כך נראה הריקול בטויוטה
בלעדי: כתב מעריב לקח את ה"ראב 4" של טויוטה לריקול במוסך. אחרי מעט קשיים בקביעת מועד הטיפול - תוך חצי שעה כבר היינו בדרך הביתה אחרי הטיפול, רגועים הרבה יותר. אפילו קיבלנו פרחים
כעת מתחיל השלב המעשי של "הקריאה לתיקון", וכדי לבדוק ממקור ראשון כיצד עובד התהליך החלטנו לקחת את אחת המכוניות הזקוקות לתיקון, להגיע איתה למוסך ולעבור ממקור ראשון את החוויה של ביצוע התיקון.
לפני שיצאנו למוסך הצטיידנו במכונית טויוטה מדגם ראב ,4 שבעליה קרא על התקלה לראשונה במעריב עסקים. בשבוע שעבר, לאחר שעלתה הרשימה המלאה של הרכבים שזקוקים לתיקון באתר של טויוטה ישראל, התברר לבעל הרכב כי גם הוא צריך להגיע למוסך.
בעזרת מעריב עסקים תואם מועד לתיקון הרכב. למרות שאנשי היבואן הבטיחו שמוסכי הרשת יהיו פתוחים עד השעה 10 בערב לצורך ביצוע התיקון, לא הצלחנו לתאם את הגעתנו למוסך עוד באותו יום, אלא למחרת בבוקר.
לקראת השעה 10 בבוקר הגענו יחד עם בעל הרכב למוסך של טויוטה באזור התעשייה בהרצליה ו"פתחנו כרטיס". מיד עם קבלתנו הציעו במוסך לבעל הרכב שובר לקפה בבית קפה סמוך, והסבירו כי התיקון יארך חצי שעה לכל היותר. למרות ההצעה המפתה, בחרנו להסתפק במים המינרליים במוסך, וללוות את הטיפול שלב אחר שלב.
כשהרכב נכנס לטיפול סיפרנו למוסכניק שלשטיח שלרגלי הנהג יש נטייה לזוז לכיוון הדוושות, והוא לא היסס והשיב: "אין בעיה חביבי. עליי. אני מסדר לך שם תופסנים מיוחדים לשטיח". מיד לאחר מכן נלקח הראב 4 אחר כבוד לפאתי המוסך. תוך רגעים בודדים הופרדה ממנו דוושת התאוצה הסוררת, ונלקחה לניתוח שארך 3 דקות לכל היותר.
12 דקות אחרי שהטיפול ברכב החל הוא כבר עשה את דרכו החוצה, ובעל הרכב כבר נכנס למשרד "לסגור כרטיס". בדרך החוצה שאלנו את המכונאי על התיקון שבוצע בדוושה, והוא ענה: "ואם אגיד לך, אתה תבין מה עשיתי?". צודק. אם היינו מבינים, היינו עובדים במוסך.
פחות מחצי שעה לאחר שהגענו למוסך, כבר היינו בדרך הביתה. הרווח הגדול ביותר מיום התיקון הוא לא בהכרח תיקון המצערת, אלא
לסיכום, כל התהליך כלל הצצה באתר האינטרנט, טלפון אחד (רצוי בשעות העבודה המקובלות,( נסיעה למוסך, המתנה של כחצי שעה עם אופציה לקפה ונסיעה הביתה - זה כל מה שצריך לעשות. אמנם התנהלותה של טויוטה בפרשה עוררה לא מעט שאלות, אבל בטויוטה ישראל אף הגדילו לעשות ולמחרת התיקון אף שלחו לבעל הרכב זר פרחים.