החממה: התשובה הישראלית לפארמוויל
אוהבים לגדל ענבים בחווה הווירטואלית? שני יזמים ישראלים מציעים לכם משחק חברתי אחר בפייסבוק. ב-Islandfest תוכלו להקים אי תיירותי משלכם
islandfest הוא משחק חברתי לפייסבוק שמטרתו הקמת אתר נופש על אי בודד משלך. נכון להיום, לרשות המשתמש עומדים למעלה מ-120 מבנים שונים, בהם חנויות, מלונות ואטרקציות שונות.
כך למשל, ניתן לראות על החוף תיירים המטיילים ומשתזפים באי. כמקובל במשחקים מסוג זה, גם כאן ניתן לבקר אצל החברים שלך, ולהרוויח מכך מעט כסף.
"ככל שהמשחק יצבור תאוצה כך ישוחררו יותר אטרקציות ומבנים חדשים. בעתיד הוא אף יתפתח לרשתות חברתיות אחרות - נוסף לפייסבוק", אומרים היזמים, אור קרלינסקי ומוטי מלכה.

Islandfest הוא משחק פייסבוק בו אתם מקבלים אי משלכם וצריכים לפתח אותו תיירותית. חברת
החברה הוקמה לפני כשנה וחצי. במהלך תקופה זו התנסו היזמים ביצירת מספר משחקי פלאש פשוטים. המטרה הייתה להשתלב בתעשיית משחקי הפלאש הבינלאומית. "לאחר שראינו שהצלחנו למשוך מעל מיליון משתמשים למשחקים פשוטים יחסית, החלטנו להעלות את הרף ולהיכנס לתחום המשחקים החברתיים", הם משחזרים.
עם זאת, למרות ההחלטה לפעול בזירה הבינלאומית, לדברי היזמים היעד העיקרי שלהם הוא ישראל, כשהכוונה היא להיכנס בעיקר לתחום ה-Advergaming (פרסום באמצעות משחקים).

בעוד חברות גדולות במשק הישראלי משקיעות לעיתים תקציבים של מיליוני שקלים בתמורה למשחקים מגוחכים בהם צריך לרדוף עם הסמן אחרי חיה כזו או אחרת, OKgamestudio מסוגלים להציע מוצר ברמה גבוהה יותר, שאינה נופלת מזו המקובלת בחו"ל.
הגרפיקה פותחה בהשראת סגנונות הבנייה המקובלים באיים הקאריביים. בדומה לפארמוויל, מדובר באפליקציית פייסבוק מבוססת פלאש של אדובי. המשחק מבוסס על מספר טכנולוגיות: צד הלקוח בנוי כולו ב-Flash, צד השרת בנוי ב-PHP ו-MySQL. הקישור בין צד הלקוח לצד השרת נעשה על ידי AMFPHP.
סטארט-אפיסטים אחרים אולי משקיעים משאבים רבים בניסיון להשיג משקיעים, אבל השניים מעדיפים להמתין לעת עתה לרגע הנכון. על אף התעניינות מצד משקיעים, הם בחרו לממן את הפרויקט בעצמם (פיתוח המשחק ממומן מכספם הפרטי, מה שמכונה: Bootstrapping), זאת על מנת שיוכלו לשמור על חופש פעולה מלא. עם זאת, אם בהמשך הדרך תגיע הצעת קנייה עניינית - הם ישקלו אותה.

מלכה וקרלינסקי הכירו דרך פורום פיתוח משחקי מחשב בתפוז, כשפרסמו כל אחד מודעה: האחד חיפש גרפיקאי, השני - מתכנת.
קרלינסקי (22), אחראי על התכנות. התחיל לתכנת משחקים כבר בגיל 14, אחד מהם אף הפך ללהיט בהונג-קונג, שם הורידו אותו למעלה ממיליון איש. מלכה (28), מטפל בצד הגרפי של המשחק. לפני הקמת הסטודיו עסק בעיקר בעיצוב אתרי אינטרנט ואיור ספרים.
מה אתם חושבים?
סטארט-אפים צעירים זקוקים לכל משוב שהם יכולים לשים עליו את ידיהם, האם לדעתכם הרעיון טוב? האם יש לכם הצעות? נשמח לשמוע בתגובות.