התוכנית של אל על: עקבה במקום אילת
לאחר שהמדינה דחתה את בקשתה להפעיל טיסות לאילת, חברת אל על מאיימת להפעיל קו לעקבה הסמוכה. המשמעות: 8,000 התיירים שהגיעו לאילת מדי שנה ינחתו בירדן. משרד התחבורה: "צעד כזה יפגע בישראל"

במשרד התחבורה הופתעו לשמוע אתמול על כוונת אל על, ומסרו כי החברה לא הגישה בינתיים בקשה להפעלת קו טיסות בין נתב"ג לעקבה. עוד מסרו במשרד התחבורה כי "אנו נוטים להאמין שהחברה לא תעשה צעד כה קיצוני שיפגע במדינת ישראל".
את התוכנית לנחיתת אל על בעקבה יזמו חברות תיירות ירדניות המשווקות חבילות באיזור - מהצד השני של הגבול הירדני. בין ישראל וירדן מתקיימת מזה שנים רבות תחרות קשה על שירותי נופש לתיירים מאירופה הבאים לבלות בים האדום.
מול השקעות גדולות שעשו הירדנים בשנים האחרונות בשדרוג רמת בתי המלון בעקבה, מתכננת ישראל מבצע שיווקי גדול לנופש באילת. כמו כן, נשקלות השקעות במאות מיליוני שקלים בשיפור תשתיות התיירות בעיר הנופש הדרומית.
לאילת מגיעים מדי שנה כ-60 אלף נופשים מישראל ומחו"ל, וכלכלת העיר תלויה לחלוטין בשירותי הנופש והאירוח. על כן, הפסקת הטיסות של אל על לעיר מאיימת על כ-13% מהכנסות העיר מתיירות.
אל על החלה לבחון את הפעלת הקו לעקבה לאחר שהחברה הודיעה בשבוע שעבר על הפסקת שיווק חבילות הנופש לאילת עבור תיירים מבריטניה. זאת נוכח העלויות הגבוהות של חכירת מטוסים בקו המשלים בין נתב"ג לאילת.
במסגרת מדיניות משרד התחבורה, נאסר על אל על להטיס נוסעים בקו בן גוריון
באל על טוענים כי מחירי הטיסות והנופש בעולם ירדו בעקבות המשבר, אולם ישראייר וארקיע מנצלות את הדואופול שהממשלה הפקידה בידן - ומסרבות להוריד את מחירי החכרת המטוסים. כתוצאה מכך, איבדה אל על את כושר התחרות והיא החליטה להפסיק את הקו שהביא לאילת כ-8,000 תיירים מדי שנה ותרם לבתי המלון בעיר כ-60 אלף לינות בשנה.
גורם בכיר בענף התעופה התייחס אתמול לדברים וטען כי "נראה שמדובר בניסיון ליצור לחץ על מנהל התעופה לתת לאל על אישור לטוס לאילת, מאחר שעניין עקבה נשמע תמוה. כרגע אין אישורי נחיתה שם, אין אמצעי ביטחון וגם לא נראה שיהיו כאלה בטווח הקרוב".

מספר העובדים השכירים בענף התיירות באילת ירד בשנה האחרונה ב-8.5% והגיע ל-5,880 איש. הפדיון שרושמת תעשיית התיירות בעיר עומד על 289.3 מיליון שקל - גבוה יותר מהפדיון בירושלים ובתל אביב.
לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבתאי שי, בשנתיים האחרונות חלה עלייה במספר לינות הישראלים באילת, ובין 40%-50% מסך כל הלינות במלונות באילת הן של ישראלים. לדבריו, בין 200-250 אלף תיירים מגיעים מדי שנה לעיר.
באילת פעילים עשרות בתי מלון, הכוללים כ-12 אלף חדרים. זאת, לעומת כ-2,000 חדרים שמציעה העיר עקבה, אולם בעיר הירדנית נבנים בתקופה זו אלפי חדרים נוספים.