התוכנית של אל על: עקבה במקום אילת

לאחר שהמדינה דחתה את בקשתה להפעיל טיסות לאילת, חברת אל על מאיימת להפעיל קו לעקבה הסמוכה. המשמעות: 8,000 התיירים שהגיעו לאילת מדי שנה ינחתו בירדן. משרד התחבורה: "צעד כזה יפגע בישראל"

הדר חורש וענת שיחור-אהרונסון | 7/7/2009 7:45 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חודש לאחר שהמדינה סירבה לבקשת חברת אל על לאשר לה לנחות בנמל התעופה אילת - התשובה של אל על לא מאחרת לבוא. חברת התעופה בוחנת שיווק חבילות נופש לעקבה שבירדן, כתחליף להפסקת טיסותיה לשדה התעופה אילת. לדברי גורם בכיר בחברה, אל על בוחנת את המהלך בעקבות פנייה של חברות תיירות ירדניות, שנפגעו אף הן מאז שהחברה הפסיקה את טיסותיה לאיזור.
 
התיירים יעברו לירדן? מבט על עקבה
התיירים יעברו לירדן? מבט על עקבה צילום: יחסי ציבור

במשרד התחבורה הופתעו לשמוע אתמול על כוונת אל על, ומסרו כי החברה לא הגישה בינתיים בקשה להפעלת קו טיסות בין נתב"ג לעקבה. עוד מסרו במשרד התחבורה כי "אנו נוטים להאמין שהחברה לא תעשה צעד כה קיצוני שיפגע במדינת ישראל".

את התוכנית לנחיתת אל על בעקבה יזמו חברות תיירות ירדניות המשווקות חבילות באיזור - מהצד השני של הגבול הירדני. בין ישראל וירדן מתקיימת מזה שנים רבות תחרות קשה על שירותי נופש לתיירים מאירופה הבאים לבלות בים האדום.

מול השקעות גדולות שעשו הירדנים בשנים האחרונות בשדרוג רמת בתי המלון בעקבה, מתכננת ישראל מבצע שיווקי גדול לנופש באילת. כמו כן, נשקלות השקעות במאות מיליוני שקלים בשיפור תשתיות התיירות בעיר הנופש הדרומית.
60 אלף נופשים מדי שנה

לאילת מגיעים מדי שנה כ-60 אלף נופשים מישראל ומחו"ל, וכלכלת העיר תלויה לחלוטין בשירותי הנופש והאירוח. על כן, הפסקת הטיסות של אל על לעיר מאיימת על כ-‭13%‬ מהכנסות העיר מתיירות.

אל על החלה לבחון את הפעלת הקו לעקבה לאחר שהחברה הודיעה בשבוע שעבר על הפסקת שיווק חבילות הנופש לאילת עבור תיירים מבריטניה. זאת נוכח העלויות הגבוהות של חכירת מטוסים בקו המשלים בין נתב"ג לאילת.

במסגרת מדיניות משרד התחבורה, נאסר על אל על להטיס נוסעים בקו בן גוריון

אילת, והיא נאלצת להשלים את הטיסה עבוד הנופשים הבאים מלונדון באמצעות חכירת מטוס מחברות ישראייר או מארקיע, המחזיקות בזיכיון בקו.

באל על טוענים כי מחירי הטיסות והנופש בעולם ירדו בעקבות המשבר, אולם ישראייר וארקיע מנצלות את הדואופול שהממשלה הפקידה בידן - ומסרבות להוריד את מחירי החכרת המטוסים. כתוצאה מכך, איבדה אל על את כושר התחרות והיא החליטה להפסיק את הקו שהביא לאילת כ-‭8,000‬ תיירים מדי שנה ותרם לבתי המלון בעיר כ-60 אלף לינות בשנה.

"ניסיון ליצור לחץ"

גורם בכיר בענף התעופה התייחס אתמול לדברים וטען כי "נראה שמדובר בניסיון ליצור לחץ על מנהל התעופה לתת לאל על אישור לטוס לאילת, מאחר שעניין עקבה נשמע תמוה. כרגע אין אישורי נחיתה שם, אין אמצעי ביטחון וגם לא נראה שיהיו כאלה בטווח הקרוב".

עלייה במספר לינות הישראלים. אילת
עלייה במספר לינות הישראלים. אילת ארכיון

מספר העובדים השכירים בענף התיירות באילת ירד בשנה האחרונה ב-‭8.5%‬ והגיע ל-‭5,880‬ איש. הפדיון שרושמת תעשיית התיירות בעיר עומד על ‭289.3‬ מיליון שקל - גבוה יותר מהפדיון בירושלים ובתל אביב.

לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, בשנתיים האחרונות חלה עלייה במספר לינות הישראלים באילת, ובין ‭40%‬-‭50%‬ מסך כל הלינות במלונות באילת הן של ישראלים. לדבריו, בין 200-250 אלף תיירים מגיעים מדי שנה לעיר.

באילת פעילים עשרות בתי מלון, הכוללים כ-12 אלף חדרים. זאת, לעומת כ-‭2,000‬ חדרים שמציעה העיר עקבה, אולם בעיר הירדנית נבנים בתקופה זו אלפי חדרים נוספים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים