מנכ"ל סלקום: עד היום לא ניתן להצביע במדויק על מקור התקלה הגדולה
בדיון בנוגע לתקלה החמורה שהתרחשה לפני כחודש הבטיח שפירא: "התקלה הזו בסלקום לא תחזור, נקטנו בכל הצעדים הדרושים". אך סייג והוסיף כי "אי אפשר להבטיח ב-100% שלא יהיו תקלות אחרות". משרד התקשורת: מינינו בודק שיגיש מסקנותיו תוך 3 חודשים
כמו כן שיבח שאמה-הכהן את חברת סלקום על ניהול המשבר ועל הרגישות לתסכול שחש ציבור הלקוחות: "בדרך כלל באולם הזה חברות הסלולר לא מקבלות לטיפות, אבל כשמגיע להם מילה טובה אז צריך להגיד את זה", אמר. עם זאת הוסיף כי "השאלות שנשארו פתוחות הן מה הוביל לתקלה ומה הלקחים שהופקו כתוצאה מהתקלה".
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר בתגובה כי החברה לא הקלה ראש בחומרת האירוע. "ב-1 בדצמבר בשעה 9:57 איתרנו תקלה ביכולתם של חלק מלקוחות החברה להוציא ולקבל שיחות, שמקורה בליבת הרשת", אמר שפירא. לדבריו, לאחר שנקטו בפעולות אשר מניסיונם היו אמורות להביא לחזרה לפעולה סדירה, וגילו כי אינן מביאות להתאוששות מהירה, כפי שציפו, נכנסה החברה למצב חירום וצוות בראשות סמנכ"ל הטכנולוגיות שלנו, ליפא אוגמן, התכנס לטיפול מקיף.
מנכ"ל סלקום הדגיש כי על אף שבמשך 11 שעות לא נפתרה התקלה במלואה - 70% מהשיחות שמתקיימות ביום רגיל התקיימו גם בזמן התקלה. כמו כן התייחס שפירא לפיצוי שניתן ללקוחות ואמר: "מיד לאחר שהתגברנו על התקלה קיבלנו החלטה שאנחנו מעניקים הטבה לכל לקוחותינו ללא יוצא מן הכלל", אמר. "ההטבה שלנו היתה החזר מלא על שיחות והודעות SMS בארץ במשך כל השבוע שלפני התקלה - מדובר בהטבה בהיקף כולל של 66 מיליון שקל".
בהתייחסו לעצם התקלה אמר שפירא, כי "התקלה הזו בסלקום לא תחזור, נקטנו בכל הצעדים הדרושים כדי להביא את הרשת שלנו לתנאים ולתצורה שמבטיחים שהתקלה הזו לא תחזור. עם זאת, צריך להבין שאי אפשר להבטיח ב-100% שלא יהיו תקלות אחרות".
עוד הוא הוסיף כי סלקום נמצאת בשלבים מתקדמים של שדרוג נוסף במוכנות של הרשת למקרי חירום. "מדובר בהשקעה עצומה שאמורה להעמיד אותנו בחזית הטכנולוגית בכל מה שקשור לאמינות ושרידות הרשת, עם יכולות
למרות זאת, הסביר שפירא כי "לצערנו עד היום עדיין לא ניתן להצביע במדויק על מקור התקלה וזאת לאחר שנערכו כל הבדיקות האפשריות לדעת כל המומחים שהתייעצנו איתם, כולל המהנדסים של נוקיה סימנס בארץ ומהנדסים של נוקיה סימנס שהוטסו לארץ במיוחד - ולרבות מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, דני רוזן". שפירא אף ציין כי לא נמצאה אינדיקציה לכך שמקור התקלה הוא בחבלה או בניסיון חבלה חיצוני.
מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, ציין כי עוד באותו היום הגיעו נציגי משרד התקשורת למשרדי סלקום לפקח על התנהלות החברה. "למשרד יש עניין לאתר את מקור התקלה, לכן מינינו בימים האחרונים את מנחם תירוש, מומחה מהשורה הראשונה, ומיד נערכה פגישה בינו לבין מנכ"ל סלקום בלשכתי", אמר.
המנדט שקיבל הבודק, לדברי בר-טל, הוא "בדיקת התקלה בסלקום, זיהוי מקור התקלה, ככל שניתן, הגשת דוח מסכם הכולל פירוט בדבר איתור הרקע, הנסיבות והסיבות להתרחשות התקלה ובכלל כך ממצאים עובדתיים והנדסיים". כן, במידת הניתן, אמור הבודק לספק המלצות אופרטיביות למניעת התרחשות תקלות דוחות בסלקום ובחברות הסלולר האחרות ולהגיש דוח בנושא. לדבריו, פרק הזמן שניתן לבודק לסיים את עבודתו עומד על 3 חודשים, והוא יוארך אם יהיה צורך בכך.
בר-טל ציין כי מחר הוא ייפגש עם ראש רשות החירום הלאומית, תא"ל (במיל') זאב צוק רם, לבחון את שרידותן של כל חברות התקשורת במצבי חירום בישראל. לדבריו, משרד התקשורת מקיים דיון בנושא גם עם המשרד לביטחון פנים.