עשה זאת בעצמך: כך יכול עסק קטן לקדם עצמו בפייסבוק

פעילות אפקטיבית ברשתות החברתיות - כזו שתניב תוצאות - דורשת זמן, השקעה ותכנון לטווח ארוך. מצוידים בכמה טיפים ובתוכנית פעולה אפשר לצאת לדרך

אריאל אשכנזי | 18/8/2010 12:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חדשות לבקרים אנו מוצפים בידיעות על פייסבוק. נראה שאין מישהו שלא שמע בדרך זו או אחרת על הרשת החברתית הגדולה בעולם, בה חברים כבר היום למעלה מ-3 מיליון ישראלים. לכן, אין זה מפתיע שחברות גדולות זיהו גם הן את הפוטנציאל העסקי הטמון באתר, ומיהרו להקים עמוד חברה ממותג בו הן מקדמות את המוצרים שלהן.

רשתות חברתיות בשירות הפרסום: מתי זה יתפוס בארץ?
חבר מביא חבר: כך משווקים לנו מוצרים בעידן האינטרנט
לפרסם בפייסבוק: הפוטנציאל השיווקי של הרשתות החברתיות

אך האם זהו "מגרש משחקים" בלעדי לחברות גדולות? האם פעילות בפייסבוק מתאימה גם לעסקים קטנים ובינוניים? והאם ניתן לעשות את זה בשיטת "עשה זאת בעצמך"? כמו בתחומים רבים אחרים, גם בנושא זה תשמעו דעות רבות ומגוונות.

מה שבטוח הוא שכדי לצרף את המספר הרב ביותר של חברים, נדרשת היכרות עם האתר ועם האפשרות שהוא מציע לבעל העסק, ומעל לכל חשיבה לתכנון קדימה. אם החלטתם כי אתם מעוניינים לצאת לדרך לבדכם, הנה כמה טיפים שעשויים לסייע לכם. (אתם מוזמנים להוסיף טיפים משלכם בטוקבקים):

היכרות. התחילו בפרופיל אישי - הכירו את האתר. בקרו בעמודים שונים של חברים ושל עסקים ולמדו את החומר. אספו חברים ושמרו איתם על קשר. אלו הם החברים שתוכלו להזמין אחר כך לקבוצה שתקימו והם יהוו את הבסיס למועדון הלקוחות שלכם.

ערך מוסף. חשבו איזה ערך מוסף תוכלו לתת לחברים שלכם בעמוד העסק שתקימו. לא מדובר רק במוצרים שאתם רוצים לקדם (רצוי בדרך יצירתית), אלא גם איזה מבצעים מיוחדים תרצו להעניק לגולשים. אפשר גם להוסיף טיפים מקצועיים מניסיון אישי.

להפריד ביזנס ופלז'ר. הימנעו מניהול פעילות הקשורה לעסק מהעמוד האישי. פתחו עמוד מעריצים באתר (Fan Page). חשבו איך הייתם רוצים לעצב אותו (ניתן להיעזר בספקים חיצוניים או בחברים טובים שמכירים את שפת התכנות של האתר, כדי לבנות דפים מעוצבים ואטרקטיביים יותר בתוך העמוד עצמו).

תכליתיות. הציגו את המוצרים במהירות ובקצרה. צרו את הגישה הקלה והמהירה ביותר דרכה יכולים החברים להגיע אל המוצר שלכם או אל הפרטים המאפשרים ליצור עמכם קשר.

עקביות. השתמשו בשיטת עבודה אחידה. הקפידו לעדכן את העמוד באופן שוטף ויום יומי. עמוד רדום משדר "עסק רדום" ועלול להפסיק לעניין את החברים. מנגד, הימנעו מהצפת יתר של חומרים או תכנים. זכרו שהעדכונים שלכם נשלחים לעמודים האישיים של החברה, ועודף תכנים מסחריים מציק לאנשים.

להקשיב, לא להישמע. דאגו לקיים שיחות עם החברים בעמוד. שאלו לדעתם, שאלו אילו תכנים הם היו רוצים לראות. נסו ככל יכולתכם לענות לצורכיהם. התייחסו לכל פניה או עצה שתקבלו במהירות האפשרית ובאדיבות.  

לאחר שתצברו מספיק חברים בעמוד ותבססו עמם את הקשר, תוכלו להזמין אותם לימי לקוחות
מרוכזים בחנות או בעסק שלכם, ולהציע להם באותה ההזדמנות מחירים מיוחדים. זכרו: פעילות אפקטיבית בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל אולי לא עולה הרבה כסף, אבל היא דורשת השקעה, רצון לתת, תכנון לטווח ארוך וזמן. אז חשבו היטב לפני על תוכנית פעולה וקדימה, לדרך.

הכותב הוא יועץ לשיווק ברשתות חברתיות ומנהל מדיה חברתית במנפאואר
לשאלות כתבו ל- ariel.ashkenazi@gmail.com
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/tehnology/ -->