 |
מדד אמון הצרכן מעריב-TNS לאומי קארד לינואר 2005 עלה לרמה של 118.6 מ-116.9 בדצמבר , עלייה של 1.5%. מדובר בשיא אמון הצרכנים במשק מאז תחילת המדידה באפריל 2002 (אז היה 100). לדברי
אריה היילוייל, מנכ"ל חברת לאומי קארד, נראה שהרגיעה היחסית במצב הבטחוני והאופטימיות לגבי המשך שרידותה של הממשלה תרמו להמשך השיפור באופטימיות, אשר נצפתה גם בחודש הקודם.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
אופטימיות זהירה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מניתוח מרכיבי המדד עולה, כי עלייתו החודש נובעת בעיקר משיפור בתפיסת הציבור את המצב הכלכלי הנוכחי, כמו גם את הצפוי בתקופה הקרובה. המצב הכלכלי הנוכחי ממשיך גם בתחילת 2005, בדומה לחודשים הקודמים, להיתפס כרע, אך לראשונה הוא נתפס ככזה עלידי פחות מ-50% מהציבור (49.2%). 11.1% בלבד תופסים אותו כטוב. עם זאת, מדובר בשיפור לעומת דצמבר, אז סברו 53.2% כי המצב הכלכלי רע. גם בציפיות הציבור לגבי המצב הכלכלי בעתיד הקרוב (בעוד חצי שנה) חל שיפור בינואר 2005. 30.2% סבורים כי בעוד 6 חודשים המצב יהיה טוב יותר, ולעומתם 19.8% סבורים כי המצב יורע.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מעט משרות פנויות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בתפיסת "אווירת הקניות" במשק ניכר שיפור קל מאוד בינואר: 28.1% סבורים שהיום הוא "זמן טוב" לקנות דברים גדולים כמו בית, מכונית ומוצרים בני-קיימא. זאת לעומת 30.9% הסוברים את ההפך. בתפיסת מצב התעסוקה הנוכחי, נמצא שוב כי רוב גדול בציבור (71.8%) סבור כי יש במשק מעט משרות פנויות, לעומת 9.7% בלבד הסבורים כי יש במשק הרבה משרות פנויות. בתפיסת מצב התעסוקה העתידי ניתן להצביע על מגמת שיפור מתון בחודשים האחרונים. כיום, 21.2% סוברים כי בעוד 6 חודשים יהיו במשק יותר משרות פנויות, לעומת 15.8% הצופים ירידה. 15.2% סבורים כיום שהכנסותיהם יהיו גבוהות יותר בעוד 6 חודשים, לעומת 14.8% הסבורים שהכנסותיהם יקטנו, ו-68.3% הסבורים כי לא יהיה שינוי בהכנסותיהם. |  |  |  |  | |
|