החממה: הסטארט-אפ שיעביר את העסקים הקטנים למגרש של הגדולים

HAAL1 היא פלטפורמה לניהול מיקרו עסקים השואפת לנצל את הצדדים החיוביים של הגלובליזציה. החזון של מקימי הפרויקט הוא הקמת סביבה המייצרת כח תאגידי של אלפי עסקים קטנים

עודד בריינר | 15/1/2010 14:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הכירו את "החממה": מדור בו אנו מציגים יזמים ישראלים, שומעים את הרעיונות שלהם, מדברים עם המשקיעים ומפנטזים על העתיד. אם אתם מכירים סטארט-אפ טרי שמתאים, אל תהססו לפנות אלינו.

HAAL1 היא תוכנה שפועלת על האינטרנט כמו ג'ימייל. היא מאפשרת לבעלי עסקים קטנים לעשות פעולות כמו ניהול כח אדם וקשרי לקוחות.

בעתיד, המטרה היא ליצור קהילת עסקים שתוכל להתמודד מול תאגידים גדולים בהצעות משותפות. לדוגמה, HOLMES PLACE מאפשרת למנויים שלה להתאמן בכל אחד ממועדוני הבריאות שלה בעולם. למכוני הכושר הקטנים תהיה האפשרות להתמודד עם ההצעה של HOLMES PLACE בכך שהם ישלבו כח, וכל מכון כושר קטן יאפשר למתאמנים של מכונים מרוחקים אחרים להיכנס גם אליו.

Elevator Pitch (הרעיון בקצרה)

"דמיינו מודל טכנולוגי המאפשר להעמיד פלטפורמה שבה כל עסק, בכל גודל ובכל תחום פעילות, יקבל גישה חינמית לחלוטין וקבועה לכלי הניהול המתקדמים והפשוטים ביותר להבנה והפעלה.
דמיינו גם שאותה פלטפורמה מייצרת כח תאגידי וירטואלי מתוך מאות אלפי

עסקים קטנים, כך שכל עסק קטן נהנה מיכולות ניהול, שיתופי פעולה, רכש ושיווק כאילו היה תאגיד גדול.
כל זאת במודל עיסקי המייצר ערך לכל שרשרת העסקית - העסק, ספקי האפליקציות, הקהילה והפלטפורמה עצמה. עכשיו תפסיקו לדמיין. זה כבר כאן."

יח''צ
צילום מסך של סביבת הבטא haal1 - כל מה שהעסק צריך בהישג יד יח''צ
האסטרטגיה

החברה הוקמה פורמלית בחודש יוני 2009, לאחר שהחזון - הקמת סביבת עבודה גלובלית, ייחודית וייעודית למיקרו עסקים - היה בפיתוח כעשרה חודשים.

בחברה רצו ליצור סביבה שתשנה את חוקי המשחק ותהפוך את העולם לשיוויוני יותר. עולם שבו גם הקטנים יכולים להתחרות בגדולים, מקום שבו זרימת האינפורמציה, המודל העיסקי ומבנה השימוש יותאמו לענות במדויק על צורכיהם של עסקים אלו.

הפטלפורמה אמנם מיועדת לשוק העולמי, אך בשלב ראשון הושקה בישראל, בעיקר על מנת לשמור על קירבה למשתמשים ולתקשר עמם טוב יותר. במהלך החודשים הקרובים תושק גירסה בינלאומית, ראשית בשוק האמריקאי ואחר כך באירופה.

הסביבה תושק בשלושה שלבים:

◄ השלב הראשון: כל עסק, קטן ככל שיהיה, יוכל ליהנות מסביבת ניהול מתקדמת ופשוטה לתפעול ללא כל עלות. סביבה שכזאת תאפשר לאותם עסקים לייצר התייעלות בכל אספקט של ניהול העסק שלהם: הלקוחות, המכירות, השיווק, הספקים, העובדים ועוד.

◄ השלב השני: הוספת שירותים מתקדמים, הזמינים היום בעיקר לעסקים בינוניים וגדולים. שירותים אלו יאפשרו לכל עסק לצרוך על פי דרישה מגוון רחב של כלים מתקדמים כגון: שירותי SMS, פקס, שיחות ועידה, שירות מומחים, שירותי הקלטת שיחות אוטומית ועוד.

כל אותם שירותים יתאפשרו ישירות מסביבת העבודה ללא צורך ברישום נוסף, ינתנו במחיר שוק, על בסיס "שלם על פי צריכה בפועל" וללא כל מחויבות מצד העסק לכמות שימוש או תמחור מינימלי.

נוסף על כך, בשלב זה ישולבו כלי קהילה מתקדמים שיאפשרו למשתמשים לנהל את הפרופילים שלהם בקהילות האינטרנטיות המרכזיות ישירות מתוך סביבת העבודה. למשל, עדכון סטטוסים, יצירת אירועים בפייסבוק, הזמנת אנשים לאירועים וכדומה.

◄ השלב השלישי: הקמת זירת פעילות משותפת לכל המשתמשים במערכת. מטרת זירת הפעילות לאפשר שיתופי פעולה ברמה שלא התאפשרה עד היום בין בעלי עסקים קטנים.

זירה זו תאפשר ביצוע רכש חומרים, מדיה ושיווק משותפים. כמו כן, תאפשר שיתופי פעולה להרחבת סל המוצרים ושיפור ההצעות ללקוחות הקצה של העסק. לדוגמה, חדרי כושר במקומות שונים, יוכלו לבחור לחלוק ביניהם את בסיס הלקוחות שלהם ולהציע מבצעי "הירשם כאן - התאמן בכל מקום" ויתחרו בהצעות של רשתות גדולות בהרבה.

מטרת הזירה להפוך מאות אלפי עסקים זעירים לכח מרכזי שבו כל עסק זעיר נהנה מרכש בעלויות נמוכות, שיווק יעיל, יכולת לבצע שיתופי פעולה ביעילות וזרימת אינפורמציה עיסקית.

הטכנולוגיה

מערכת HAAL1.com (ראשי תיבות Holistic & Automatic Application Layer) מבוססת על טכנולוגיית ענן. אפליקציות הגרעין מגיעות ישירות משרתי החברה. כל סל מוצרי הערך המוסף עוברים אינטגרציה מלאה לתוך סביבה זאת ומוצעים למשתמשים ללא צורך ברישום פר שירות וללא כל התחייבות לשימוש.

החברה השיקה לפני חודש את גירסת הבטא הראשונה שלה. הגירסה כוללת תמיכה מלאה בעברית ובאנגלית. מספר עסקים מצומצם הוזמן להשתתף בבטא וחלקם כבר מנהל את עסקיו על גבי הפלטפורמה.

כיום יש כמעט 200 עסקים פעילים מכל התחומים - חברת קייטנרינג, יועץ פיננסי, שלוש חברות יחסי ציבור, כחמישה עשר קאוצ'רים עסקיים, רופא שיניים, חברה לייצור מנשאים לתינוקות, מעצב גרפי, שלוש חברות סטארט-אפ ועוד.

בין החברות שנכנסו לשלב הבטא: חברת קוסמטיקה הולנדית ג'יטוק, מלון מרום בחיפה והוצאת הספרים פרדס.

גירסת בטא מתקדמת יותר תושק במהלך חודש ינואר, ואליה יוזמנו כ-2,000-1,000 עסקים נוספים להצטרף. להזמנת מקום בשלב הבטא – www.haal1.com

יח''צ
רון דניאל - יזם Haal1 יח''צ
ההשקעה

החברה גייסה 250 אלף דולר בחודש יולי 2009. משקיעי ה-Seed (השקעה ראשונית) הם משקיעי אנג'ל - יואב לוי ואמיר אלמוג (בני 46). כעת היא נמצאת בעיצומו של גיוס הון נוסף לחברה בהיקף של 3 מיליון דולר, ומנהלת מו"מ עם מספר קרנות הון סיכון ומשקיעים פרטיים שעתיד להסתיים בחודש מרץ.

האנשים

רון דניאל, בן 33, היה מנהל השיווק של חברת מדיה דיירקט. השתתף בהקמת ערוץ הקריוקי וכיום משמש דירקטור בחברה ובעל מניות. הקים את חברת אינדיוויז'אל טיוי יחד עם רוני בראון, הבעלים של חברת התקליטים הליקון. לאחרונה גם הוציא לאור ספר.

נדב אלידע, בן 26 יוצא יחידה טכנולוגית ובעל ניסיון כמהנדס. לשעבר מנהל פיתוח מערכות בכיר בקומברס ובמספר חברות סטארט-אפ.

יניב גולן, בן 35, תוכניתן PHP וג'אווה וצלם מקצועי.

מה אתם חושבים?
סטארט-אפים צעירים זקוקים לכל משוב שהם יכולים לשים עליו את ידיהם, האם לדעתכם הרעיון טוב? האם יש לכם הצעות? נשמח לשמוע בתגובות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים