נתח שוק: המבורגר ירוק עם הרבה חריף
איך תורם ההמבורגר למאמץ הסביבתי. וגם שנים הדפיסו במזכירות הממשלה 50 אלף עמודים בשבוע. לא עוד. לא עוצר בירוק, חלק ג'
- לא עוצר בירוק, חלק א': פוליטיקה ירוקה
- לא עוצר בירוק, חלק ב': לא בוכים על חלב

הכל היה יכול להיות אופטימי ואקולוגי למשעי, אלמלא הרשת המדוברת היתה "אגאדיר", אימפריית המבורגרים משגשגת המציעה נתחי פרות צלויות לישראלים רעבים מחיפה ועד אילת. על פי נתוני האו"ם, כפי שכבר סופר כאן, תעשיית הבשר אחראית לפליטת כחמישית מגזי החממה בעולם, נתח פחות או יותר שווה לזה של התעשייה והתחבורה.
זכותו של איתן טרבלוס, הבעלים של "אגאדיר", להתפרנס מהתעשייה הזו, אבל שום תעלול מילולי לא יכול להפוך המבורגר עסיסי ל"חלק מהמאמץ הגלובלי למען סביבה ירוקה ונעימה יותר", אפילו אם הוא מגיע לבית הלקוח בתוך תיק רב פעמי ומעוצב לתפארת.
הטקס הזה עתיק כמעט כימיה של ממשלת ישראל: מדי יום רביעי, לקראת השעה ארבע אחר הצהריים, מתחילות מכונות ההדפסה במזכירות הממשלה לפלוט במרץ את "המעטפה השבועית". זהו כינוי החיבה שדבק באוגדן עב כרס שמכיל תחקירים, נתונים וחומרי רקע על הנושאים שיככבו בסדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה. 500 עמודים, בממוצע, מכיל אוגדן כזה, שצריך להיות אופטימיסט מושבע כדי להאמין שהשרים קוראים את תוכנו בעיון בטרם הם מרימים יד ומקבלים החלטות גורליות.

מדובר בתעשיית נייר בסדר גודל מפלצתי: הספר עתיר הדפים מופץ לא רק לכל לשכות השרים, אלא גם לזרועות שונות במשרדים (יועצים משפטיים, מנכ"לים), לעיתונאים המסקרים את פעילות הממשלה ולגורמים רלוונטיים נוספים. בסך הכל, הוא מודפס בלפחות מאה עותקים מדי שבוע, כולל עותק שני הממתין לכל שר על שולחנו בישיבת הממשלה - שמא שכח להביא את הראשון. 50 אלף עמודים מודפסים בשבוע: אם לא יער גשם שלם, אזי לפחות חורשה שנכרתת אי שם באדיבות ממשלת ישראל.
לפני כמה חודשים נפל אצל עובד יחזקאל, מזכיר הממשלה, האסימון הירוק. הוא עמד מול הר הנייר במשרדו, והבין שמדובר בבזבוז אדיר של כספי ציבור, שלא לדבר על הפגיעה
האתר החדש רץ בהצלחה כבר כמה שבועות. בשבוע הראשון של נובמבר, למשל, נרשמו 3,416 כניסות לאתר. גם אם לוקחים בחשבון שחלק מהמשתמשים מדפיסים לעצמם את הקובץ הרלוונטי לתחום עיסוקם, עדיין מדובר בחיסכון שנתי של לפחות מאות אלפי שקלים; את התועלת הסביבתית קשה אפילו לאמוד, כמו גם את הנזק שנגרם במהלך השנים שחלפו מאז שהטכנולוגיה, האינטרנט והאי-מייל כבר היו כאן, ורק האסימון סירב ליפול.