הרגו לנו את החומוס: האמריקאים זוללים חומוס בטעמים

מה שהאמריקאים הצליחו לעשות לחומוס שקול לרצח אופי. על מדפי הסופרמרקטים מונחים חומוס בטעמים כמו גוואקמולי, בזיליקום ואפילו חומוס שום-ארטישוק. אבל זה עוד כלום לעומת חומוס חמאת בוטנים שיגיע למדפים באוגוסט

שחר שילוח | 28/6/2010 13:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
טעמם האנין של האמריקאים באוכל וחיבתם היתרה לכל מה שמגיע ארוז בפלסטיק או נייר מתבטא היטב בהיקף המותניים שלהם. לאחרונה הם גילו את החומוס. חומוס מתועש מהמקרר בסופר, גם אצלנו, תמיד היה רחוק מרחק גדול מחומוס אמיתי מחומוסייה, גם בטעם וגם בערכים התזונתיים. אבל מה שהאמריקאים הצליחו לעשות לו שקול לרצח אופי, אם לא גרוע מזה.

חברת מזון ים תיכוני בשם Holy Land(לא ישראלית, דרך אגב) מציעה לאמריקאים פיתות מכל מיני סוגים, סלטים כמו שרואים בפרסומות אצלנו, וגם, למרבה האימה, חטיפי פיתה צ'יפס בטעמים שונים, כולל שום, זעתר ופרמזן, שזה יצירתי כמעט כמו המעשים המגונים שעשו שם לחומוס. מעדני ארץ הקודש מכינים ליושבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות חומוס בטעמים האלה: שום, שום-עגבניות-בזיליקום, פלפל אדום, פלפל חלפיניו, חומוס עם זיתים, חומוס עם תרד, חומוס בסגנון יווני או מצרי, וגולת הכותרת – חומוס שום-ארטישוק.
צילום: מתוך האתר הרשמי של רשת הסופרמרקטים הולי לנד
בואו לנגב איתנו צילום: מתוך האתר הרשמי של רשת הסופרמרקטים הולי לנד

מג'די וואדי, מנכ"ל הולי לנד, נמצא בימים אלה במשא ומתן עם רשת הסופרמרקטים קוסקו, שבה תוכלו למצוא מארזי חטיפים בגודל של שק מזון לכלב ושקיות עלי בייבי לסלט בנפח של יער של קק"ל, לשיווק החומוס בטעמים אצלם. בראיון לניו-יורק טיימס הוא אמר בנוגע להתעללות במעדן המזרח תיכוני: "בבית היו יורים לי בראש בגלל מה שאני עושה לחומוס". וואדי הוא יליד כוויית שגדל בירדן וממנה היגר לארצות הברית לפני 16 שנים. "אני מייצר מוצר אמריקאי וזה מה שהאמריקאים רוצים", הוא מודה. "טעמים וגיוונים וגואקמולי". כן, בכל חודש מדפי מרכולים במערב התיכון מתקשטים בחומוס בטעם גואקמולי, מטבל אבוקדו מקסיקני מסורתי. אבל זה כלום לעומת חומוס חמאת בוטנים שיגיע למדפים באוגוסט.

ככה זה כשמהגרים, צריך לעבור התאמה אל הבית החדש. עד לפני כמה שנים חומוס היה שם מה שקינואה הייתה אצלנו – מזון בריאות שאפשר למצוא בחנויות טבע, מסעדות אתניות או בפסטיבלים רוחניים שלא מיועדים לקהל המיינסטרים.

אחרי שהאמריקאים גילו שמדובר בעצם בממרח לא שמן שעשוי מקטניות מזולפות בשמן זית ומספק מנת חלבון נאה, הם הבינו שאפשר לאמץ אותו בחום כעוד סוג של מטבל והוא משווק בקטגוריה של "ממרחים בטעמים". תוך 15 שנים, משוק של 5 מיליון דולר, החומוס הכפיל עצמו לתעשייה של 325 במכירות שנתיות. מי זוכר בכלל שבארצות המוצא אוכלים אותו לארוחת בוקר בכף, אפילו בלי פיתה, כשהוא חמים וטרי. אז כמו שהאמריקאים טובלים את הקרקרים והצ'יפסים הייעודיים שלהן בגואקמולי, סלסה או תערובות גבינה, כך ייעשה גם לחומוס.
אל דאגה, גם הישראלים טומנים ידם בצלחת. בכל סופרמרקט אמריקאי אפשר למצוא היום את מוצרי חומוס סברה, למעשה מותג של חברת שטראוס. סברה מציעה גרסאות דומות לאלה של הולי לנד עם יציאה מקורית של חומוס עם עשבים ומלח ים ומארזי חומוס עם Pretzel Crisps (סימן רשום), כלומר חתיכות כעכים פריכים כדי שלקהל היעד יהיה נוח לנגב תוך כדי עמידה בסאבוויי.

מה אני אגיד לכם, אמריקה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים