נפל מהרכבת ונדרס למוות
אדם שניסה לרדת מהקרון אחרי שהרכבת כבר עזבה את התחנה, נהרג כשנלכד בין הרציף לפסים
ראש מחלקת תאונות דרכים באגף התנועה של מחוז תל-אביב, רב-פקד נועם בגיינסקי, אמר ל-NRG מעריב כי על גופת הגבר, תושב חיפה בן 47, נמצא כרטיס נסיעה לכיוון ההפוך מהרכבת עליה עלה, מתל אביב-לחיפה. "להערכתנו, התאונה אירעה כתוצאה מבלבול שנגרם בשל נכותו של הגבר", אמר. "כאשר הוא הבין שעלה על הרכבת הלא נכונה ניסה לרדת ברגע האחרון".
האירוע הטראגי התרחש סמוך לשעה 14:10. הרכבת החלה לעזוב את תחנת "ההגנה" לכיוון נתב"ג, כאשר הנוסע ניסה לרדת אחרי שדלתות הרכבת כבר נסגרו. לרוע מזלו, נתפסה רגלו באחת הדלתות, הוא מעד ונפל בין הרכבת לרציף.
סדרן שהבחין במתרחש לחץ על כפתור המצוקה. הרכבת עצרה אחרי כעשרה מטרים, אך צוות של מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו במקום. עדי ראייה שהיו במקום סיפרו כי הגבר, בשנות ה-40 לחייו, נגרר כשחצי גופו העליון לכוד מתחת לגלגלי הרכבת.
צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו את הגבר לכוד מתחת לרכבת. הפרמדיק חיים קטלן סיפר ל- NRG מעריב כי "ראינו אדם שנמצא במצב קשה כשהוא לכוד מתחת לגלגלי הרכבת. באמצעות לוח גב חילצנו אותו והוצאנו אותו למקום בטוח". לדברי קטלן, אחרי שבוצעו בפצוע פעולות החייאה במשך כ- 20 דקות נאלץ רופא לקבוע את מותו.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי מעדות של פקח הרכבת שהיה במקום, הנוסע ניסה לרדת, לאחר שהרכבת כבר החלה בנסיעתה. "צוות בדיקה מיוחד של רכבת ישראל יצא לשטח לבדיקת נסיבות המקרה ויחקור את הארוע", הוסיפו. "אנו קוראים לציבור הנוסעים לגלות אחריות בשעת הנסיעה ולהשמע להוראות הבטיחות. כמו שאין לפתוח את דלת המכונית בזמן נסיעה, קל וחומר אין לפתוח את דלתות הרכבת בזמן נסיעה ולסכן את חיי הנוסעים, כפי שקרה בארוע טרגי זה".
שתי רכבות כמעט התנגשו ביניהן
לפני פחות משבוע חצתה נהגת את פסי הרכבת באזור אשדוד וגרמה לתאונה ממנה יצאה רק בנס. היא הגיעה עם כלי רכבה לפסי הרכבת שבצומת עד הלום ליד אשדוד, התעלמה מהרמזור האדום ומזרועות המחסום שהחלו נסגרות ונתקעה על פסי הרכבת ללא יכולת להיחלץ. אחד הנהגים עוד ניסה לסייע לה אך לא הספיק. הרכבת פגעה במכונית ורק
בנס לא נפגעה הנהגת.
"זיהיתי שהרכב עבר את המחסום", אמר נהג הקטר. "צפרתי ועצרתי עצירת חירום. כשהתקרבתי למפגש ראיתי שהנהגת מתחילה לחצות את המסילה. באותו רגע התפללתי שיקרה נס ולא יהיו נפגעים. היא הייתה מבולבלת ומבוהלת ולא ידעה למה היא עושה את זה".
לפני כשבועיים וחצי נמנע אסון ברגע האחרון, לאחר שנהג רכבת שלא ציית לרמזור אדום, במהלך נסיעה בקטע הרכבת בין חיפה לקריית-מוצקין, כמעט וגרם לתאונה קטלנית, שהיתה עשויה לעלות בחייהם של נוסעים רבים.
האירוע, שנחקר על ידי ועדה מיוחדת שהקימה רכבת ישראל, התרחש בסביבות השעה 11:00 בבוקר. שתי רכבות שנסעו זו מול זו נעצרו במרחק של עשרות מטרים האחת מהשנייה, לאחר שאחד הנהגים לא ציית לרמזור אדום והמשיך בנסיעתו. נוסעים שהיו ברכבות סיפרו מאוחר יותר לאנשי הרכבת כי הרגישו את עוצמת הבלימה והבחינו כי אחד הקטרים נוסע לאחור לאחר הבלימה.
ביוני האחרון נהרגו שבעה בני אדם ויותר מ-200 נפצעו בהתנגשות בין רכבת למשאית סמוך לרבדים שבדרום. ועדת חקירה של משרד התחבורה מצאה כי נהג המשאית, ליאוניד גלינסקי ז"ל, לא ציית לתמרור עצור והמשיך בנסיעה על המסילה. נהג הקטר, ליאוניד טוארק ז"ל, שלא הבחין במשאית ממרחק, החל לבלום כשהרכבת כבר היתה במרחק קצר מדי מהמשאית.
בעקבות התאונה המליצההמשטרה להגיש כתבי אישום נגד בכירים ברכבת ישראל, באשמה של גרימת מוות ברשלנות. במשטרה מתחו ביקורת על התנהלותם של בכירי הרכבת, שחלקם ניסו להתחמק מאחריות כשניסו להציג את היותם עובדים זוטרים כביכול וחסרי סמכויות.
כשלושה שבועות לאחר התאונה הקטלנית התנגשה שוב רכבת במשאית. המשאית, שגררה מחפרון, נתקעה על הפסים סמוך לצומת פלוגות שבדרום. נהג הקטר לא הספיק לבלום ובהתנגשות נפצעו 39 בני אדם.
עדכון אחרון : 11/12/2005 20:49