של אושר – אני בטוחה שגם עבורה, אבל בעיקר עבור הצופים.

אליסון אירהיטה עושה ג'ניס ג'ופלין באמריקן איידול 8
אליסון אירהיטה עושה ג'ניס ג'ופלין באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס
צריך לתת לאליסון המון קרדיט על מה שעשתה העונה: היא לא קיבלה שום זמן מסך בשלבים המוקדמים של התוכנית; בשלב ה-36 היא לקחה שיר שכולם מזהים עם קארי אנדרווד (Alone) ונתנה לו ביצוע כל כך מרשים, שהקהל – לא השופטים ולא גלגל הצלה – הכניס אותה לטופ 13.

בשלב זה, היא סחבה את עצמה משבוע לשבוע עד הטופ 4 בלי הרבה בטחון עצמי, אבל עם כישרון ענק ואישיות (כן סיימון, אישיות) כובשת. וכן, צריך להזכיר את העובדה שרק לפני שבועיים חגגה יום הולדת 17. הייתי רוצה לקפוץ 10 שנים קדימה ולהציץ לקריירה של אליסון אז. עם חברת תקליטים תומכת ומפיק טוב, אליסון תהיה ענקית.

כשהודחה השבוע, אני מודה שעלו לי דמעות לעיניים. חבל שלא הצליחה במשך כל העונה לבנות לעצמה קהל מעריצים גדול מספיק כדי להמשיך הלאה לגמר. הגיע לה – בוודאי השבוע – יותר משמגיע לדני גוקי, למשל. אבל אליסון הרוקיסטית היא לא הטיפוס שבנות הטיפש-עשרה שמסמסות לתוכנית יאהבו, ורוקרים שדווקא יאהבו אותה לא ידועים כקהל שמסמס בכמויות, אם בכלל.

מצד שני, ההופעה האחרונה שלה באמריקן איידול - בסיום תוכנית ההדחה - רק הוכיחה, למי שהיה לו ספק, עד כמה אליסון מצויינת. יש לה את הכישרון לבנות קריירה ארוכת שנים, ואני מחכה בכליון עיניים לתקליט הראשון שלה. לפי כל הסימנים, אפשר לנחש שיהיה בתקליט שלה דואט עם אדם למברט.

3. כריס אלן

ראיתם איך כריס אלן נראה עצבני השבוע? הכימיה בינו לבין דני בדואט שלהם היתה טבעית כמו השיזוף הכתום של ריאן סיקרסט, ובהופעת הסולו שלו כריס נראה חסר אנרגיות יותר מהרגיל. השיר לא היה הבחירה הראשונה שלו, סיימון עיצבן אותו אחרי הדואט עם דני – כשאמר שדווקא דני נשמע טוב יותר מכריס -  והוא עלה לבמה בלי פוקוס ובלי מוטיבציה.

כריס אלן שר ביטלס באמריקן איידול 8
כריס אלן שר ביטלס באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס
בתוכנית התוצאות, כריס נראה באמת מופתע להישאר השבוע בתחרות. ניכר היה בו שהוא מוכן לעזוב, שחוויית אמריקן איידול מיצתה את עצמה עבורו – מכאן ואילך זה לא המוזיקה, זה הפוליטיקה של התחרות – והוא מוכן לצאת לשוק ולעבוד על האלבום שלו. ובמידה רבה, הוא צודק.

רוק זה הרבה דברים – אבל השבוע, באמריקן איידול, עם הבחירה בסלאש כמנטור ועם הגיטרות החשמליות על הבמה מכל עבר – זה היה רוק איצטדיונים, ואם אין לך את הקול והנוכחות הבימתית לעמוד על הבמה ולשפוך את כל מה שיש לך מול הקהל, אתה מראש יוצא מופסד. ולכריס, כמו שכבר הבנו העונה, אין את היכולת הזו. הוא זמר פולק-פופ והוא יצליח בתעשייה. אבל די ברור שהוא לא יופיע בריוניון של וודסטוק ולא יעשה ג'אמינג עם דייב נבארו.

ולמרות כל זה, צריך לומר שכשם שהשופטים עשו הכל כדי לשמור על דני השבוע, הם גם עשו הכל כדי לזרוק את כריס מתחת לאוטובוס. ההופעה שלו לא היתה גרועה כפי שתארו, בחירת השיר דווקא היתה טובה, ובשמיעה שניה ושלישית, כריס דווקא נתן ל-Come Together של הביטלס אינטרפטציה רעננה. בשבוע הבא, אני מקווה שהשופטים – שבוחרים שיר עבור כל מתמודד – יהיו הוגנים יותר ויתנו לכריס לזרוח, גם (ובעיקר) אם זו תהיה ההופעה האחרונה שלו בתוכנית.
דני גוקי וכריס אלן בדואט נטול כימיה באמריקן איידול 8
דני גוקי וכריס אלן בדואט נטול כימיה באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס

4. דני גוקי

לראשונה מאז תחילת העונה, מצאתי משהו משותף עם דני גוקי: שנינו צחקנו כל הלילה אחרי שראינו אותו שר את Dream On של אירוסמית'.

לא היה דבר בהופעה של דני השבוע שהצדיק את היותו ברביעייה הסופית של אחת העונות החזקות ביותר של אמריקן איידול, ובוודאי לא ניתן להבין איך, אחרי אחת ההופעות הגרועות בתולדות איידול – בוודאי ההופעה הגרועה ביותר בשלב זה - השופטים התאמצו כל כך להתחמק מלבקר את דני (רנדי: "אני נותן לך ציון A+ על מאמץ"). מזל שסיימון היה שם לקרוא לילד בשמו.

התירוץ של דני (ושל השופטים), ששבוע רוק זה לא השבוע של דני נשמע קלוש בעיניי. דווקא מבין כל המתמודדים, לדני יש את הקול הטבעי והוורסטילי ביותר – ורוק זה לא רק שירי איצטדיונים. אלביס זה גם רוק. ג'ו קוקר זה גם רוק. ומה עם ברוס ספרינגסטין? תארו לכם אם דני שר את Born In The USA של הבוס השבוע – הקהל היה משתגע.

במקום זה, הוא בחר את אחד השירים הקשים שכבר הפיל מועמד בעבר (מייקל ג'ונס בשנה שעברה עף באותו שבוע ששר את השיר הזה), ולא הבין – גם לא אחרי שההופעה נגמרה – למה אף אחד לא אהב את זה.  ואגב, זה לא היה רק סיום השיר שגרם לי למחות דמעות של צחוק מהפנים. בעיקר אהבתי את ה"דו דו דו" שעשה באמצע השיר, כאילו מדובר בשיר פופ. דני באמת לא מבין מה זה רוק.

דני גוקי, בלבוש בנקאי, מנסה לשיר אירוסמית' באמריקן איידול 8
דני גוקי, בלבוש בנקאי, מנסה לשיר אירוסמית' באמריקן איידול 8 צילום: באדיבות פוקס
אחרי הופעה מצויינת בשבוע שעבר, דני חזר למעמדו הטבעי ברשימה שלי – בתחתית. אלא שלצערי, כפי שהוכיחו התוצאות, אני לא מייצגת את אמריקה. דני יגיע לגמר, אין לי ספק. נותר רק לקוות שבמשוכה האחרונה, אדם ישים את ה-Go ב-Gokey. 

וגם, בקטנה

◄ קארה העירה לדני, על בחירת השיר Dream On של אירוסמית', שהוא היה צריך לבחור "דווקא שיר מתקופות מוקדמות יותר של אירוסמית', כמו Cryin’  או Crazy". הערה למוזיקאית המהוללת: Dream On זה מאמצע שנות השבעים – עשרים שנה לפני Cryin’  ו-Crazy!

◄ נכון שברגע שסלאש ציין במיוחד את התו האחרון בהופעה של דני, עם חיוך ממזרי, כבר היה ברור לכולם מה הולך לקרות שם?

◄ פאולה יקרה, אני מתה עלייך. אבל את באמת לא צריכה לשיר יותר. שופטת באמריקן איידול שעושה ליפ-סינק, גם אם היא יודעת לרקוד, לא מוסיפה לעצמה ולתוכנית שום כבוד.

◄ לפעמים חלומות מתגשמים: בשאלון האישי שכל מתמודד מילא עבור האתר הרשמי של אמריקן איידול כשנסגרה נבחרת ה-13, היתה גם השאלה "עם איזה שיר היית רוצה להופיע באמריקן איידול?". התשובה של אדם היתה Whole Lotta Love של לד זפלין.

◄ סיימון קאוול בבליץ ראיונות בתקשורת האמריקאית בימים האחרונים. השבוע הופיע בתוכנית האירוח של אלן דג'נרס ואמר שם שאדם יזכה ("הוא פשוט חסר פחד"), ושכל השופטים – כולל קארה – יחזרו בעונה הבאה. איזה באסה.

אדם למברט על השער של מגזין הבידור המוביל בארצות הברית
אדם למברט על השער של מגזין הבידור המוביל בארצות הברית צילום: שער Entertainment Weekly
◄ אדם למברט מופיע על השער של מגזין Entertainment Weekly בארצות הברית השבוע, בכתבה ששמה דגש בעיקר על הזהות המינית שלו. בראיון עימו, הוא מתחמק משאלות על זהותו המינית ("אני שלם לגמריי עם מי שאני"), וכשנשאל אם יהיה הראשון לנצח בתולדות איידול, ענה עם חיוך ממזרי: "הראשון שמה?" – והשאיר את זה בזה.

ובשבוע הבא...

שלב חצי הגמר באמריקן איידול הוא החביב עליי, גם בגלל שהמתמודדים חוזרים הביתה לביקור ונחשפים לראשונה להערצה הגורפת מסביבם (הקטע של אליוט ימין עם אמו ז"ל מוחה דמעות בהלם, הוא עדיין אחד הטובים ביותר שזכורים לי בתוכנית).

אבל אני בעיקר אוהבת את התוכנית, כי זו הפעם הראשונה שבה מישהו אחר (בדרך כלל השופטים) בוחרים שירים עבור המתמודדים. אז ברוח זו, הנה כמה הצעות לשלישייה העונה (עם לינקים למקור, למקרה שאתם לא מזהים):

כריס אלן

הכי מתבקש: Chasing Cars של Snow Patrol
אפשר גם: ­Angel of Harlem של U2
אבל הכי הייתי רוצה: ­Hit Me Baby של בריטני ספירס, בגירסת Travis

דני גוקי

הכי מתבקש: ­Try a Little Tenderness של אוטיס רדינג, בגירסת ה-Commitments
אפשר גם: ­You Are So Beautiful של ג'ו קוקר
אבל הכי הייתי רוצה: ­Hurt של כריסטינה אגילרה

אדם למברט

הכי מתבקש: ­Don’t Stop Me Now של קווין
אפשר גם: ­Sweet Dreams של Eurythmics
אבל הכי הייתי רוצה: ­Wicked Games של כריס אייזק

מה אתם חושבים על הבחירות האלה? ומה אתם הייתם בוחרים למתמודדים? ספרו לנו כאן, בתגובות לכתבה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

אמריקן איידול 8

צילום: רשת פוקס

גבריאלה בראון על הכוכבים החדשים, הביצועים המפתיעים והאכזבות הגדולות בעונה השמינית של אמריקן איידול

לכל הכתבות של אמריקן איידול 8

עוד ב''אמריקן איידול 8''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים