גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


דוח מעבדה

קניתם מחשב נייד? אחלה. אבל עם יד על הלב: כמה זמן לקח לכם להבין שהחתונה הקתולית הראשונה שלכם היתה דווקא עם המעבדה של היבואן? יצאנו לבדוק את השירות שתקבלו במעבדות של המותגים המובילים - מי הכי מהיר, מי מסרב לתת שירות ואצל מי צריך להיזהר מפקחי חניה

אסף מרגלית | 27/7/2008 9:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
השנתיים האחרונות עשו חסד עם שוק המחשבים הניידים. המחירים ירדו במידה משמעותית, הביקוש למחשבים הלך וגדל, וכמעט כל מי שרוצה לרכוש מחשב חדש מתלבט אם ללכת על שולחני או נייד.

ההיצע הרחב בשוק עשוי ליצור מעט בלבול: איך בוחרים מחשב? רבים בודקים קודם את המחיר, את הביצועים ואת העיצוב של המוצר הסופי. אולם אסור לעצור בנקודה זו: אחד השיקולים החשובים שאמור לעמוד לנגד עיניכם לפני שתרכשו מחשב נייד הוא טיב השירות שתקבלו אחרי שתופיע התקלה הראשונה.

אחרי שחרשנו את הארץ ובדקנו על בשרנו את מעבדות השירות של היבואנים הגדולים, למדנו כמה דברים שחשוב לדעת לפני הקנייה. ראשית, במדינה קטנה כמו ישראל אין הרבה אלטרנטיבות, ומהר מאוד תבינו שלמעשה נכנסתם לחתונה קתולית: כל הסתבכות קטנה עם היבואן תכניס אתכם לסאגה של "תלך תבוא" עד שתתייאשו.

שתי הדוגמאות הבאות ימחישו לכם עד כמה זה מעצבן. כונן התקליטורים במחשב הנייד מתוצרת LG של גלית הפסיק להשמיע מוזיקה באמצע חגיגת סוף השנה בבית הספר. היות שהאחריות למחשב הנייד שלה היתה עדיין בתוקף, למחרת האירוע גלית נסעה למעבדה של ח.י. בכפר סבא, המספקת את השירות למחשבי LG, וביקשה מהטכנאים להחליף את הכונן הסורר בחדש.

"לא מחליפים פה כוננים כל-כך מהר", היתה התשובה במשרד הקבלה. "תשאירי את הנייד ליום-יומיים ונחזיר לך אותו תקין", הוסיפו בביטחון. עברו יומיים וגלית התבשרה בהודעת SMS כי "המחשב מוכן".
 
חתונה קתולית עם המעבדה
חתונה קתולית עם המעבדה ג'ופיטר אימג'ס

היא חזרה למעבדה בתקווה שלא תבזבז זמן רב על העניין. להפתעתה גילתה, כי למרות ההבטחות הכונן הסורר לא הוחלף. "בדקנו במעבדה ולא גילינו כל בעיה עם הכונן", אמרו לה.

ניסוי קצר העלה שדבר לא השתנה, וגלית דרשה בתקיפות להחליף את הכונן, אולם רק לאחר דין ודברים התרצו במעבדה. ח.י מסרה בתגובה כי "בבדיקת המחשב לא נתגלתה כל תקלה. למרות זאת, לאור דרישת הלקוח הוחלט להחליף את הכונן המדובר".

הסיפור של רון מרתק יותר. חברו המתגורר בארה"ב הגיע לביקור עם מחשב נייד מתוצרת DELL. המחשב, שנקנה בארצות הברית ונושא אחריות בינלאומית מסוג פלטיניום, הפסיק לפתע לפעול. רון התקשר לשירות הלקוחות וביקש עזרה. שירות הלקוחות אישר את האחריות והפנה את רון למעבדה.

אלא שהמחשב מתוצרת חוץ התקבל שם, איך נאמר, בעוינות - רון והוא התבקשו בעדינות להיעלם לבלי שוב. לדברי רענן ביבר, מנכ"ל החברה בישראל, "אנחנו לא מתקנים במעבדות הקשורות ל-DELL מחשבים שהגיעו הנה ביבוא אפור ומחשבים שהובאו מחו"ל ומלווים ב'חברים של הרוכש'. רק בעל המחשב שלו ניתנה האחריות יקבל שירות". במקרה הזה פנה רון למעבדה פרטית, שגילתה כי מדובר בעניין פעוט ותיקנה את התקלה ללא תשלום.

זה רק מדגם קטן מתוך עשרות תלונות שאנו מקבלים בכל שנה מבעלי המחשבים הניידים, שמגלים לדאבונם כי המחשב שלהם התקלקל. כדי לעמוד על טיבו של המצב החלטנו לבקר במעבדות של יבואני המותגים המובילים בישראל, ולהתרשם ממכלול גורמים - היחס של אנשי השירות, כמות הטכנאים, המקצועיות, מלאי החלפים, איכות חדר ההמתנה והחניה.
HP: טיפול מהיר? תשכנעו את טלדור שזה דחוף

ברחוב אפעל בפתח תקווה שוכנת מעבדת השירות של חברת HP, ובמקום חניה חינם תת-קרקעית. גם בבית רובינשטיין בתל אביב תוכלו למצוא מעבדה של HP, אבל הניסיונות למצוא חניה במקום משתווים לעוגמת הנפש הנגרמת ממחשב מקולקל.

חדר ההמתנה בפתח תקווה גדול ומרווח, ומצויד בכורסאות נוחות, במתקן מים משוכלל וב-4 מסכים המחוברים לאינטרנט, לשימוש הקהל. מחיר הבדיקה למחשב שאינו באחריות היצרן עומד על 100 שקל, שיקוזזו ממחיר התיקון.

ללקוח שמתקן את המחשב הנייד בתקופת האחריות (החברה מגלה מעט גמישות בתאריך) מבטיחה טלדור, ספקית השירות, לתקן את המחשב בתוך 5 ימי עסקים. אם תתעקשו מספיק תקבלו נייד חלופי, אולם ללא המידע השמור במחשב הקלוקל.

עם כל הכבוד לצורך במחשב חלופי, נראה כי את עיקר הלחץ מומלץ להפעיל דווקא על מוקד השירות הטלפוני. אם תצליחו לשכנע אותם שהמקרה שלכם דחוף (מומלץ להצטייד בכרטיס טיסה או בצו מילואים), המוקד יכול להורות על תיקון בזק, והטכנאים מצידם יעשו מאמץ עילאי כדי לסיים את

התיקון בתוך כמה שעות.

מאחורי הקלעים של מעבדת HP גילינו כי המעבדה של טלדור נותנת שירותים גם למחשבי פוג'יטסו סימנס. חדר ההמתנה של פוג'יטסו קטן מאוד, ולא היינו רוצים להמתין בו הרבה זמן.

גם כאן תשלמו 100 שקל על הבדיקה ותחכו כמה ימים לתיקון המחשב. אם מדובר בתקלה רצינית, ייתכן שהמחשב יוטס לחו"ל ויחזור לארץ אחרי יומיים. בסך-הכל תחכו שבוע עד 10 ימים במקרה הגרוע.

ציון: 8.5

LG: תבדקו טוב את המחשב

את המעבדה של ח.י. המספקת שירות ל-LG, מצאנו במרכז ספיר ברחוב התע"ש בכפר סבא. החניה ככה-ככה, ונראה היה שהגענו בשעת לחץ. העובדים במקום היו עסוקים עד מעל הראש בתיקונים דחופים. לפני שמגיעים למעבדה מומלץ להתקשר למוקד של החברה, שמספק עזרה טלפונית, ולחסוך זמן המתנה יקר.

החברה מתחייבת לתקן מחשב נייד שיש לו אחריות בתוך 7 ימי עסקים, ובדרך כלל עושה זאת בתוך יומיים. שמענו תלונות על טיב התיקון, ומומלץ לבדוק במקום אם המחשב אכן תקין או שבחברה יזדקקו למועד ב'.

מחיר הבדיקה של מחשב שאינו באחריות הוא 250 שקל, ויש מחירון לכל סוגי התקלות. בחדר ההמתנה הקטן תקבלו סוכריות (מכונת השתייה היתה מקולקלת) ותוכלו לצפות בתוכניות טלוויזיה המוקרנות על מסך פלזמה גדול.

ציון: 7

ACER: מעבירים את המידע למחשב חלופי

נסענו דרומה, לרחוב המדע באשדוד, שם מצאנו את המעבדה של חברת ניופאן, המספקת שירות למחשבי ACER ו-DELL. החניה בחינם ובשפע, אבל הכניסה קצת מסובכת וכדאי לבקש עזרה מהשומר.

במעבדה 4 טכנאים, כולם מקצוענים עם ניסיון רב. מלאי החלקים גדול וכולל לוחות אם, מסכים, מקלדות ומאווררים לכל הדגמים שנמכרו בארץ ב-5 השנים האחרונות. בניופאן מחזיקים חלקים קנויים, על מנת לתת ללקוחות שירות מהיר ולא לתת להם לחכות עד שחלק מסוים יגיע מחו"ל.

המידע מהמחשב המקולקל יועבר למכשיר חלופי עד שתושלם סאגת התיקון. אם האחריות כבר פגה תתבקשו לשלם 120 שקל עבור הבדיקה - והכסף יוחזר לכם אם תחליטו להמשיך בתיקון. חדר ההמתנה אינו מהמפוארים, אך תמצאו בו מים ומשקאות חמים. מי שממהר יוכל להיעזר בהליך שירות מהיר שמציעה המעבדה, והמחשב הנייד יתוקן בתוך שעתיים-שלוש. על המחיר תצטרכו להתמקח, ואין ספק שבגין שירות מהיר תשלמו יותר.

לגבי מחשבי DELL, הכללים קצת שונים. מקצת המחשבים יתוקנו בבית הלקוח על-ידי טכנאי שיחליף מכלולים או חלקים נבחרים, בהתאם לאבחון המוקדם שערך צוות התמיכה הטלפוני של החברה. מחשבים ניידים עם בעיות חלקים קשות עלולים לחכות זמן רב לתיקון.

ציון: 8

יבמ : פותרים את רוב הבעיות בטלפון

מאשדוד הצפנו לגבעת שמואל, למעבדות יבמ הנותנות שירות גם למחשבי Lenovo . המעבדות שוכנות בבנין "עמיטק" וחניה מצויה בשפע. המעבדה מזכירה קופת חולים: יש עמדה ללקיחת מספרים וחדר המתנה שמכיל כורסאות. בכניסה מוצב שומר שישגיח על התיקים שלכם ובחוץ יש פינת שתייה מושקעת - הכל בחינם.

המעבדה של יבמ - כמו בתור לקופ''ח
המעבדה של יבמ - כמו בתור לקופ''ח נאור רהב

במעבדה לא מבקשים תשלום עבור הבדיקה, ומי שאינו מצויד בתעודת אחריות יקבל הצעת מחיר בתוך יממה. החברה מספקת שירות אקספרס בתשלום ושירות עד הבית למנויים.

בתוך המעבדה מצאנו 10 טכנאים עסוקים ומחסן חלפים שיספק את מרבית הדרישות לחלפים לכל הדגמים שנמכרו בארץ בשנים האחרונות. שמעון חנדלי, מנהל מרכז השירות, טוען כי נציגי החברה מצליחים לטפל ב-80% מהתקלות כבר בשיחת הטלפון המקדימה של הלקוח.

ציון: 9

טושיבה: כניסה למרתפי השב"כ

בבניין של חברת מפעיל ברחוב ברקת בפתח תקווה שוכנת המעבדה של טושיבה. החניה באזור בת-שלום, והפקחים כבר ידאגו לטפל במי שמצפצף על החוק.

בכניסה התבקשנו להזדהות ולעבור חקירה ארוכה ומעצבנת, שבסופה קיבלנו תווית נצמדת לבגד - כאילו נכנסנו למתקני השב"כ. להבדיל, המעבדה בקומה השנייה התגלתה דווקא כמקום חביב ואינטימי, והעובדים נראו שמחים למראה יצור אנושי שבא לבקר.

ככל הנראה, הם לא כל-כך עסוקים, ועשו מעל ומעבר כדי לרצות את הלקוח הנדיר שהזדמן למקום. אולי הסיבה לכך היא שהרוב פשוט אינם מצליחים לעבור את הכניסה.

דמי הבדיקה של החברה יקרים, ועומדים על 261 שקל המקוזזים ממחיר התיקון. במקרים פעוטים, או לחלופין ב"טוטאל לוס", הם לא יטריחו את מחלקת החשבונות. השירות עצמו מהיר, אך אם איתרע מזלכם והנייד הקלוקל זקוק דווקא לחלק שנמצא רק במחסן החלפים של החברה - תיאלצו לחכות יומיים-שלושה. בסך-הכל השירות במקום היה קורקטי ומקצועי.

ציון: 7.5

סוני: סוף-סוף יש נציגות בארץ

עד לפני 3 חודשים, למי שרכש מחשב נייד של סוני לא הייתה כתובת ברורה בישראל, ואת האחריות על המוצר קיבלו הרוכשים בכלל בחו"ל. מי שקונה היום מחשב של החברה ישמח לדעת שהמצב השתנה, וחברת לייף מחשבים מספקת שירות ללקוחות סוני. המעבדה ממוקמת במושב נוה ימין שבמרכז השרון, ולאחרונה החלה לטפל גם במחשבי NEC.

החניה במקום בשפע ובחינם, חדר ההמתנה סביר, אך המעבדה אינה גדולה במיוחד. כדאי לבוא לשם בתיאום מראש או לשלוח את המחשב עם שירות האיסוף של החברה.

במעבדה ראינו מעט מחשבים מקולקלים, ורובם תוקנו בתוך יום. מחשבים עם תקלות רציניות נשלחים לתיקון באירופה, והלקוח מקבל מחשב חלופי עם כל המידע שלו. החברה התחילה את פעולתה בזמן האחרון ואין לנו מידע על טיפול במחשבים שאינם במסגרת האחריות.

ציון: 7.5

כך תחסכו את הביקור במעבדה

‭.1‬לפני שאתם רצים למעבדה לתקן את המחשב - התקשרו למוקד הפניות. את מרבית התקלות אפשר לפתור בטלפון. וגם אם לא, במוקד יוכלו להעריך את הזמן שיידרש לתיקון ואתם תוכלו להיערך בהתאם.

2. האריכו את משך האחריות. חלקי החילוף למחשבים ניידים יקרים מאוד, הרבה יותר מהתוספת שתתבקשו לשלם על הארכת האחריות.

3. הכונן הקשיח של הנייד מועד לתקלות, לכן גבו באופן קבוע את המידע שעל הנייד על מדיה חיצונית אמינה. לטובת הגיבוי עומד לרשותכם מבחר תוכנות, כולל התוכנה של מערכת ההפעלה.

4. כשאתם מעבירים את המחשב ממקום למקום, שמרו אותו בתיק מרופד היטב. נזקי שבירה אינם כלולים באחריות, והמחיר להחלפת מסך יכול להגיע ל-‭3,000‬ שקל.

5. אם התקלה אינה כלולה באחריות נסו לקבל הצעות מכמה מעבדות פרטיות. המחירים שלהן סבירים, אך משך התיקון עלול להיות ארוך.

6. שמרו על הסוללה ואל תשאירו את המחשב מחובר למטען כל הזמן. אמנם האחריות על הסוללות קצרה, אבל אפשר לתקן אותן בזול.

7. למרות הכל, מחשב נייד זקוק לתחזוקה. אם אתם משתמשים בו הרבה, כדאי להביא אותו בכל זאת למעבדה פעם בשנה לניקוי ולבדיקה כללית.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים