לראשונה: רגולציה של תעשיית המזון
תוכנית צ'ויסס לקידום הבריאות מקדמת תו סימון תזונתי ראשון מסוגו, שמטרתו לסייע לצרכן בבחירת מוצרים

מעתה אפשר יהיה לבחור את המוצרים טוב יותר צילום המחשה: רענן כהן
התוכנית, שהינה רגולציה עצמית של תעשיית המזון לקידום בריאות, מקדמת תו סימון תזונתי, ראשון מסוגו בישראל, שמטרתו לסייע לצרכנים בבחירת מוצרים בעלי ערכים תזונתיים עדיפים. התו הינו פשוט וקל לזיהוי, והוא מסכם את הפרופיל התזונתי הכולל של מוצר מזון בהשוואה למוצרים דומים מאותה הקטגוריה.
התו מבוסס על קריטריונים תזונתיים, בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי (WHO), שנקבעו באופן בלתי תלוי על ידי ועדה מדעית. תוכנית צ'ויסס מתייחסת לארבעה קריטריונים מרכזיים, שהוכחו כמשפיעים על תחלואה כרונית בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי: סוכר מוסף, שומן טרנס, שומן רווי ונתרן.
50 מוצרים מקטגוריות שונות
כמו כן, מתייחסת התוכנית לתוספת של סיבים תזונתיים, ולכל אחד מהרכיבים נקבעת כמות מותרת במוצר מזון, בהתאם לקטגוריה שאליה שייך. בישראל חברות בעמותה יוניליוור ישראל, מאפיות אנג'ל ושמן תעשיות. לצד העמותה הוקמה בישראל ועדה מדעית מקומית הפועלת תחת הוועדה המדעית הבינלאומית של צ'ויסס.
הוועדה מלווה את תהליך התאמת התו למוצרי מזון בישראל וכן פועלת להתאמת הקריטריונים שלו לשוק המקומי. ון גוטמן, יו"ר עמותת צ'ויסס
ישראל: "מגיפת ההשמנה והעלייה בשיעור המחלות הכרוניות לא פוסחות גם על ישראל. כבר שנים נעשים ניסיונות למציאת פתרונות ודרכים לצמצום ממדי התופעה.
"חברות המזון שלא יפעלו למען שיפור מוצריהן לא ישרדו בטווח הארוך - זה חלק מהאחריות התאגידית". בימים אלה עולים על מדפי חנויות המזון כ-50 מוצרים מקטגוריות שונות הנושאים את התו. מגוון המוצרים כולל: לחמים, מרקים, שמנים, תחליפי לחם, דגני בוקר, ממרחים ותה.

תו הסימון התזונתי