ירושלים צריכה רכבת

מנכ"ל רכבת ישראל פונה לארגונים הירוקים ומבקש: אל תציבו עוד מכשולים להעברת קו הרכבת לירושלים. השלמת הפרויקט היא משימה לאומית ממדרגה ראשונה

יצחק הראל | 7/8/2009 11:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
-הרכבת לירושלים: נדחתה החלופה הסביבתית

הקמת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים הינו אחד הפרויקטים המורכבים, המסובכים והחשובים ביותר שרכבת ישראל מקדמת כיום, פרויקט אשר יחבר את הבירה לתל אביב בנסיעה של כ-30 דקות בלבד, יצמצם את ההגירה השלילית מירושלים, יחזק את כלכלת העיר, יוריד רבבות כלי רכב מהכבישים ויוביל גם להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים ובזיהום האוויר.

אני מברך את המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שבהחלטתה השבוע נתנה אור ירוק להמשיך את פרויקט הקו המהיר לירושלים. להערכתי, משניתן האור הירוק, הקמת הקו תיארך כשש עד שבע שנים מרגע המשך העבודות.

בשל מורכבות הפרויקט נערכו הדיונים עליו כבר משנות התשעים. מתחילת הדרך פעלה רכבת ישראל בשיתוף כל הגורמים הסביבתיים והשתדלה להתחשב ככל הניתן בהצעותיהם. במסגרת זו ערכה הרכבת תכנונים מחודשים, דחתה את הפרויקט וביצעה התאמות סביבתיות בעלויות גבוהות. בזמן אישור תכניות לקו המהיר לירושלים נבחנו כשמונה חלופות שונות בשיתוף הגורמים הירוקים. בעקבות שיתוף הפעולה נבחרה החלופה המדוברת בשל יתרונותיה הסביבתיים.

התכנית להקמת הקו כולו אושרה זה מכבר על ידי הממשלה בשנת 2005 ופעם נוספת בשנת 2008. בשל הרגישות הסביבתית של האזור, רכבת ישראל הכינה תכנית נוספת המכילה פתרונות חדשים עבור דרכי הגישה, פינוי עודפי עפר ואתרי ההתארגנות לצורך ביצוע העבודות להקמת הקו.
איכות החיים תהייה טובה יותר

כעת אנחנו כבר ב~2009. עדיין נלחמים כדי להשלים את קו הרכבת ועדיין יודעים כי הרכבת לירושלים היא הפיתרון הירוק, הנכון, הדרוש וההכרחי ביותר לתושבי העיר. זהו אבסורד שעד היום לא הוקם חיבור שכזה בין המרכז לירושלים וזה לא נתפס שגם היום ממשיכים למנוע מאיתנו להקים, בדרך הטובה ביותר, את קו הרכבת המהירה.

חשיבות הפרויקט מתבררת ומתבהרת מדי יום – תחבורה ציבורית להמונים שהינה מהירה, זמינה ולא מזהמת – הפיתרון לעומסי התנועה המתגברים מדי יום בכבישים בין המרכז לירושלים ולתאונות הדרכים הרבות. טרפוד הפרויקט יביא לתוצאה אחת ויחידה: הרחבה נוספת של כביש מס' 1, עוד כלי רכב מזהמים, עוד פקקים, עוד תאונות וחוזר חלילה.

בקרוב יתחדשו העבודות. לרכבת ישראל אתגרים רבים

בפרויקט: חפירת מנהרות תת~קרקעיות המתוכננות לאורך של 22 ק"מ והקמת גשרים באורך שלושה ק"מ וחצי. במסגרת הפרויקט תיכרה המנהרה הארוכה ביותר בארץ (11.6 ק"מ) באמצעות מכשור מתקדם, ויוקם הגשר הארוך ביותר בארץ (1.25 ק"מ) בשיטת בנייה חדישה שיושמה לראשונה בארץ כבר בחפירת הפיר לרציפי התחנה החדשה מול התחנה המרכזית. הרציפים יוקמו בעומק של 80 מ' מתחת לפני הקרקע וימשכו לאורך 300 מ'.

בסופו של דבר, תרומתו הסביבתית, הלאומית והתחבורתית של קו הרכבת המהירה לירושלים אינה מוטלת בספק. על כן אני מבקש - תנו לנו לסיים את הפרויקט, למען איכות חיים טובה יותר לכולנו, שהרי גם הירוקים יודעים כי הפתרון היחיד להפחתת זיהום האוויר וסלילת פחות כבישים זוללי קרקע , זו  הרכבת.

יצחק (חקי) הראל הוא מנכ"ל רכבת ישראל

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

טור אורח

צילום: .

nrg מעריב מציע במה לכותבים אורחים על ענייני השעה

לכל הטורים של טור אורח

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים