לפרסם בפייסבוק: הפוטנציאל השיווקי של הרשתות החברתיות

יותר ויותר ארגונים משתמשים ברשתות החברתיות בכלל ובפייסבוק בפרט כדי לקדם את המותג או את השירות שהם מספקים. בדרך זו אפשר ליצור הפרדה ברורה בין העיסקי לבין האישי וגם לפעול באופן הוגן ושקוף מול הלקוחות תוך דיאלוג עמם

יניב לויתן | 4/4/2010 9:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם בעת קריאת שורות אלו עדיין אין לכם עמוד מעריצים, או לכל הפחות קבוצה בפייסבוק, אתם כנראה ממש לא בעניינים. מעקב אחר כותרות הכלכלה בעת האחרונה מגלה כי יותר ויותר חברות וארגונים מעבירים נתחים משמעותיים מתקציבי השיווק שלהם לרשתות החברתיות - בדגש על פייסבוק.

עמודי המעריצים בפייסבוק הם דוגמה לשינוי משוואת הכוח. בעבר היו ערוצי הפרסום המרכזיים נחלתם של המותגים הגדולים. כיום יכול כל עסק להשתמש בדיוק באותם ערוצים כמו מותגי העל.

השימוש בעמודי מעריצים בפייסבוק מתגלה כחלופה מוצלחת לפעולה שיווקית ברשתות החברתיות. אף יותר מכך, זו חלופה ראויה לפעילות הבעייתית שנקטו חברות וארגונים מסוימים שבחרו בדרך של שיווק תוך שימוש בזהות בדויה. בדרך זו גם אפשר לשמור על הפרדה ברורה בין פעילות אישית לבין זו העסקית ברשת החברתית.

מדובר בערוץ שיווק יעיל מאוד מבחינת עוצמת המסר ומבחינת היכולת להשפיע על הלקוח. עצם העובדה שאדם הוא חבר בקהילה וירטואלית העוסקת במותג מסוים, מגבירה את הזדהותו של הגולש עם המותג.

במסגרת עמודי המעריצים יכול המותג לנהל
דיאלוג אמיתי עם הלקוחות. פעולה נכונה בעמודים אלה - כלומר שקיפות, יחס הוגן ללקוחות, מענה מהיר, אמפטיה ועוד - תורמת לכוחו של המותג ולחיבור הרגשי שבינו לבין הלקוח.

היכולת לתקשר בצורה ישירה משנה את התנהגות הצרכנים. כבר מזמן ברור כי החלטות הקנייה מתקבלות מול המחשב, עמודי המעריצים רק מחזקים את המגמה.

בעמודים האלה אפשר לעשות שימוש בקליפים - המציגים אתכם ואת המוצר או השירות שאתם מציעים. אפשר להפנות למאמרים רלוונטים המותאמים לקהל היעד, אפשר להפנות למקורות אחרים ברשת. אפשר גם לעודד פעילות שיווקית שהיא ייחודית לפייסבוק - למשל, גישה בלעדית למידע לגולשים בעמוד.

המסרים בעמוד המעריצים גם זוכים לאמינות גבוהה מכיוון שמצד אחד הם מגיעים מהמותג (מומחה בתחום ובעל אינטרס) ומצד שני הם זוכים לאישור או לדיון ביקורתי של הגולשים. קהילת הגולשים המשמיעה את קולה ברשת נתפסת על ידי הלקוח כגוף אובייקטיבי. זאת בניגוד למדיה הקלאסית (טלויזיה, רדיו וכדומה) בה אין שום אפשרות דומה לחיזוק המסרים על ידי הליך של אישור או של ביקורת מצד הנמענים.

ד"ר יניב לויתן הוא מומחה לתקשורת שיווקית מאוניברסיטת חיפה  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''טכנולוגיה''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים