ההאטה הגיעה לסל הקניות: המכירות ברשתות השיווק נכנסו לקיפאון עמוק
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: סך המכירות ברשתות השיווק נותרו ללא שינוי במרץ-מאי לאחר שעלו ב-1.4% בדצמבר-פברואר
כך עולה מנתוני המגמה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתונים אלה מעידים על קיפאון בצריכה הפרטית במשק.
סך המכירות של רשתות השיווק כולל מזון, הלבשה והטקסטיל, הנעלה, רהיטים מוצרי חשמל, כלי בית, תמרוקים, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
נתוני המכירות ברשתות השיווק נאספים מדי חודש באמצעות סוקרים ומשמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית. הנתונים
מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני.
מכירות המוצרים השונים ברשתות השיווק (פרט למזון) עלו בינואר-אפריל בשיעור חד, לעומת המכירות בינואר-אפריל 2007. בשליש הראשון של 2008 נרשם גידול חד של 11.1% במכירת רהיטים ומוצרי חשמל, הלבשה וטקסטיל. כן נרשמה עלייה של 8.8% במכירת תמרוקים ובשמים, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
נתונים מנוכי עונתיות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על ירידה חדה של 4.8% בחודשיים (אפריל-מאי) לאחר עלייה של 1.6% בחודש מרץ. מכירות המזון ברשתות ירדו ב-4.6% בחודשיים לאחר שעלו ב-1.5% בחודש מרץ.