מתנה לגבר: המעצב דורון אשכנזי עונה על השאלון
כבר יותר מעשרים שנה הוא מלביש גברים, חתנים, אנשי עבודה. לקיץ הוא מתכנן שתי וערב, וטקסטורות קטנות על בד. בארון שלו הוא צריך הרבה ז'קטים. דורון אשכנזי עונה על השאלון
קולקציות הקיץ מתחילות לצוץ, מה אתה מתכנן לעונה החמה?
קולקציית הקיץ נקראת "שתי וערב". אנחנו נמצאים בתחום הקלאסי מבחינת מבחינת מבנה הקולקציה ועל ידי חיתוכים רוחביים ואורכיים ניצור פרופורציות ונפחים שונים על הבגדים. הגזרות יהיו קרובות לגוף. בדי הקיץ בהם נעשה שימוש הם פשתן כותנה, צמרים קרים וויסקוזות עם טקסטורות קטנות כמעט מיניאטוריות על הבד. הצבעוניות היא של צבעי אדמה מבז' בהיר ועד בז' עכבר לצד הסקאלה של האפורים עד שחור.
כמעצב אתה מרגיש שיש לך אחריות למראה הסופי של לקוחותיך, איתו הם ילכו ברחוב?
בהחלט כן, כשאני עובד על הקולקציה אני רואה בעיני רוחי, כיצד הייתי רוצה שהבגדים יראו ומה ישדרו, לכן חשוב לי שהם יקבלו את הביטוי שראיתי בעיני רוחי. כמו כן אני באמת רוצה שאנשים יראו טוב בבגדים שלי. זאת המחמאה והיחסי ציבור הטובים ביותר שאפשר לקבל.
מהם הצבעים השולטים בארונך?
הארון אצלי הוא מאוד רבגוני בצבעוניותו כך שניתן למצוא בו: גוונים של אפור, סגול , תכלת, ירוק ושחור.
אילו פריטים הם הבייסיק שלך?
הפריט היחידי שהוא ממש בייסיק אצלי הוא הז'קט שממנו הכל מתחיל.
קורה שאתה יורד בטרינינג לרחוב?
כן, אבל עם ז'קט מעליו.
מהו בשבילך הפריט הקלאסי של כל הזמנים?
ללא ספק לכותונת הלבנה יש מרחב מחיה מאוד גדול. בין אם בקז'ואל או במחוייט.
אילו דברים הם לדעתך אסונות אופנתיים?
אסון אופנתי לדעתי, הוא שימוש מוגזם ובלעדי בטרנד. הכוונה היא לאלו הלוקחים את הטרנד כמו שהוא ולא עושים איתו דבר, אלא עבורם הטרנד הוא האופנה – מה שהופך את הלובש לחלק מעדר. טרנד כשמו כן הוא – תופעה חולפת ולכן אני לא מאמין בשימוש מוגזם בטרנדים. בגדים לא נועדו לתקופה זו או אחרת מבחינת אורך חיים. אני מאמין שבגד צריך להעניק, בפרספקטיבה של זמן, סגנון לבוש מאוד אישי.
מהם 5 הפריטים שחשוב להחזיק במלתחה?
5 פריטים זה לא מספיק, אני צריך בארון שלי לפחות (וזה מעט) חמישה ז'קטים. באופן אישי אני לא חושב שלבגד יש כתובת ולכן אפשר לבנות קומבינציה לכל אירוע על ידי שימוש בז'קט קלאסי, אפודה, מכנס כותנה או ג'ינס, כותונת ומעיל.
לפשוניסט המתחיל מה היית ממליץ?
ראשית לראות הרבה אופנה, הרבה סגנונות לבוש לאורך זמו ולא רק אופנה עכשווית, על מנת להעשיר את הצד הויזואלי ולפתוח חלון רחב יותר לאינפורמציה שאנו קולטים ביום יום (ברחוב, עבודה, מסיבה וכו'). דבר שני – שחשוב מאוד – הוא פתיחות. להעז, לא לפעול באופן אוטומטי. דבר נוסף – להכיר את הגוף, לזהות יתרונות וחסרונות בגוף ובעצמי ובכך להתאים את האורכים, ואת הצבעוניות וכמובן הגזרות.
לאיזה אתר אינטרנט היית שולח חובבי וחובבות אופנה מנוסים, ולמה?
למעצבים בתחילת הדרך או סטודנטים לאופנה הייתי מציע לשוטט לאורך זמן בין אתרים של מעצבי אופנה זרים ומקומיים בלי שום קשר לחיבתם לעבודתו של אותו מעצב, אלא על מנת לראות שינויים שעוברים על המעצבים בתהליך העבודה, לראות שימוש בחומרים, בסטיילינג לזהות מגמות וטרנדים.
אתרים נוספים שהייתי ממליץ הם אתרים של חברות שמייצרות (אורגות או סורגות) בדים.
אפשר לזהות מגמות מבחינת צבע וטקסטורות מבחינת סוג הסריגה או האריגה. כמו כן אתרים של חברות שמייצרות סידקית (אביזרים), לזהות התפתחות טכנולוגית ושימוש באביזרים חדשים שהוסבו לאופנה.
-
צילום: עמית גושר
1 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
2 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
3 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
4 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
5 / 10דורון אשענזי.
-
צילום: גולן קריאו
6 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
7 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
8 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
9 / 10דורון אשכנזי.
-
צילום: גולן קריאו
10 / 10דורוןו אשכנזי.