 |
/images/archive/gallery/227/987.jpg
עטיפת הספר: consciousness - a users guide.  |
|
|
אני לעולם לא אהיה מישהו אחר בעתיד ומעולם לא הייתי אדם אחר בעבר, וזאת מהסיבה העקרונית שכבר עכשיו אני, למעשה, אינני! תומר פרסיקו חושב שהתפיסה המערבית המעוותת של גלגול הנשמות נובעת מההתאהבות שלנו באגו של עצמנו |
|
|
 | דפדף בניו אייג' |  | |
תומר פרסיקו 14/2/2005 12:27 |
|
|
|
|
 |
כיום, כאשר כל אחד "מגלה" כי בחייו הקודמים היה כהן פרעוני במצרים העתיקה, וכולם עובדים קשה כדי להבטיח את לידתם הבאה ב"ממלכת שאמבאלה" השמימית, כאשר קארמה רעה משמשת הסבר לכל ביש מזל (מציון גרוע במבחן ועד לצונאמי באסיה) וקארמה טובה היא המניע היחיד למוסריות, ראוי לבדוק מחדש את רעיון גלגול הנשמות שכל כך רווח אצלנו.
הרעיון כי הנשמה לא נכחדת עם מות הגוף אלא עתידה להיוולד מחדש אמנם נולד בהודו, אבל מאז עבר גלגולים רבים כל כך עד כי קשה לזהות אותו. עוד ביוון העתיקה פיתגורס (במאה שישית לפנה"ס) ואחריו אפלטון (במאה הרביעית לפנה"ס) דיברו על הלידה המחודשת של נשמת המת בגוף צעיר. היום כבר ניתן למצוא את תורת הראינקרנציה כמעט בכל תרבות: מההינדים ועד לסופים, מהטיבטים ועד לדרוזים, וכמובן בכל סצנת הניו אייג' -גלגול נשמות הפך זה מכבר לאקסיומה. אלא שרוח הרעיון עצמו וההיגיון העומד בבסיסו השתנו מאוד, כאמור, במעבר בין התרבויות, והמערב, שמצליח לעצב ולהתאים (שלא לומר לעוות) כל דבר לצרכיו לא פסח גם על תורת הגלגול כשאימץ אותה בחום מהמזרח.
רעיון גלגול הנשמות הגיע לכדי גיבוש באופנישאדות, אותם כתבים פילוסופיים-מיסטיים שעלו על הכתב החל מהמאה השישית לפנה"ס בהודו. בתקופה זו של פריחה הגותית בהודו, התחרו תורות רבות על לבו של המאמין ההינדי, אולם על דבר אחד כמעט כולם הסכימו: העולם אכזר ויש להשתחרר ממנו. העולם החומרי נחשב ארעי, שקרי, ובאופן כללי מוביל לסבל ולכאב, והאסכולות הפילוסופיות השונות, תוך מתן הסברים מדוקדקים, נתנו כל אחת שלל הצעות שיסייעו להסיר את עול המציאות החומרית מן האדם.
מכאן צריך להיות ברור שמשמעות הלידה מחדש אל תוך עולם שכזה, אחרי שכבר נפטרת ממנו, תיתפס כשלילית מאוד: הרי אנחנו רוצים לברוח מהכלא החומרי שבו אנחנו נמצאים, והנה אנחנו שוב ושוב חוזרים לחיות בו! מעגל המוות והלידה מחדש נקרא "סמסארה", כלומר "המשיכה הלאה", ההיגררות של לידה אחרי לידה, בתוך ים היסורים שהוא העולם החומרי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|