המלצה: כתבי אישום נגד בכירים ברכבת
צוות חקירה משטרתי, שהוקם לאחר התאונה הקטלנית ברבדים, שבה נהרגו 7 בני-אדם, ממליץ להאשים בכירים, בהם הסמנכ"ל בגרימת מוות ברשלנות. צוות החוקרים: המנכ"ל תפקד טוב מאוד
על פי המלצת חוקרי המשטרה, סמנכ"ל הרכבת ממלא מקום ראש אגף ההנדסה של הרכבת ובכירים נוספים יואשמו בגרימת מוות ברשלנות ובשורה של סעיפים נוספים. המשטרה מתחה ביקורת על דרך התנהגותם של בכירי הרכבת ובדוח הסיכום של החקירה נכתב בין היתר כיצד הבכירים ניסו להתחמק מאחריותם כשניסו להציג את היותם עובדים זוטרים כביכול וחסרי סמכויות.
יחד עם זאת קבעו החוקרים כי דווקא מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור, שפרש בעקבות התאונה תיפקד בצורה טובה מאוד ואף הינחה לפני התאונה לבצע שיפורים אולם העובדים לא עשו זאת.
עוד קבעה חקירת המשטרה כי מנהלי חברת "האחים אליהו", להם משתייכת המשאית שהיתה מעורבת בתאונה, יואשמו בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהתברר כי אפשרו לנהג לנהוג הרבה מעבר לשעות המותרות. מהחקירה עולה כי הנהג, שנהרג בתאונה, נהג 13 שעות ברציפות וזאת בניגוד לחוק.
הוועדה: נהג המשאית אחראי
התאונה התרחשה ב-21 ביוני. ועדת החקירה שהקים משרד התחבורה לחקור את נסיבות ההתנגשות מצאה כי לנהג המשאית, ליאוניד גלינסקי ז"ל, חלק משמעותי בגרימת התאונה, כיוון שלא ציית לתמרור עצור והמשיך בנסיעה על המסילה.
ועדת החקירה מצאה שנהג הקטר, ליאוניד טוארק ז"ל, החל לבלום כשהרכבת היתה במרחק קטן מדי מהמשאית. הוועדה מצאה שנהג הקטר פעל כשורה כשהאט לקראת הצומתוניסה לבלום כ-160 עד 200 מטר לפני המשאית. אולם מהשחזור
שנערך בשבוע שעבר עולה שזה היה מאוחר מדי.
הוועדה הציגה גם שורה של המלצות למניעת תאונות נוספות, ובהן הקמת משטרת רכבות, עדכון של מערכת האכיפה והסמכויות באשר לנסיעת רכבת במסילות ומינוי רגולטור על לרכבת ישראל שימנע את בעיית ה"תפרים" בין הרשויות והמוסדות השונים והמפגש בין סמכויותיהם. במסגרת חקירת התאונה נחקרו במשטרה בכירים בחברת המשאיות שהיתה מעורבת בתאונה.
עדכון אחרון : 11/10/2005 0:04