נהג, חסמת את נתיב הרכבת הקלה? קבל קנס של 500 שקל
המשטרה מחמירה את הענישה לנהגים שיחסמו צמתים בהם עוברת הרכבת הקלה בירושלים: קנס של 500 שקל ושש נקודות. בעתיד יוחמר העונש לשלילת רישיון והחרמת הרכב

הרכבת הקלה ברחוב יפו צילום: שימי נכטיילר
רוב התחזיות עסקו במספר הולכי הרגל שייפגעו בשל תחילת ההפעלה המסחרית של הרכבת, אך כעת אומרים במשטרה שדווקא הנהגים הם אלה שצריכים להיזהר ולהישאר עם היד על הדופק, משום שתרבות הנהיגה שלהם עלולה להביא למותם ולפגיעה באחרים.
"היינו בטוחים שלציבור הולכי הרגל יהיה קשה יותר להתרגל, אבל זה כמעט לא קורה. מאז ההפעלה המסחרית התברר שיש בעיה קשה בנושא של חסימות צמתים", אומר מפקד אגף התנועה במשטרת המחוז סנ"צ קובי דוידיאן.
"רכב נכנס לצומת שאינו פנוי כשיש אור ירוק, ואז הרכב מקבל אור אדום והרכבת מקבלת ירוק". הוא מסביר כי "בשלב הזה הרכבת לא זזה, כרגע רק השירות שלה נפגע, אבל בעתיד, כשיגיעו ל~23 רכבות והן יקבלו עדיפות ברמזורים, הרכבות ייסעו במהירויות גבוהות יותר ואז רכב שיחסום צומת יגרום לתאונה קטלנית, וגם הרכבת תיפגע מהעצירות הפתאומיות".
בשל הבעיה שהתגלתה החלו במשטרה לאכוף בחומרה את הנושא. "מ~19 באוגוסט התחלנו באכיפה משמעותית בכל מה שקשור לחסימות צומת", מספר דוידאן. "נרשמו 149 דוחות בסכום של 500 שקל ולנהגים נרשמו שש נקודות. בעתיד אנחנו מתכוונים להחמיר בענישה, ונבקש אישור גם לפסול נהגים ולהשבית את הרכב. רכב שיעמוד על הפסים, יילקח מהבעלים שלו", הוא מוסיף.
תרבות הנהיגה הירושלמית בעייתית
האכיפה המוגברת חלה כעת בכמה צמתים מרכזיים, בהם צומת הנביאים וכביש 1, כיכר צה"ל, כיכר הדווידקה, צומת נורדאו ליד התחנה המרכזית וצומת שדרות הרצל ורחוב בייט. "חלק מהעבודה סמויה וחלק גלויה" אומר דוידיאן. "חשוב להעביר את המסר שבעתיד זה עלול להביא לתאונה קטלנית, ולכן אסור להיכנס לצומת לא פנוי".
אמנם דוידיאן אינו יכול להצביע על מספר מדויק של נפגעים בתאונות, אך הוא קובע נחרצות כי "אם התופעה תימשך עלולות להיגרם הרבה תאונות קטלניות, והמון הרוגים
יהיו מעורבים בעניין". הוא לא נשמע אופטימי באשר להצלחת האכיפה: "תרבות הנהיגה הירושלמית בעייתית. כל האסונות שהיו נגרמו בגלל רכב. היו שמונה תאונות בסך הכול - שבע של הרכבת ושל רכב ואחת של הולך רגל, שנגרמה באשמתו".
לדברי דוידיאן, "נקטנו בצעדי הסברה ואכיפה, אבל הבעיה היא שהציבור הירושלמי לא למד ולא לומד. אנחנו לא רוצים להגיע לתאונה קטלנית". באשר להולכי רגל, דוידיאן אומר כי עשויה להיות אכיפה בעתיד, אולם "כרגע כמעט לא נרשמו בעיות".







נא להמתין לטעינת התגובות





