רשות התעופה לא נכנעת: "אל על לא תטוס לאילת"
בלעדי: אחרי שאל על הודיעה כי תפסיק להביא לאילת תיירים מלונדון - רשות התעופה לא נכנעת ללחצים ולא מאשרת לחברה לטוס לאילת. גורמי התיירות מודאגים מקריסה - ומציעים לסייע במימון הטיסות
התוכנית של אל על: עקבה במקום אילת

גורמים באל על טוענים שלרשות התעופה האזרחית אין סמכות להחליט על היתרי טיסות מטעמי פיקוח על התחרות, וכי מדיניות "השמים הפתוחים" שעליה הכריזה הממשלה מחייבת אותה להתיר לחברה להתחרות בכל תחומי התעופה.
בתוך כך הודיעה אל על לאחרונה כי היא מפסיקה את הבאת התיירים לאילת בקו לונדון-נתב"ג, נוכח המחיר הגבוה שדורשות ארקיע וישראייר תמורת טיסת ההמשך בקו נתב"ג-אילת. לטענת החברה, היא תוכל להמשיך בהבאת הנוסעים, כ-8,000 בשנה, רק אם יותר לה להטיס בעצמה את הנוסעים בקו זה.
במקביל, כפי שפורסם במעריב עסקים, הודיעה החברה כי היא שוקלת לפתוח קו טיסות מנתב”ג לעקבה, שאליו תביא את התיירים האנגלים.
הודעת אל על לגבי ביטול הקו להובלת נוסעים מאנגליה לאילת הדאיגה את המלונאים בעיר, שטוענים כי המהלך - והאיום להטיס את התיירים הללו לעקבה - הינם חלק מהלחץ שניסתה החברה להפעיל כדי לקדם את דרישותיה.
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שיגר מכתב דחוף לשר התחבורה ישראל כץ ולמנהל רשות התעופה האזרחית וביקש מהם להורות לאל על להמשיך ולהטיס את התיירים
הלוי הוסיף כי הוא דוחה את האיום של החברה להטיס את התיירים לעקבה: "זו היתה שגיאה מצידם", אמר, אך הוסיף כי "מימוש הסנקציה של אל על ייתן מכה אנושה לענף התיירות באילת, ויהיה עוד מסמר בארון הקבורה של התיירות בעיר".
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, הצטרף לדברי הלוי: "החלטת החברה להפסיק את טיסות ההמשך לאילת מהווה פגיעה קשה בתיירות, בעיקר בימים אלה של משבר בתיירות הנכנסת לאילת".
עם זאת, גונן הוסיף כי אינו משוכנע שהשיקול הכלכלי הוא אכן זה שגרם לאל על להודיע על הפסקת טיסות ההמשך. "אל על השתמשה בטיסה זו כדי ללחוץ ולקדם את כניסתה לאילת", אמר והוסיף כי "מחברה המתיימרת להיות חברה תעופה לאומית אנחנו מצפים שתנהג אחרת ותודיע לאלתר על חידוש טיסת ההמשך היומית".
בניסיון להגיע לפתרון הציעה התאחדות המלונות בעיר לאל על להמשיך ולהפעיל את טיסות ההמשך לאילת - בתמורה לסיוע במימון הטיסות. אך נשיא התאחדות המלונות באילת, רפי שדה, אמר כי החברה דחתה את כל ההצעות "המופלגות והנדיבות" שהוצעו לה.
ממשרד האוצר נמסר כי המשרד תומך עקרונית בעמדה שלפיה יש לאפשר לה להתחרות על הקו לאילת, אולם ההחלטה היא בסמכותו של משרד התחבורה בלבד.