שבוע לרכבת הקלה בירושלים: מקטרים ונוסעים

הירושלמים לא מתלהבים מהקרונות שהחלו להסתובב בעיר, אבל יותר מ-230 אלף מהם כבר רכשו מינויים. הצפי: הרכבת תסיע כ-100 אלף נוסעים ביום

יוסי אלי | 28/8/2011 8:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: הרכבת הקלה
קבלת הפנים של תושבי ירושלים לרכבת הקלה, לאחר שסבלו רבות בשנות העבודה על התשתית שלה, הייתה קרירה: צפיפות איומה, זמן נסיעה ארוך ומסלול קצר מדי - אלה היו רק מקצת הטענות שהשמיעו נגדה. בתום שבוע של הרצה (חינם) כמעט כולם מסכימים: הרכבת הקלה היא פרויקט מקסים, אבל רחוק משלמות.
הרכבת הקלה ליד חומת העיר העתיקה
הרכבת הקלה ליד חומת העיר העתיקה צילום: דני פורגס, דוברות סיטיפס


ובכל זאת, ולא רק מאחר שמדובר בשבועיים הראשונים שבהם הנסיעה חינם (תקופת ההרצה), הירושלמים משתמשים ברכבת בהמוניהם.

תחנת השוק נראתה שלשום כמעט כמו התחנה המרכזית באמסטרדם. עשרות רבות של נוסעים עמדו בתור, בידיהם משאות בגדלים שונים, ממתינים לרכבת הנוצצת והממוזגת.

אבל מי שכבר חוו את הנסיעה בפלא החדש לא ממש מתלהבים. "הנסיעה הייתה ארוכה וצפופה", סיפר יוחנן דנינו. "הקו לא מגיע עד לביתי במלחה, אז אני נאלץ לשלם על אוטובוס. לא מה שציפיתי".
סקרנים שעלו על הרכבת

מנתונים שאספה זכיינית הרכבת הקלה, חברת "סיטיפס", בשבוע ההרצה הראשון נסעו ברכבת 450 אלף בני אדם. מאחר שבשלב זה לרכבת הקלה אין עדיפות ברמזורים, זמן הנסיעה לכל אורך הקו מגיע לשעה ו-20 דקות .

את הצפיפות אפשר לייחס גם לכך שמדובר בתקופת הרצה ולכן הנסיעה היא חינם, מה עוד שחלק לא קטן מהנוסעים הם סקרנים

שעלו על הרכבת בשביל החוויה בלבד.

העומסים העיקריים נרשמו בעיקר בשעות 10 עד 11 בבוקר ונמשכו עד שעות אחר הצהריים. בחברה הזכיינית מרוצים מכמות כרטיסי ה"רב-קו" (המינוי המשולב - רכבת ואוטובוס) שכבר נרכשו, יותר מ-230 אלף , ומצפים כי בסופו של דבר תסיע הרכבת הקלה יותר מ-100 אלף נוסעים ביום.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/jerusalem/ -->