 |
/images/archive/gallery/180/251.jpg
עיבוד מחשב: ד. רפפורט  |
|
17% מחברות התקשורת - בסכנת סגירה |
|
D&B: שוק התקשורת בישראל במצב טוב יחסית לשאר המשק. התלכדות החברות הצפויה בשנים הקרובות תביא למאבקי כוח ושליטה |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח, 25/10/2004 11:14 |
|
|
|
|
 |
סך ההכנסות משירותי תקשורת בארץ נאמדו בשנת 2003 בכ-23 מיליארד שקל. כאשר רוב ההכנסות הגיעו משוק הסלולר (52%), שיחות פנים ארציות (24%), ושידורי טלוויזיה, שיחות בינ"ל ואינטרנט היוו את שאר המרכיבים. כך עולה מסקירה שביצעה חברת B&D דן אנד ברדסטריט ישראל על ענף התקשורת. על פי הנתונים, שיעור צמיחת ההכנסות ב-2003 נאמד ב-5% כאשר ההכנסות בתחום החיבור לאינטרנט הוביל את הצמיחה בשנה שעברה עם גידול של 14% ואחריו השידורים בטלוויזיה (11%) והסלולר (7%). בדן אנד ברדסטריט טוענים כי שוק התקשורת בישראל עבר בעשר השנים האחרונות מהפכה גדולה. ממצב של שחקנים יחידים בתחומי התקשורת השונים, לשוק מגוון, תחרותי ומאופיין בטכנולוגיה מתקדמת. אך המהפכה בשוק התקשורת הינה רק בראשיתה, טוענים ב-D&B, כאשר כיום אנו עומדים לקראת "התלכדות המדיה" (CONVERGENCE) שבה גופי התקשורת יאחדו את השירותים השונים. על פי הערכות מומחים את הסימנים הראשונים של התלכדות המדיה נראה ב-2005, התפשטות הדרגתית עד 2007 וכיבוש הקהל הרחב בסביבות 2010. הליך "התלכדות המדיה" יהיה כרוך במאבקי כוח ושליטה בין החברות הקיימות היום בשוק ואת עתידו של השוק בסופו של דבר תקבע היכולת התחרותית של כל חברה וכן הליכי הרגולציה. השינוי האינטנסיבי בשוק בא לידי ביטוי מבחינת הסיכון הענפי של החברות הפעולות בתחום המדיה והתקשורת. על פי D&B, רמת הסיכון הענפי בענף טובה יותר מהממוצע בכלל המשק. שיעור החברות בתחום התקשורת הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, כלומר, בסכנת סגירה, עמד בספטמבר על 16.6% מכלל החברות בתחום, לעומת ממוצע של 17.5% מכלל החברות במשק. בנוסף, שיעור החברות ברמת סיכון ממוצעת הינו 46.6% ושיעור החברות ברמת סיכון נמוכה הינו 36.8%.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|