 |
ענקית התשתיות הצרפתית וינסי (Vinci) מנהלת מגעים מתקדמים להצטרפות למכרז להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בתלאביב, שעלות ההשקעה בו נאמדת בכ-1.6 מיליארד דולר, כך נודע ל מעריב. וינסי היא חברת התשתיות הגדולה ביותר בצרפת ואחת מהגדולות בעולם, והצטרפותה למכרז תהיה באמצעות חברה-בת המתמחה בבנייה, בהנדסה אזרחית ובתפעול ותחזוקת כבישים. מחזור המכירות השנתי של החברה הבת הוא כ-7.7 מיליארד יורו, והיא מעסיקה כ-44 אלף עובדים. עוד נודע כי וינסי תצטרף ככל הנראה לקבוצת מטרו-רייל, בראשות אשטרום ושיכון ובינוי, אלסטום וויוונדי מצרפת, וזובלין מגרמניה. כפי שפורסם בעבר במעריב, מטרו-רייל צירפה באחרונה לשורותיה את חברת זובלין הגרמנית, המתמחה בכריית מנהרות. צירופה של וינסי יחזק מאוד את מעמדה של הקבוצה, שגם כך נחשבת אחת מהמועמדות המובילות לזכות במכרז. פרויקט הרכבת הקלה בתל-אביב, המנוהל על-ידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), נחשב פרויקט התשתיות הגדול ביותר שיבוצע במשק בשנים הקרובות. מנכ"ל נת"ע הוא ישי דותן. שתי הקבוצות הנוספות המתמודדות במכרז הן: קבוצת מטרו, בראשות אפריקה ישראל, הכוללת גם את אגד, סימנס מגרמניה, חברת התשתיות הסינית CCEC וחברת SDC מפורטוגל; וקבוצת ספידן, בראשות שפיר הנדסה, הכוללת גם את אוסיף, דייהו מדרום-קוריאה, חברת התשתיות אתנה מיוון וחברת האוטובוסים דן. הגשת ההצעות למכרז הרכבת הקלה נדחתה כבר פעמיים, עד חודש מרס 2005, בשל מורכבות הפרויקט. ועדת המכרזים הממשלתית לפרויקט, בראשות סגן החשב הכללי חגי מילר, צפויה לאשר בקרוב דחייה נוספת בהגשת ההצעות למכרז, עד אוגוסט 2005, בשל השינויים הצפויים בהרכבי הקבוצות ובקשתן לקבלת זמן נוסף להתארגנות. גורמים בכירים המקורבים לפרויקט אמרו כי "העובדה שחברות בינלאומיות גדולות מעוניינות להצטרף למכרז מעידה על האטרקטיביות שלו בעיני המשקיעים הזרים, ועל כך שניתן לבצע אותו בלוח זמנים ריאלי למרות היקפו הפיננסי הגדול ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|