ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
דוח ישראכרט מגלה: על מה אנחנו מגהצים?
עדיין לא ברור אם יצאנו מהמיתון, אבל הישראלים גיהצו השנה בסכומים הגבוהים בכמעט 10% לעומת שנת 2003. מבזבזים יותר על מכוניות, מחשבים ובשמים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
כתב מעריב
9/11/2004 8:05
השאלה האם המשק הישראלי הצליח להיחלץ סוף סוף מהמיתון עדיין לא קיבלה תשובה סופית, אבל לפחות על פי דפי החיוב בכרטיסי האשראי של הישראלי הממוצע אנחנו בדרך הנכונה. תשלובת ישראכרט פרסמה אתמול את דוח נתוני מחזורי הקניות בחודשים ינואר עד אוקטובר השנה. לדברי המנכ"ל חיים קרופסקי, הצרכן הישראלי מגהץ את כרטיס האשראי שלו בסכומים גבוהים יותר ב-9.5 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הצרכן הישראלי קונה יותר (עלייה של 8 אחוזים במספר העסקאות) ועושה זאת בסכומים גבוהים יותר (עלייה של שני אחוזים בגובה העסקה הממוצעת).
 
למרות שמדובר רק בנתוני לקוחות התשלובת, זהו מדגם שמייצג היטב את האוכלוסיה כולה. על פי הנתונים, הגבר הישראלי אחראי לרוב הרכישות במשק הבית - ובעיקר אלו בסכומים הגבוהים. 53 אחוז מהעסקאות בכרטיסי אשראי נעשו השנה על ידי גברים - ובממוצע הגבוה ב-20 אחוז מאלו הנעשות על ידי נשים. ההבדלים הללו באים לידי ביטוי בעיקר במחשבים, רכב, דלק ואלקטרוניקה.
 
אז על מה מגהץ הצרכן הישראלי את כרטיס האשראי שלו? הענף המוביל בהתקדמות שלו ב-2004 הוא ללא ספק מוצרי היופי הקוסמטיקה. בעשרת החודשים הראשונים עלו ההוצאות של לקוחות התשלובת בסעיף זה ב-26 אחוז בהשוואה לשנה שעברה. ואם מישהו חשב שרק נשים מטפחות את עצמן הנתונים הבאים מוכיחים אחרת: למרות שהנשים עדיין מוציאות יותר, שיעור הגידול בהוצאות הגברים על בשמים, קרם לחות וכדומה היה גבוה יותר מזה של הנשים.
 
הצרכן הישראלי גם מבזבז יותר על מכוניות השנה - עלייה של 13 אחוז לעומת 2003. תושבי הרצליה מובילים את הסעיף הזה עם גידול של 31 אחוז. אנחנו גם משתמשים יותר במחשב וגולשים יותר באינטרנט - ברכישת מוצרי מחשב נרשמה עלייה של 15 אחוז, ומעל כולן בולטת נתניה עם גידול מרשים של 35 אחוז. ולמרות התפיחה הגדולה של הוצאות הצרכן הישראלי, הוא עדיין מוצא זמן וכסף לבזבז על פנאי, אמנות, תרבות ובידור.
 
מתחילת השנה הוציאו הישראלים 21 אחוז יותר על סרטים, הופעות, קונצרטים ומוזיאונים בהשוואה ל-2003. גם בחופשות שלנו אנחנו משקיעים יותר, והגידול בהוצאות התיירות שלנו עלה השנה ב-23 אחוז . ענפים נוספים שבהם נרשמה עלייה גדולה: רהיטים- 6 אחוזים (18 אחוז בחולון), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה- 6 אחוזים , תכשיטים ושעונים- 7 אחוזים .
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...