טויוטה מאשימה את הנהגים
התקלות בטויוטה נובעות מטעות אנוש? טויוטה טוענת כי מניתוח של כ-2,000 תאונות עולה שברוב המקרים לחצו הנהגים על הדוושה הלא נכונה; בתוך כך פרסם הוול סטריט ג'ורנל כי בדיקות של הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים העלו ממצאים דומים
בתחילת השנה קראה טויוטה לתיקון לכ-8 מיליון מכוניות מדגמי טויוטה ולקסוס, לצורך ביצוע שינוי בדוושת התאוצה, וזאת בעקבות דיווחים רבים אודות תאונות שהתרחשו כתוצאה מתאוצה בלתי נשלטת כתוצאה מכשל, כביכול, של דוושת התאוצה.
דובר מטעם חברת טויוטה מסר היום (ה') שהחברה בדקה מאז חודש מרץ האחרון כאלפיים דיווחים של נהגים שהיו מעורבים בתאונות כתוצאה ממה שהוגדר על ידם "תאוצה לא נשלטת". לדבריו, בדיקת המקרים, ובכלל זה בדיקת רישומי "הקופסא השחורה" (רכיב אלקטרוני שאוגר מידע אודות מצב המערכות האלקטרוניות ברכב), העלתה שברוב המקרים הנהגים לחצו על דוושת התאוצה, ולא על דוושת הבלמים.
מנגד, קבוצות שמקדמות בטיחות בדרכים בארה"ב טוענות שמדובר בהבלים. לדברי ג'והן קלייברוק, המנהל לשעבר של הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, ומי שמנהל כיום את ארגון PUBLIC CITIZEN, אמר לסוכנות הידיעות בלומברג: "זה
ממש מגוחך. הם (טויוטה, ג.מ.) חייבים לבדוק את הרכיבים האלקטרוניים במכוניות שלהם וכולם יודעים זאת".
בתוך כך דיווח היום העיתון האמריקאי וול סטריט ג'ורנל כי לפי בדיקות שערכה הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים ב"קופסא השחורה" של מכוניות שהיו מעורבות בתאונות, נמצא שבעת התרחשות התאונה המצערות (דוושות התאוצה) היו פתוחות והנהגים לא לחצו על הבלמים. אלא שדובר הרשות, יש לציין, סירב להגיב על מה שפורסם בעיתון.







נא להמתין לטעינת התגובות




