 |
גם השנה משאירים רוב הישראלים את קניות המזון לחג לרגע האחרון, ובימים האחרונים מתחילים לראות תורים אינסופיים משתרכים ברשתות השיווק. למרות המאמצים השיווקיים העצומים שעשו רשתות השיווק בשבועות האחרונים, שכללו מבצעי הוזלות ומתנות רבים, בהלת קניות המזון לחג החלה רק במוצאי שבת האחרונים, פחות משבוע לפני ערב החג.
מסקר שערך מכון פורי עולה, כי עד סוף השבוע האחרון השלימו את הקניות לחג רק כ-12% מהציבור . נכון ליום ה' בערב, כמעט 60% לא ערכו עדיין את עיקר הקניות לחג הפסח. מהסקר עולה עוד כי כ-29% עשו כבר חלק מהקניות לחג.
איציק רוזנבלום, מנהל מכון המחקר, מציין כי אלה שערכו קניות עשו זאת בעיקר בסופרים הענקיים כמו שופרסל דיל, מגה, ג' מבו ודומיהם (30%), ובמקום השני מככבים הסופרים הגדולים כמו היפרנטו ודומיו (13%). את המקום השלישי תפסו השנה הסופרים החרדיים כמו שפע שוק, עם כ-12%.
רוזנבלום מוסיף כי ניתן להסביר את מגמת הרכישה בסופרמרקטים החרדיים בשני אופנים. ראשית, הדתיים והחרדים לוקחים את החג ברצינות רבה יותר ולכן שיעורם בקרב אלה שערכו כבר את הקניות גדול יותר.
שנית, גם הציבור החילוני "גילה" את רמת המחירים הנמוכה יותר בסופרמרקטים החרדים, ובקניות מוגברות לחג גם הבדל קטן יכול להיות משמעותי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|