האם טויוטה מתקנת את התקלה הלא נכונה?
תחקיר של רשת ABC מגלה כי בנוסף לתקלות אשר גורמות לתפיסת דוושת התאוצה ולהאצה בלתי נשלטת, קיימת אפשרות לכשל אלקטרוני אחר שגורם לאותה התקלה. אם ההשערה החדשה נכונה - הרי שטויוטה מתקנת אלפי תקלות לא נכונות. טויוטה בתגובה: "מדובר בתקלה מבויימת"
פרופ' דייויד גילברט מאוניברסיטת דרום אילינוי, הדגים בתחקיר שפירסמה הרשת כיצד קצר חשמלי עלול לגרום להאצה הבלתי נשלטת של המכוניות מתוצרת טויוטה. לדבריו, הקצר, שעלול להיווצר בגלל חלודה, לחות או בלאי, מחבר בין שני זוגות חיישנים - זוג אחד שנמצא על דוושת התאוצה וזוג נוסף שנמצא על המצערת האלקטרונית שעל מערכת הזרקת הדלק.
עוד טוען גילברט, כי מחשב ניהול המנוע של המכונית לא מזהה את התקלה ולכן לא מפעיל את מנגנון מניעת הכשל שמובנה בו ואמור להעביר את המנוע למצב סרק. בנוסף, המחשב גם לא רושם דיווח על התקלה בזיכרון הפנימי שלו, לכן אי אפשר לאתר אותה לאחר מכן אם נגרמת תאונה. לדברי פרופ' גילברט, התכנון הלקוי ייחודי לטויוטה ולא קיים אצל יצרני רכב אחרים.
פרופ' גילברט הוא בין המומחים שהעידו אתמול (ג') בפני ועדת החקירה של הקונגרס האמריקאי.

תיקון התקלה בטויוטה
בלומברג
טויוטה מכחישה
לדברי מנהל המכירות של טויוטה אמריקה, ג'ים לנץ, בטויוטה לא מאמינים שהתקלה הזאת אכן קיימת, וכי לפי הבדיקות שערכה החברה אין כל בעיה עם המערכות האלקטרוניות הנוגעות בדבר.
לנץ סיפר כי כאשר הגיעו לידי טויוטה הממצאים של פרופ' גילברט, שכרה טויוטה חברת הנדסה שהצליחה לביים
תקלה זהה גם במכוניות של החברה וגם במכוניות של יצרנים מתחרים.
לנץ טען כי מדובר בתקלה מבויימת ולא בבעיה שבעטיה הוזמנו כ-8 מיליון מכוניות טויוטה לקריאה לתיקון.
אם נכונה ההשערה החדשה הרי שטויוטה מתקנת תקלות לא נכונות, בעוד שהתקלה האמיתית אינה מתוקנת.







נא להמתין לטעינת התגובות




