ירושלים: הרכבת הקלה עלתה לראשונה על גשר המיתרים

אמש עברה בשלום נסיעת ההרצה הראשונה לרכבת הקלה על גשר המיתרים בכניסה לירושלים. כעת נותר לקוות שהרכבת אכן תחל לפעול באופן מסחרי לא יאוחר מ-11.11.11, תאריך היעד המסתמן

זמן מעריב | 19/10/2010 13:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשמונה שנים לאחר שהחלו העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בבירה, עלתה לפנות בוקר(ב') בשעה 00:15 בפעם הראשונה הרכבת על גשר המיתרים שבכניסה לעיר.

מדובר בנסיעת הרצה שנועדה לבחון את עמידותו ויציבותו של הגשר תחת עומס הרכבת, לאחר שלא אחת הועלה החשש שהגשר כלל לא יעמוד בעומס הרכבת כתוצאה מכשלים הנדסיים.

ב"צוות תוכנית אב לתחבורה" המנהל את הפרויקט, דיווחו כי הנסיעה עברה בהצלחה וכי "עשרות חיישנים שהוצבו בגשר ובכביש שמתחתיו ביצעו מדידות מתוחכמות שנועדו לבחון את ההתאמה בין הנתונים לבין מודל התכנון שביצעו צוותי המהנדסים של האדריכל סנטיאגו קלאטרווה. עד עתה נמצאה התאמה טובה המאפשרת המשך ההרצה בקצב הולך וגובר".
צילום: פלאש 90
הרכבת הקלה עולה בפעם הראשונה על גשר המיתרים צילום: פלאש 90

מנהל תוכנית אב לתחבורה, נדב מרוז, מסר כי "בימים הקרובים יימשכו בדיקות ההרצה והפעם בהנעה חשמלית ובמשקל ובמהירות הולכים וגוברים, עד 40 קמ"ש. כמו כן יועלו עוד רכבות לגשר ויבוצעו בדיקות בלימה, תנועה סיבובית".

גשר המיתרים נבנה לצורך מעבר הרכבת הקלה מעל צומת הכניסה לעיר, מרחוב

יפו לשדרות הרצל. הגשר, שאורכו 360 מטר, תוכנן על ידי האדריכל הנודע סנטיאגו קלטראווה. מעל הגשר נישא מוט פלדה בגובה של 118 מטר, וממנו נמתחים 66 מיתרים המעגנים את הגשר. לאורך הגשר עובר גם נתיב הליכה להולכי רגל. הגשר בולט מאוד בנוף הירושלמי ונראה למרחקים מכל הכיוונים.

עיכובים חוזרים ונשנים

להקמת הגשר התנגדו באופן נחרץ רבים מתושבי האיזור וכן ארגוני סביבה, בטענה שהגשר מיותר, מגלומני, אינו מתאים לסביבתו ויפגע באופן משמעותי באיכות חיי התושבים בבניינים הסמוכים. המתנגדים ניהלו מאבק עיקש נגד התוכנית, הן בוועדות התכנון והן באמצעות עתירות משפטיות, אולם בסופו של דבר אושרה התוכנית ובניית הגשר הושלמה.

סביב פרויקט הרכת הקלה כולו שוררת מתיחות רבה בין זכיינית המיזם, "סיטי פס", והעירייה ומשרד התחבורה. בין הצדדים חלוקות הדעות בנושאים שונים, מצב שגורר עיכובים חוזרים ונשנים בהשלמת הפרויקט, שתאריך היעד הרשמי להפעלתו עומד כעת על 15 באפריל 2011. אולם מדוח בוררות בין הצדדים שנכתב לאחרונה מסתמן כי תאריך היעד הריאלי יותר יהיה בחודש יוני, או אף בתאריך האטרקטיבי 11.11.2011.

בהקשר זה הדגיש מרוז כי השלב החשוב הינו במעבר הרכבות בנסיעה חשמלית לשדרות הרצל. לדבריו, אנו במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים מצפים מ'סיטי פס' להגביר את פעילותם ולהתחיל בביצוע נסיעות ההרצה שם בימים הקרובים, כדי להגיע להפעלה המסחרית במועד שנקבע".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/jerusalem/ -->