• 11.

    עוד מנהרה של פחות מ10 ק''מ ויש רכבת תחתית בירושלים.

    C-cyclist, 09/08/09 13:30

    מתחנת בנייני האומה אפשר להמשיך במנהרה מתחת לרחוב יפו דרך מרכז העיר, פנייה דרומה באזור ממילא, חיבור למסילה הישנה קצת אחרי תחנת הרכבת ההסטורית (שתהפוך לכניסה העילית של תחנה תת-קרקעית) או מנהרה מתחת למסילה ההיסטורית עד לתלפיות (עם תחנה מקומית שם), ואחרי שהתחנה תחובר לתחנת מלחה - קו בעמק שורק שיחבר את שתי המסילות בעין-כרם ומוצא כך שיתאפשר להריץ קו סובב ירושלים ואולי אפילו להוריד שלוחות לפרברים הירושלמים ולישובי הסביבה.

    העבודות לא יגרמו להטרדה שהרכבת הקלה גורמת לה, והמסילה המעגלית תיתן גם את האפשרות להזיז רכבות מקו אחד למשנהו במידת הצורך.

  • 10.

    אכן צודק הירוקים הורסים את ירושלים כי הם ממדינת ת''א (ל''ת)

    יוסי, 08/08/09 14:28

  • 9.

    טיפש ו/או צבוע ו/או שקרן

    הירוקים, 08/08/09 10:58

    אכן בקשה נוגעת ללב!
    אבל חקי הראל, אולי תסביר לנו ולטוקבקיסטים בשירותך איך זה שהתוכנית עדיין לא קיבלה תוקף (למרות האישור במועצה), תוכניות העבודה שלכם עוד לא קיבלו אישור, והקבלן לא הורשה להיכנס לעבודה על ידי המערכת שמפקחת על התכנון והביצוע, ובכל זאת שלחת את הקבלן להתמקם בשטח ללא תוכנית בשבוע שעבר?
    למה שנאמין לך? למה שנחשוב שהרכבת בניהולך טובה יותר מזו שהרסה ללא צורך את נחל שורק ונחל רפאים בפרויקט המפואר הקודם לירושלים?אתה מנכ''ל חדש אבל דומה לגמרי לקודמיך - שקרן או צבוע או סתם טיפש. או הכל ביחד.

    • הרכבת המהירה חשובה למדינת ישראל ולנוסעים.

      טוקבק מטעם עצמי, 08/08/09 14:58

      בגלל מלחמות אגו של ירוקים, אנחנו תקועים בפקק ביאוש נורא כבר שנים.
      ואת שינאת הירוקים לרכבת אי אפשר להסתיר.
      מעט אנשים טובים ככל שהיו בין הירוקים , מונעים מעשרות אלפים נסיעה נוחה ומהירה לירושלים.
      שהרכבת והירוקים ימנו פקחים שישמרו על הטבע והנחל היבש בקיץ מזהום ופגיעה בואדי בזמן העבודות, את זה אפשר ורצוי לעשות בלי להפריע לרכבת.
      מה הקטע שלכם?

    • מס. 9 אם לא חושבים כמוך, אז אלו טוקבקים מטעם הרכבת

      הטוקבק, 08/08/09 23:01

      כך אתם נראים. ירוקים כאילו.
      הפסדתם את המלחמה המיותרת נגד הרכבת ונגד דעת הקהל.
      אנחנו נרויח רכבת בעתיד ופחות זהום אויר.

      שימו בשלולית יתלה פקחים בכסף שבזבזתם על קמפין שהביא לכם כלום ודעת קהל לא אוהדת, שישמרו הפקחים הירוקים שלא יפלו אבנים לנחל שאומרים שאין בו מים השנה.
      תגידו, בקישון, בנעמן, בנחל אלכסנדר , בנחל באר שבע הייתם בזמן האחרון?
      .

  • 8.

    עצה למר הראל

    בועז, 08/08/09 10:24

    שדרוג הקו הישן לירושלים הוא זה שהעכיר את היחסים בין רכבת ישראל לארגוני הסביבה.רכבת ישראל נהגה כפיל בחנות חרסינה בעבודות לשדרוג הקו. הפגיעה הקשה בערכי טבע ונוף שבוצע בפרויקט השדרוג,היא שהביאה לחוסר האמון המוחלט של ארגוני הסביבה ברכבת.נכון,השדרוג לא התרחש בתקופתו של יצחק הראל ואין לו אחריות אישית על הפרויקט הכושל, אך המשקעים מפרויקט זה נותרו גם כעת וייוותרו גם בעתיד אם לא תכיר הרכבת בכשלונות העבר.מעשית, יצחק הראל הכיר בכך כשפיטר שניים מאדריכלי השדרוג. הצהרתית -עדיין לא. אם ברצונו של הראל בשקט תעשייתי עם ארגוני הסביבה, עליו להושיט יד ל''ירוקים'', להכיר במחדלי העבר ולזמן אותם אליו לפגישת פיוס. הצדק אינו חשוב כאן. השכל הישר והמשך הפרויקט הלאומי לטובת הציבור הם שחשובים. מנכ''ל הרכבת שניצח במועצה הארצית יכול להרשות לעצמו מחווה זו של מנצחים. הקרב האמיתי באמבוש שמכינים לו ''שלום עכשיו'' ותושבי בית סוריק ובית איכסא, עדיין לפניו.

  • 7.

    צודק במאה אחוז (ל''ת)

    תמר, 08/08/09 09:48

  • 6.

    ראשון לציון

    יואב, 08/08/09 06:51

    מנהרות וגשרים לא חייבים להרוס את הנוף, תלמדו משוויץ.

    כנראה שהגשר יבנה בכל זאת.
    אולי עדיף לתעל את המאבק כדי שיבנה גשר שיהיה כמה שיותר יפה מבחינה אסתטית.
    כמו גשרי הרכבת ליד פרוטיגן בקו בין ברן לטשברג בשוויץ, או גשר מיו בצרפת
    במלחמה על הקמת הגשר הפסדנו. אם הקו לירושלים לא יוקם זה יהיה בגלל סיבות תקציביות ולא בגלל הפגיעה בנוף.

    צריך עכשיו להתרכז בנסיון לגרום לכך שהגשר שיבנה יהיה כמה שיותר אסתטי, כדי שהרכבת לא תבנה עוד גשר בטון חשוף ומכוער כמו גשר 6 בעמק איילון.

    חפירת מנהרות ובניית גשרים לרכבת לא חייבים להרוס את הנוף לדוגמה קוי ה AlpTransit המוקמים כעת בשווייץ ואת כל מה שאפשר לעשות בשוויץ, אפשר עם פיקוח מתאים לעשות גם בישראל.
    גם בשווייץ הקבלנים שבונים את קוי האלפטרנזיט הם בסופו של דבר קבלנים ואם יתנו להם הם יותר יתעניינו להרוויח כסף ולא ממש בשמירה על איכות הסביבה, אבל כנראה שמנגנון הפיקוח שם יותר חזק ורציני ומתרכז בבקרה על איכות העבודות ולא במניעתן.

  • 5.

    די לסחבת ירוקים שחורים , קדימה לרכבת המהירה.

    רוני, 08/08/09 00:46

    המקלות שהירוקים תקעו בגלגלי הרכבת המהירה לירושלים כבר גרמו לזהום ממכוניות, הפסד של מליונים בגלל איחורים לעבודה של אזרחים שתקועים בפקקים.
    מי יודע כמה מחלות חטפו אזרחים שנשמו את הבנזין המזוהם ממאות אלפי המכוניות שאפשר להוריד מהכבישים אם היתה רכבת מהירה.
    אתם לא מבינים שכל גזר שתוציאו לפני התחלת העבודות בגלל נחל שאיש כמעט לא הכיר ולא ראה רק תגרמו לאסון אקולוגי.
    את הנחל יראו עשרות אלפי נוסעי הרכבת שיעברו במקום.
    ומה שיתקלקל בזמן העבודות יתוקן ע''י הירוקים ובפיקוחם.
    דייייייייייייי.

    • תתחילו כבר לבנות את הרכבת לירושלים בגלל הירוקים

      אוהד, 08/08/09 10:33

      הפסדנו שנים של בריאות טובה, צימצום זהום אוויר, עצבים וכעס של נהגים שתקועים בפקקים בכניסה לירושלים ,
      הירוקים רצו טוב ויצא רע .
      רע מאוד .

    • ספור 5 ומהר!

      דני, 08/08/09 10:57

      מהנחל לא ישאר הרבה ובחמש וחצי השניות שהרכבת תעבור על הגשר לא תספיק להתרגל לאור בין שתי המנהרות. בטח לא לראות את שרידי הנחל.

  • 4.

    ל1- בכל המגה פרוייקטים בעולם יש חריגות, בארץ יש

    לא הראל, 08/08/09 00:16

    מתכננים בורים ונערי אוצר דפוקים, והרי לך הסיבות.

  • 3.

    ירוקים הציבור לומד לתעב אותכם

    צור שקד, 07/08/09 22:45

    התרכזו במאבקים צודקים נחוצים וחיוניים. על תלכו אוטומטית נגד כל תוכנית פיתוח. הילחמו עד הסוף בעד צימצום נזקי סביבה אבל תנו לעם הזה לחיות לבנות ולבסס את מערכות התשתית כאן.
    לדמגוגיה שלכם אין גבולות. דם מרוח על ידי עסקני החברה להגנת הטבע. בושו והיכלמו.

    • מסכים עם צור שקד

      אורי, 08/08/09 07:30

      בנוסף, מוטב שיירתמו הירוקים סביב נושאים חשובים.
      כמו למשל מחזור, חיסכון במים, שבילי אופניים וגם הקמת קווי רכבת שונים, במקום שימוש הולך וגובר במכוניות.

  • 2.

    חומר למחשבה

    הקטר, 07/08/09 19:00

    רכבת ישראל הוכיחה עצמה לרעה בהקמת הקו הקיים לירושלים, כאשר נגסה בשמורת נחל שורק, וחרגה מכל הסיכומים. מרגע שהעבודות יצאו שוב לדרך יהיה קשה להימנע מנזק דומה באזור נחל יתלה, לכן אסור לוותר.

  • 1.

    הראל - קח אחריות על הכשלונות שלך

    ירושלמי, 07/08/09 12:38

    קראתי פעמיים (X2) את מאמרך המלומד, ולצערי לא מצאתי בו כל התייחסות לסדרת הכשלונות התכנוניים, הביצועיים והתקציביים של הרכבת מירושלים לת''א. מדוע עלות הפרוייקט הכפילה את עצמה ב-6 מילארד ש''ח (תקציב של משרד ממשלתי קטן)? מדוע מראש לא תכננתם מנהרה בנחל יתלה (העלות זהה)?

    מר הראל היקר, הציבור אולי משלם על המחדלים שלך, אבל הוא לא מטומטם.

    • תחשוב לרגע (X1)

      השכל הישר, 08/08/09 07:23

      חקי הראל התמנה לתפקידו הנוכחי ב-29.10.2007
      את כל השאלות ששאלת תפנה למנכ''ל הקודם.