
קונטנטו דה סמריק: לצאת מהמגירה אל עולם הדיגיטל
הדור הבא בהוצאה לאור כבר כאן - שיווק דיגיטלי של סופרים עם צוות שיווק מקצועי המחבר בין הקוראים ברשתות החברתיות לבין הסופר
כמה פעמים תהיתם לעצמכם: “מי יקרא את הסיפור שלי? את הספר שכתבתי? את הבלוגים והפוסטים שאני טורח ומפרסם?” כמה פעמים חשתם שהספר שלכם נקבר באמזון, בסטימצקי, או בצומת ספרים תחת ערימה אינסופית של ספרים?
הפתרון הוא קל ופשוט מאוד- אתם מוכרחים קמפיין שיווקי ממוקד לספר שלכם!
אלפי יוצרים מצמרת העשייה בישראל: ראשי המטכ”ל, המוסד, השב”כ לשעבר, שרים וחברי כנסת בדימוס, חתני פרס ישראל, בכירים באקדמיה ומובילים בתחומם, כבר בחרו בצוות השיווק הדיגיטלי של “קונטנטו דה סמריק” בבעלותו של נתנאל סמריק.
מה אם נאמר לכם שישנה דרך בה תוכלו לאתר באופן מדויק את הקוראים של הספר שלכם? ברוכים הבאים לעולם השיווק הדיגיטאלי- המקום שיש לו את הכוח לחבר בין מספר פלטפורמות שיווקיות ומיועד לכותבים וליוצרים. אז לכל מי שחש כי הדפים שכתב נותרו קבורים עמוק אי שם בתוך המגירה, או שספרו נותר גלמוד על מדף הספרים ללא קוראים. הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם!
מי מאיתנו לא חלם למצוא את קהל הקוראים המדויק לספר שלו? מבלי להבין הרבה בתחום, הוצאה לאור של ספר ושיווקו, נתפסים כתהליך ארוך, מייגע ובעיקר חסר סיכוי ביכולת לקבל הכרה אמתית לספר שדווקא אתה כתבת, בתוך מאות אלפי הספרים הקיימים בעולם. בדיוק מתוך הרצון להקל על הסופרים הקיימים וגם על אלו שבדרך לשם, פועלת מזה יותר מ- 15 שנה, חברת “קונטנטו דה-סמריק”, בבעלותו של נתנאל סמריק, היא אחת החברות המובילות בישראל לשיווק ולקידום דיגיטלי של ספרים בארץ ובעולם. חברה שמטרתה היא ללוות סופרים בכל צעד ושעל בדרך להגשמת החלום שלהם.
קונטנטו פועלת לאתר קוראים ולקבל הכרה, ואינה עוצרת רק בישראל! החברה דואגת לנהל את המוניטין של מאות סופריה גם בחו”ל, בונה עבורם את נוכחות הדיגיטלית במדינות שונות בעולם, ודואגת עבור היוצרים המעוניינים בכך, לשיווק דיגיטלי מקיף בכל שפה שהיא. בנוסף, החברה מציגה את הספר וממליצה עליו בפני קהלים חדשים של חובבי ספרים, ודואגת לכך שהמו”לים המובילים בעולם, בתחום של הספר, ייחשפו ויהיו מודעים אליו. למעשה, היא עורכת קמפיין שיווקי מקצועי וממוקד לכל ספר, קמפיין המתבסס על שילוב של כלים דיגיטאליים שונים, קמפיין הרואה את התמונה המלאה של הספר, ומוצא את ההכרה, התגובות, הביקורות לספר שכל כותב מחפש, גם בקרב הקוראים בסמארטפון, במחשב ובטאבלט.


רגע לאחר חתימה על חוזה נחשק לתרגום ולשיווק של ספר חדש עם ממשלת סין, שוחחנו בהרחבה עם נתנאל סמריק. מנכ”ל חברת “קונטנטו דה-סמריק “, מוציא לאור, איש גלי צה”ל בעברו ואיש טלוויזיה בכיר ומנוסה. וניסינו להבין לעומק, למה בכירים רבים כל כך בוחרים לפנות דווקא לקונטנטו בכדי ליצור ולשווק בעזרתה ספרים בעולם?
סמריק משתף, “הלב של “קונטנטו דה-סמריק”, הוא היכולת לבחור ספרים ויוצרים מבין אילו שפונים אלינו, לקרוא את הספר מא’ ועד ת’ ולבנות עבורו תוכנית שיווקית מדויקת. פשוט לקחת ספר מסוים ולשווק אותו לקהל היעד שלו בצורה המדויקת ביותר. הצוות המקצועי והמנוסה של החברה שלנו, דואג לאפיין ולמפות מהם הצרכים המאפיינים של הספר. למעשה, אנו בונים עבור הסופר תוכנית פעולה מדויקת ויצירתית- שתעזור לו לאתר את קהלי היעד שלו במגוון דרכים, ניתן להגיע אליהם דרך ירידי הספרים הגדולים בעולם, באמצעות רשתות חברתיות, דרך אתרים, עיתוני רשת, בלוגים וכדומה.
הוא ממשיך “עשייה גדולה נעשית גם בווידאו ובאודיו, באמצעות סרטים באולפן הטלוויזיה והרדיו. וכמובן, תוך תרגום הספר מכל שפה לכל שפה, הכל על מנת להביא לסופר כמה שיותר פניות של קוראים, חשיפה, נראות לספר ומיתוג דיגיטאלי לסופר כאחד. פשוט עושים גוגל ורואים את התוצאות של העשייה. “קונטנטו דה-סמריק”, היא אהבת חיי אחרי זוגתי אסנת, ושלושת ילדינו: קסם, אייל ואריאל. אני עושה את מה שאני עושה במשך 26 שנה, מגיל 18 ועד היום למעשה, במסלול עשייה ולימוד מרגשים ביותר”.

ואכן, מאחורי סמריק רזומה עשיר ומרשים ביותר. הוא משתף: “התחלתי את דרכי המקצועית במחלקת החדשות בגלי צה”ל, שם למדתי לראשונה כיצד להוציא לאור סיפורים של אנשים דרך הרדיו. שימשתי שם ככתב מפלגות, ככתב מדיני וככתב לענייני צבא. תוך הוצאה לאור של אלפי סיפורים, כתבות וראיונות, בהם גם הריאיון האחרון של יצחק רבין, על הבמה בערב עצרת השלום, ממש דקה אחת לפני שהוא נרצח”. אני מקשיבה להקלטות הנדירות הללו ששודרו בעצרת גלי צה”ל האחרונה לזכר רבין, ונצמדת לשאלה ששאל סמריק את רבין ז”ל שלוש פעמים מאחורי הקלעים בעצרת: “האם העצרת הערב, היא ייריית פתיחה בדרך למערכת הבחירות?” מהיכן הגיעה השאלה דווקא בנוסח הזה, אני מבקשת לברר עימו? “אני פשוט לא יודע”, מסביר סמריק בכנות.
לצפייה בהקלטות הנדירות של נתנאל סמריק עם יצחק רבין בעצרת המדוברת
מוזמנים להקליק: https://www.youtube.com/watch?v=887mbrYkndY
במקביל לעבודתו במחלקת החדשות בגל”צ ככתב, כעורך וכמגיש חדשות, סמריק המשיך במסלול ההוצאה לאור, והחל לערוך את תוכניתו של רפי רשף בשידורי הפריים טיים של ערוץ 2, ומיד אחר כך הוזמן לערוך גם את התוכנית “עובדה עם אילנה דיין”.
משם ההחלטה לפתוח חברת הוצאה לאור הייתה קצרה, תחילה הדגש היה על הוצאה לאור והפקה בטלוויזיה, “נסענו לניו יורק רגע אחרי נפילת התאומים, ויצרנו משדר מיוחד בהגשתו של יעקב אילון עבור רשת בערוץ 2, בו זכינו לראיון בינלאומי ראשון עם רודי ג’וליאני, ראש עיריית ניו יורק דאז, הילארי קלינטון הסנאטורית, מלכת הטלוויזיה ברברה וולטרס, ועוד רבים בזמן שכל העיר היתה עדיין תחת גשם של אפר”.
משם, המשיכה החברה להוציא לאור סיפורים של אנשים בתוכנית “שישי בגאון” בערבי יום שישי בערוץ 1 עם יהורם גאון. התוכנית הצליחה לגבור אפילו על תוכניות פריים טיים מצליחות ששודרו בערוץ 2 למולה. במקביל, החברה בבעלות סמריק”, המשיכה ליצור, לפתח ולהפיק עשרות תוכניות בהגשתה של צופית גרנט בערוץ 10.
לאחר מכן, פיתחה החברה פורמט ייחודי שמשודר בלילות ערוץ 2, הנקרא “ישר ללב”. כשלמעשה, מדובר באחת מתוכנית האירוח הוותיקות ביותר בטלוויזיה, ציפורי הלילה שבינכם יכולים לצפות בסיפורים שיוצאים לאור בתוכנית המשודרת, עד עצם היום הזה בלילות רשת בערוץ 2. בעקבות הסדרה הזו, שודרה סדרה חדשה של ראיונות אישיים, שהפעם בחרו וביקשו לשדר גם ברצועת הבוקר היומית בערוץ 10, תוכנית הנקראת “היוצאים לאור”, ובה מתארחים אנשים המספרים על רגע משמעותי בסיפור חייהם”.
אז במה מתמקדת חברת “קונטנטו דה סמריק” כיום? סמריק מסביר “הלב הוא הדיגיטל. השיווק באינטרנט של ספרים דיגיטליים ומודפסים לפי דרישה בשפות שונות. גם כיום, “קונטנטו דה-סמריק” ממשיכה לייצר סדרות באולפן הטלוויזיה הדיגיטאלי וברדיו. יוצרים נבחרים המבקשים להפיץ את הסיפור ואת הספר שלהם, ולבנות את הנוכחות והמוניטין הדיגיטלי שלהם, מתארחים באולפן שלנו לראיון אישי או לתוכנית בפורמט ייחודי שאנחנו בונים סביב המידות שלהם. מטרתנו העקרית הינה לשווק ולקדם באופן דיגיטלי ספרים וסופרים שאנו מייצגים. גם בדיגיטל, וגם כספרים המודפסים לפי דרישה. למען האמת, נבחרת הסופרים שעובדים עמנו היא בינלאומית: אנו מייצגים סופרים מישראל, ארה”ב, גרמניה, דרום אמריקה, אוסטרליה, ניו זילנד בריטניה ואפילו סין!”
אז איך בעצם הגעתם לשיתופי פעולה עם סין, בתחומי הספרים המחייבים שם אישורי ממשל לכל צעד ושעל? אני מבקשת להבין. סמריק מתאר “הרבה מאוד מהפעילות שלנו בשנים האחרונות מתרחשת גם בסין. בזכות מערכות יחסים אישיות שבנינו לאורך 7 השנים החולפות עם צמרת המוציאים לאור בסין, ובזכות אמון שנבנה בביקורים הדדים של נציגים רשמיים מטעם ממשלת סין גם במשרדי החברה שלנו. בעזרת הנציגים הללו, אנו מפיצים ספרים נבחרים היישר אל שער הכניסה של ממשלת סין, לסופרים המבקשים לקבל הכרה ליצירה שלהם. וכך, אנו גם מנגישים את הספרים למעל עשרת אלפים סיפריות דיגיטליות ברחבי סין, עם תוכן באנגלית ובסינית שאנחנו מתרגמים, מפיקים ומפיצים”.
אז בעצם כל אחד יכול להוציא לאור את הסיפור שהוא חולם עליו? אני מבקשת להבין וחושבת מיד על ערימת דפי הטיוטה של הרומן במגירה הפרטית שלי, שמעולם לא העזתי לתת לאף אחד לקרוא בהם.
סמריק מספר “פונים אלינו אנשים מדהימים, מובילים בתחומם, עם רעיון נהדר לספר, אך בלי זמן ואנרגיה לכתוב אותו בפועל. במקרים כאלה, אנחנו מובילים ועוזרים להם להוציא את הרעיון לפועל, להפיק אותו ,לכתוב אותו גם בעזרת כותבי צללים וגם בליווי העורכים הראשיים של כל שפה. דואגים לתרגם את הסיפור לשפות נבחרות- באנגלית, עברית, סינית, גרמנית, איטלקית, צרפתית ובכל שפה נבחרת. עורכים את הספר היטב, מעצבים אותו בצורה מקצועית ואז ניגשים לעיקר - ומפיצים אותו.
הוא מוסיף ואומר “יש לא מעט אנשים שהם אינם סופרים במקצועם, אך הם מומחים בתחומם, או שהיו בעמדות מפתח בכירות, וכעת הם מעוניינים לכתוב ספר עם כל הידע שלהם, או על סיפור חייהם המרתק ובצדק! לכן, אנחנו שם עבורכם כדי להוביל וללוות אותם, ולדאוג להפיח חיים ביצירה ובחלום שלהם. כאשר הדגש הוא על חלום ולא פנטזיה. מדובר במסעות הוצאה לאור ארוכים, של חודשים ואף שנים. המבוססים על עבודה קשה וימיומית, בכדי לאתר את קהל היעד ולהגיע במדויק אל הקורא עם הסיפור והספר של הסופר הנבחר”.
מרגישים שהגיע הזמן להגשים את החלום ולהוציא את הספר שלכם לאור ולשווק אותו לא רק בישראל אלא גם בעולם ?
ב”קונטנטו דה-סמריק” ישמחו ללוות אתכם לאורך כל הדרך.
אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם מסיפוריי ההצלחה>>>http://www.contentonow.co.il/
ומערוץ היוטיוב המרשים עם מאות ריאיונות עם יוצרים נבחרי מישראל ומהעולם>>> https://www.youtube.com/playlist?list=PLUe6asn5Fdtv1ANl3KVc2eOIzA2pB1MkH
הכתבה בשיתוף ” המרכז הישראלי לעידוד עסקים ברשת”